¨'

• Trådstartare Trådstartare ee
  • Start datum Start datum
¨'
jag tror du har rätt, man tävlar i den klass för det år du fyller. dvs fyller du 13 under året så tävlar du i P13-14.

de som anordnar tävlingen vet säkert vilken klass du ska vara med i. fråga vid anmälan och/eller när du hämtar ut nummerlappen så du hamnar rätt.

¨'
Men det betyder väl bara flera med samma starttid, inte att klasserna slås samman? Vinnaren i P11-12 är väl den bästa P11-12 och vinnaren i P13-14 är den som är bäst i den klassen? Även om de startar på samma tid.

¨'
Det är kört se citat från SCFs Tävlingsbestämmelser:
Protest skall inlämnas skriftligen och vara juryordföranden tillhanda inom
följande tidsgränser:
a) Protest mot tävlandes rätt att delta i tävlingen skall vara inlämnad före
tävlingens början.

Klart som korvspad, som för övrigt är rätt grumligt.

¨'
skiljer en jävla massa på en 12åring och en 13åring hastighetsmässigt på mtb, 13åringen borde inte fått köra 10-12 måste varit rätt pinsamt för honom. Dessutom brukar väll 13-14 vara en rätt populär klass?

¨'
fan va gnälligt, trodde att cykling handlar om att ha kul vilken gren det en handlar om ?!
förstöra det för att din son gnäller ? låter fan patetisk när dom är så små i mina öron!
Ta igen det nästa tävling om det är så!

¨'
hiddy skrev:
-------------------------------------------------------
> fan va gnälligt, trodde att cykling handlar om
> att ha kul vilken gren det en handlar om ?!
> förstöra det för att din son gnäller ? låter
> fan patetisk när dom är så små i mina öron!
> Ta igen det nästa tävling om det är så!

näh, det handlar om att vinna, ha släta ben, rätt strumpor och veta skillnaden imellan 09ans sid och 010ans...

¨'
eller så är det någon förälder som har tolkat reglerna fel och anmält efter ungens ålder.
Nästa gång kan du lämna in protest inom en timme. Då vet du också vilka regler som gäller.

¨'
Är det inte förbjudet att fuska på tävlingarna?
Måste dopningstester vara klara och analyserade inom en timme för att kunna frånta någon segern?

¨'
Åldersklasserna är det år du fyller, så i år blir det väl typ
junior 1991-1992
15-16 1993-1994
13-14 1995-1996
11-12 1997-1998

För att tävla krävs tävlingslicens (härligt populärt ämne på happy:)) och arrangören ska självklart ha full koll på vilken klass man ska placeras i. Om det var en lokal tävling så har de nog inte kollat upp med lic registeret och det är nog inga större problem att få det korr. i resultatlistan.
Klas
StoCF
ps vill du verkligen protestera över att vinnaren körde i fel klass i P13-14?

¨'
klas öberg skrev:
> ps vill du verkligen protestera över att vinnaren
> körde i fel klass i P13-14?

ee skrev:
> Nej, det var en som fyller 13 under året som
> körde i P11-12.

¨'
Mest pinsamt ar det ju for killen som korde i fel klass ... det lar nog inte handa en gang till

Kommer ihag nar jag holl pa med friidrott - de som var stora for sin alder och kammade hem segrar var ju inte de som var bast ett par ar senare. Sag till sonen att trana mer och tanka langsiktigt

¨'
Har ee verkligen torrt om fötterna i denna anklagelse?

Trist när föräldrar ska vara paragrafryttare och hetsa om vem som vann etc. etc.. Sport för barn och ungdommar bör fokusera mer på lek än prestation.

¨'
Naugas skrev:
> Men snälla nån, läs inte in mer än vad som
> sagts, det var ju bara några enkla frågor om
> reglerna.

Jag tror inte att 12-åringen som anklagas för fusk i denna tråd ser det som "några enkla frågor om reglerna". Födelsedata för alla licensinnehavara finns helt publikt på www.scf.se, det är bara att kolla innan man börjar snacka skit.

Trist tråd, "ee".

¨'
Men det finns väl ingen grund för anklagelser om "hets"? Att ee säger "Rätt ska vara Rätt" är väl ganska långt ifrån att räcka till för det hårda omdömet. Det är väl knappast paragrafrytteri att köra i fel åldersgrupp? Och varför skulle ett regelbrott bland ungdomar vara fel att uppmärksamma och försöka rätta till? Det ska bara ordnas på ett bra sätt, prestigelöst och naturligt. Och enligt KIS var ju allt faktiskt i ordning, det är ju jättebra i så fall. Klantigt att inte kolla upp om det faktiskt var i fel åldersgrupp någon körde, men av det jag kan läsa här i tråden finns än en gång ingen grund för anklagelser till hets på något vis.

¨'
Naugas skrev:
> Men det finns väl ingen grund för anklagelser om
> "hets"? Att ee säger "Rätt ska vara Rätt" är
> väl ganska långt ifrån att räcka till för det
> hårda omdömet.
> Det är väl knappast
> paragrafrytteri att köra i fel åldersgrupp?

Det var ju inte fel åldersgrupp. ee hade inte kollat upp sin sak. Att publikt anklaga någon för fusk på det viset är inte sportsligt. Dålig stil helt klart, speciellt när det gäller så unga killar.

> Och
> varför skulle ett regelbrott bland ungdomar vara
> fel att uppmärksamma och försöka rätta till?
> Det ska bara ordnas på ett bra sätt,
> prestigelöst och naturligt. Och enligt KIS var ju
> allt faktiskt i ordning, det är ju jättebra i
> så fall. Klantigt att inte kolla upp om det
> faktiskt var i fel åldersgrupp någon körde, men
> av det jag kan läsa här i tråden finns än en
> gång ingen grund för anklagelser till hets på
> något vis.

Jag tycker att det är hets eftersom det framgår i tråden vem han anklagar, hade han ställt en fråga om hur man överklagar generellt utan att hänga ut någon så hade det inte varit hets.

Dålig stil helt klart, speciellt när det gäller så unga killar. Klart fall av "skämmes ta mig fan" IMHO.

Tillbaka
Topp