> Petert skrev
>
> > Jag ser till min förvåning att Ånge har en
> > Statoil med livsmedel som har öppet dygnet
> runt.
>
> Detta stämmer inte. Statoil är luddiga i sin
> information och menar att man kan tanka dygnet
> runt. Som om det vore ett undantag nuförtiden.
> Det betyder att ingen nattcyklist får understöd
> i Ånge. Elva skogsmil efter Ljusdal.
Så rätt så rätt. Efter Ljusdal (351 km) får den som väljer att cykla genom natten det tufft. Förutom en restaurang på Hennans Camping 35 jobbiga km norr om Ljusdal som är öppen till 1.00 finns ingenting förrän i Rätan (551 km) där macken visst öppnar 9.00
I Bollnäs (256 km) är det inga problem, Statoil där har öppet 24-timmar
Delsbo efter 324 km kan det bli svårt att nå före 22.00 om det inte är fin medvind, då stänger matställen och jourlivs där.
I Ljusdal finns förutom Statoil (öppet till 24) även några krogar, men det är tveksamt om de serverar något annat än alkoholhaltiga drycker framåt småtimmarna. Järnvägspizzerian har vanigen öppet så länge de har kunder, men om kvällen är lugn stänger man vid 22.00.
I Ånge (463 km) finns en mack med bemanning (Shell), där är stängt mellan 22.00 till 09.00.
Om du cyklar 551 km snabbare än 24 timmar så återstår bara att fortsätta förbi Rätan ytterligare 43 km till Ytterhogdal. Där finns restaurang och OKQ8-mack.
Vid 627 km i Kårböle finns värdshus och en Preem-mack.
I Los 657 km finns ICA Nickeln och Willmars Bagarbod. Ett besök i bagarboden rekomenderas å det varmaste. Där är öppet från ca. 05.00 ! till 13.00 på lördagar. Finns också en närbutik i Los som är öppen mellan 11.00 till 19.00 lördagar.
Efter Los kommer du till Furudal (745 km) Där finns kombinerad OKQ8-mack och ICA samt en restaurang.
Där slutar min bakgård och jag lämnar över till någon dalmas (eller kulla) att fortsätta.
Björnbesök hos Björskas