[½OT] Se på Ironman Hawaii

PeterO

Ny medlem
Kommer IM Hawaii sändas på någon kanal (eurosport) - verkar inte så?
kan man se det streamat från Ironmanlive.com? Verkar så, va?

Tri_peter skrev:
-------------------------------------------------------
> Menar du 1/3 OT?
>
Sista jag kollade hade 2 av grenar i triathlon inget med cykling att göra, så det borde väl innebära 2/3 OT.

Läste om en svensk tjej som skulle köra i DN. Klarar hon tävlingen blir hon nr 14:e tjejen att klara den. Låter lite jobbigt detta med ironman.

Förmodligen menade man 14:e svenska tjej att klara loppet. Men såå jävligt är det inte, det är mer att det krävs grymma resultat för att öht kvala till Hawaii.

Intressant cykel en av toppåkarna har. Utan sadelrör och med tempopinnarna pekande rätt mycket uppåt. Han cyklar rätt fort på den också... Står Diamond eller nått i den stilen på ramen.

Häftigt att se starten med alla simmande också. Warzone!

OskarH skrev:
> Intressant cykel en av toppåkarna har. Utan
> sadelrör och med tempopinnarna pekande rätt
> mycket uppåt. Han cyklar rätt fort på den
> också... Står Diamond eller nått i den stilen
> på ramen.
>
> Häftigt att se starten med alla simmande också.
> Warzone!

Jag reagerade även på den. Ser ut som en biltema fullsusp cykel utan dämpare. Känns som om hans sittposition är åt helvete, men snabbt går det iaf.

Lite google senare så verkar det som att den konstiga ramen kan vara en Zipp 2001.
En annan sak man reflekterar över är att damerna kör med vanliga hjälmar och inte tempo/tri-strutar. Det är ju rätt stor skillnad i luftmotstånd...

Tri_peter skrev:
> Hackar er livecast?

Inte när man kör direkt via universalsports.com Men kör man via ironmanlive så ja

Jo det verkar som om värmen suger en del energi.
Men de flesta svenskar är i mål nu. Helena från DN-reportaget klarade sig under 13tim.
Starkt som f-n om ni frågar mig.

Tillbaka
Topp