Jocke77 sa:
xyklisten sa:
Givetvis upp till banläggaren att bestämma. Men när banan läggs med maximalt antal korsningar i tätort och genom en fullbelagd camping borde det finnas utrymme för justering.
+1
Kommentarerna om banan handlar ju inte alls om att styra rutten utan om smådetaljer för att göra det bättre och enklare för deltagarna. Eftersom det är omöjligt att hålla koll på alla byar/städer som passeras så skulle iaf jag om det var jag som la banan uppskatta om folk med lokalkännedom gav feedback.
Den som lägger banan får väl skriva i tråden om vederbörande anser att feedback är helt oönskat :-)
Hej!
Vi är jättetacksamma för all hjälp och alla är välkomna att hjälpa till. Detta är ett lopp vars ambition är att sprida cykelglädje i Randonneurvärlden. Randonneur Stockholm har proklamerat detta som sitt internationella prestigelopp. Vi kommer sålunda göra allt vi kan för att få detta lopp till det bästa vi kan prestera. Vi kanske inte hamnar där första gången men den finns ingen tvekan om var målet och ambitionen är. Det är ett lopp där alla jobbar ideellt och Randonneur Stockholm har ingen ambition att göra vinst. Vi hade hoppats att släppa hemsidan den 15e februari men tyvärr så råkade en nyckelperson i arrangörskommittén ut för oförutsedda och tråkiga familjehändelser. Vi har därför hamnat efter tänkt schema. Det är något som är svårt att undvika i ideell verksamhet. Läget för loppet ser i övrigt ruggigt bra ut. Vi har tack vare idogt arbete, trots stora initiala svårigheter, lyckats säkra övernattningar och logistik. Vi hoppas att skapa ett unikt erbjudande för ett prestigelopp redan första året. Vi hoppas sålunda kunna erbjuda någon form av möjlighet till bädd a la LEL och PBP och förbokade sängar a la Super Brevet Scandinavia eller Cascade 1200. Vårt fokus nu ligger på att dubbelkolla viktiga detaljer och översätta hemsidan till engelska. Vi släpper hemsidan när vi anser att den är good enough. Ambitionen har varit att ha släppet 1 mars, vi jobbar fortfarande på det men det börjar kännas tufft. När det gäller rutt så är vi rysligt tacksamma för förslag. Mejla gärna till Kontrapunkt som är vår general eller till Ranonneur Stockholm.
Jättekul med allt intresse här! Vi har senaste tiden var djupt upptagna i eget arbete och inte hunnit följa denna tråd. Vi blev jätteglada över ert engagemang och intresse när vi hamnade på tråden efter att ha harvat i vår ensamhet. Tack! Det är sådant som får en motiverad när man jobbar ideellt. Jag såg att det fanns massor av bra förslag. Just nu hinner vi inte ta tag i dem då vi prioriterat att släppa hemsidan men lovar att titta tillbaka på detta inom kort.
Loppet har fått mycket nationell och internationell respons. Det ser mycket lovande ut och jag känner mig övertygad när jag säger - nu skriver vi historia!
VH Henrik, ordförande Randonneur Stockholm