1001 Miglia Italia 2024

1001 Miglia Italia 2024
Ser ut som @bigmollo befinner sig i Castelnuovo Berardenga, en bit öster om Siena.

Tyvärr verkar de fått in någon skräpnotering på en cyklist (Dhananjaya ...) vilket gör att avstånden till ledaren är helt galna:
1723955179008.png

1001 Miglia Italia 2024
Det blev en tuff natt. John fick sömnproblem när det blev mörkt. Vi kämpade på i promenadtempo tills vi bestämde oss för att sova på en grusplan mitt ute i ingenstans. Jag var egentligen pigg men försökte ändå somna. Efter det blev jag bara tröttare. Vi tog ett snabbt stopp på en stängd bensinmack. Efter 10 minuter kunde vi fortsätta. På kontrollen sov vi en timme, vilket var jätteskönt. Nu ska vi fixa ihop grejerna och cykla vidare. Det går så jäkla långsamt i backarna.

1001 Miglia Italia 2024
Nu bröt hela helvetet lös. Åska, blixar och ett helt galet skyfall. Vi hittade ett partytält på en bondgård och nu ska vi få lite kaffe av de som bor här. Vet inte hur länge det kommer hålla på men det ser inte ljust ut.
Visa bilaga 719986
Visste väl att man kunde lita på italienarna vad det gäller att skapa underhållning för oss internetcyklister.

1001 Miglia Italia 2024
Prognosen för Bolsena de närmsta timmarna enligt meteo.it:

1723996815612.png

Med tanke på att rutten från Bolsena i stora drag drar iväg åt nordost/norr borde vinden bli sida/sida med framöver.

1001 Miglia Italia 2024
Nu på väg in i Arezzo.
1724044024118.png

Resultaten fladdrar lite, men lyckligtvis har "störningen" från tidigare försvunnit så nu är avstånden till ledaren rimliga. Just nu säger listan att Johan och John ligger på plats 9 och 10, drygt 9 mil efter ledaren.
1724044206251.png

1001 Miglia Italia 2024
Om jag minns rätt där det en fin utförskörning ner från Passo della Sambuca. Tänker här på vägsträckningen. Asfalten vet jag inget om då det var många år sen jag cyklade den.

Och från Palazzuolo till Poslätten är det med undantag för några korta knixar utför hela vägen. Kul väg att ligga och "rejsa" på.

Tillbaka
Topp