100 mil snart i var mans ben, rumpa, psyke

Det är banne mig inte lätt att följa det här evenemanget framför datorn. Senaste kommentarerna tyder på att den dynamiska duon inte har synkroniserat sina starka perioder!

"Död,dödare, Tille. Hög puls, yrsel och vimmelkantig. Det går långsamt. Backigt värre. Men solen tittar fram"

"Schture är så klart pigg som en lärka. Jävla skit!"

Men, var de befinner sig är inte lätt att gissa. Någon som har ytterligar inside-information?

"Schture har dragit ett stycke kokt räka vid namn Tille till Ytterhogdal i 35 km/h."

Jag vill också bli pigg som en överkörd grävling/kokt räka, ha yrsel och vara vimmelkantig och hålla 35 km/h. ;-)

Ytterhogdal borde vara efter ca 60 mil. Kanske 5-6 mil till Los och närmare 20 mil till Rättvik. Undrar hur de resonerar angående resten av turen. Rimligen behöver de väl få någon mer sömn innan målet. Frågan är var i så fall ...

Tille och schture har en stuga jag bokat i Rättvik.

Fick sms från Petert 13:40, då var han i Los med Nicklas straxt bakom. Inget nytt från Hektor & Calle, kanske Mollo har några nyheter från den duon.

Senast redigerad av en moderator:
Nästa gång vi snackar dödsmarsch kan vi nämna den här tråden som referens. Den får faktiskt alla andra att blekna.

Hehe, om jag satt på ett tåg med ungar som lyssnade på iphone utan lurar, tuggumituggande ungdomar och annat oknytt så skulle jag sänka ett flak koff utan att blinka.

Läget är alltså i det närmaste glasklart: P > N >> T&S samt H&C > T&S, eller H&C >> T&S, om nu H&C är H&C och inte H och C för i så fall är H > T&S, eller H >> T&S, och C > T&S, eller C >> T&S eller har någon ytterligare information som tygliggöra läget ytterligare.

Härlig kämparglöd där ute. Synd med skador men klokt att avbryta i tid. Den här tråden ger ett cykelsug utan dess like. Har inte tagit ett tramptag på två veckor nu.

Heja!

cerberos skrev:
-------------------------------------------------------
> Den här tråden ger ett
> cykelsug utan dess like.

-1

> Har inte tagit ett
> tramptag på två veckor nu.

+1

> Heja!
+10

Jag missade ett meddelande från borsan 20:53: Rättvik vi mår bra. Äter thai. Hälsenan ser ut som en röd golfboll.

SuperApe skrev:
> Det händer skumma grejer därute. Tex har Mattel
> dykt upp från ingenstans.
> http://twitpic.com/1y2i8y

Ha ha!

117690082.jpg

jonas-ni skrev:
> Peter sms:ar från Kolsva (991 km) klockan 06.33.
> Enligt meddelandet går det långsammare.

Då kommer han nog klara 48 timmar. Starkt.

Typ en Vätternrunda? Fy för den lede att börja en runda med de förutsättningarna... Stackare! Men det är strongt att ens orka fortsätta då.

Vic skrev:
> Kroppen har helt slutat
> fungera. Nu finns bara jag, vägen, mina tramptag
> och smärta

Fi fan. Dylik masochistisk lyrik blir jag nästan kåt av!

Rippa skrev:
> Fi fan. Dylik masochistisk lyrik blir jag nästan
> kåt av!

+1

Rippa skrev:
> Vic skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kroppen har helt slutat
> > fungera. Nu finns bara jag, vägen, mina
> tramptag
> > och smärta
>
> Fi fan. Dylik masochistisk lyrik blir jag nästan
> kåt av!

Håller med! Det var nästan det finaste jag hört sen jag konfirmerades...

Dessutom: han kan INTE se fram emot kak-buffé på Karmansbo, den öppnar för säsongen först den 28:e Juni!

Niklas och Peter kom verkligen samtidigt fast från varsitt håll inrullande till macken.
Efter drygt två timmars mackhäng var det med något stela ben de rullade vidare. Inga andra slutstämplade under den tiden.

Oj. Här missar man mycket när man är ute på en liten promenad (35 km är väl inte lite för de flesta, men i denna tråd är det väl närmast att jämföra med att bara gå utanför dörren).

Grattis till de som fullföljt. Sub48 är grymt.

Och heja på, ni tappra som är kvar ute.

Tille måste vara riktigt trött om han lyckas köra vilse i Säter (jag gissar att senaste kvittret "Vilse i Sätet" ska tolkas så). Säter är ingen stor håla och i synnerhet delen öster om riksvägen, vilket är där de bör vara, innehåller inte många felkörningsmöjligheter.

Fikasvettot skrev:
> Är det inte lite väl fint väder för att
> lidandet skall bli riktigt episkt?

Just nu ösregnar det och är tolv grader varmt i Västerås, med andra ord fina förhållanden för episkt lidande.

Om jag förstod Peter rätt fanns det någon liten oklarhet i vägnoterna i Säter-trakten, det var någon avfart som var ändrad sedan han cyklade där senast.

Oops, man får kanske se upp där då när man ev. ska genom meteropolen på fredag. Å andra sidan verkar det som Schture, till Tilles förtjusning, nu villat bort sig i Hedemora.

"Schture irrade bort sig i Hedemora. Strålande sol och livet är toppen ;-)"

Jonas: Sa de något om hur mycket, eller kanske snarare lite, de sovit under rundan?

bigmollo skrev:
> Nu får de skärpa sig. Det är ju nästan helt
> tyst på Twittret.

+1, snart finns rundan inte längre.

Åk till Västerås och säg till dem när de stämplar in på sista kontrollen att de kvittrat för dåligt och därigenom blir tvungna att köra ett varv till om de vill få den godkänd. Jag lovar, de kommer att jubla. ;-)

GoranS skrev:
> Jag lovar, de kommer att jubla. ;-)

Det tror jag med. Blir faktiskt lite sugen på att åka dit och ta emot dem. Men jag sitter nog kvar på verandan och dricker öl istället.

Tillbaka
Topp