150 mil randonné Uppsala-Trondheim-Uppsala
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Alfsomfan sa:Om man vill undvika gruset är inte omvägen så lång om man fortsätter rakt fram i aspeboda och fortsätter rakt fram till 293. Vänster längs 293 till smedsbo där man tar höger in på ordinarie rutt. Petimetern vill se rönnäs rättstavat i nötterna
Ingen dum idé! Vi har även varit inne på vägnötter på svengelska som komplement. Detta för att öka svårighetsgraden och underhållningsvärdet. Orten Grönsinka blir tex Greenslowpeopledown och Torsång blir Thorsong.GoranS sa:Vill ni göra det hela lite mer autentiskt skriver ni vägnötterna i fonetisk skrift på det mål som är giltigt i området. Skulle kunna bli rejält spännande navigeringsmässigt längs vissa delar av rutten (om man struntar i GPS-spår)! ;-)
Perfekt, tackar!tomascl sa:Japp
https://pilgrimbrevet.se/riders/
"När turen har startat kommer du på denna sida ha möjlighet att följa var olika deltagare befinner sig."
Eller den lilla byn Kingnest som ni bör ha passerat inte så långt före Insjön.Grimpeur sa:Ingen dum idé! Vi har även varit inne på vägnötter på svengelska som komplement. Detta för att öka svårighetsgraden och underhållningsvärdet. Orten Grönsinka blir tex Greenslowpeopledown och Torsång blir Thorsong.GoranS sa:Vill ni göra det hela lite mer autentiskt skriver ni vägnötterna i fonetisk skrift på det mål som är giltigt i området. Skulle kunna bli rejält spännande navigeringsmässigt längs vissa delar av rutten (om man struntar i GPS-spår)! ;-)
GoranS sa:Eller den lilla byn Kingnest som ni bör ha passerat inte så långt före Insjön.Grimpeur sa:Ingen dum idé! Vi har även varit inne på vägnötter på svengelska som komplement. Detta för att öka svårighetsgraden och underhållningsvärdet. Orten Grönsinka blir tex Greenslowpeopledown och Torsång blir Thorsong.GoranS sa:Vill ni göra det hela lite mer autentiskt skriver ni vägnötterna i fonetisk skrift på det mål som är giltigt i området. Skulle kunna bli rejält spännande navigeringsmässigt längs vissa delar av rutten (om man struntar i GPS-spår)! ;-)
Jepp och sen har vi Fix-Johns-Peninsula.Hasse#7 sa:GoranS sa:Eller den lilla byn Kingnest som ni bör ha passerat inte så långt före Insjön.Grimpeur sa:Ingen dum idé! Vi har även varit inne på vägnötter på svengelska som komplement. Detta för att öka svårighetsgraden och underhållningsvärdet. Orten Grönsinka blir tex Greenslowpeopledown och Torsång blir Thorsong.GoranS sa:Vill ni göra det hela lite mer autentiskt skriver ni vägnötterna i fonetisk skrift på det mål som är giltigt i området. Skulle kunna bli rejält spännande navigeringsmässigt längs vissa delar av rutten (om man struntar i GPS-spår)! ;-)
Fix-John är det Sil-Jan det?
GoranS sa:Jepp och sen har vi Fix-Johns-Peninsula.Hasse#7 sa:GoranS sa:Eller den lilla byn Kingnest som ni bör ha passerat inte så långt före Insjön.Grimpeur sa:Ingen dum idé! Vi har även varit inne på vägnötter på svengelska som komplement. Detta för att öka svårighetsgraden och underhållningsvärdet. Orten Grönsinka blir tex Greenslowpeopledown och Torsång blir Thorsong.GoranS sa:Vill ni göra det hela lite mer autentiskt skriver ni vägnötterna i fonetisk skrift på det mål som är giltigt i området. Skulle kunna bli rejält spännande navigeringsmässigt längs vissa delar av rutten (om man struntar i GPS-spår)! ;-)
Fix-John är det Sil-Jan det?
GoranS sa:Eller den lilla byn Kingnest som ni bör ha passerat inte så långt före Insjön.Grimpeur sa:Ingen dum idé! Vi har även varit inne på vägnötter på svengelska som komplement. Detta för att öka svårighetsgraden och underhållningsvärdet. Orten Grönsinka blir tex Greenslowpeopledown och Torsång blir Thorsong.GoranS sa:Vill ni göra det hela lite mer autentiskt skriver ni vägnötterna i fonetisk skrift på det mål som är giltigt i området. Skulle kunna bli rejält spännande navigeringsmässigt längs vissa delar av rutten (om man struntar i GPS-spår)! ;-)
Jepp, Rexbo var det jag tänkte på. Mest känd är byn kanske för att en av grundarna till postorderfirman Åhlén och Holm, varifrån Åhléns-varuhusen härstammar, hade en gård där, http://utstick.se/rexbo/index.php?page=historikGrimpeur sa:GoranS sa:Eller den lilla byn Kingnest som ni bör ha passerat inte så långt före Insjön.Grimpeur sa:Ingen dum idé! Vi har även varit inne på vägnötter på svengelska som komplement. Detta för att öka svårighetsgraden och underhållningsvärdet. Orten Grönsinka blir tex Greenslowpeopledown och Torsång blir Thorsong.GoranS sa:Vill ni göra det hela lite mer autentiskt skriver ni vägnötterna i fonetisk skrift på det mål som är giltigt i området. Skulle kunna bli rejält spännande navigeringsmässigt längs vissa delar av rutten (om man struntar i GPS-spår)! ;-)
Underbart, Rexbo? Ju mer vi tänker på det desto roligare vore ett brevetlopp med enkom vägnötter på svengelska!
GoranS sa:Hm, Righteous Bay låter som det skulle bli Rättvik, men går inte banan på västra sidan Siljan?
Moor-Mother borde bli Hedemora.
De andra kommer jag inte spontant på vad de är.
Vikarbyn på Folding Village låter rimligt, men att Rättvik också skulle vara Almost forever living förstår jag inte riktigt.Jocke77 sa:GoranS sa:Hm, Righteous Bay låter som det skulle bli Rättvik, men går inte banan på västra sidan Siljan?
Rättvik och Vikarbyn kanske?
GoranS sa:Vikarbyn på Folding Village låter rimligt, men att Rättvik också skulle vara Almost forever living förstår jag inte riktigt.Jocke77 sa:GoranS sa:Hm, Righteous Bay låter som det skulle bli Rättvik, men går inte banan på västra sidan Siljan?
Dessutom är ju Vikarbyn också på östra sidan Siljan som jag tror (och hoppas) inte ingår i rutten.
OK. Då tänkte vi lika (jag skrev den gissningen i inlägget du citerade).Jocke77 sa:GoranS sa:Vikarbyn på Folding Village låter rimligt, men att Rättvik också skulle vara Almost forever living förstår jag inte riktigt.Jocke77 sa:GoranS sa:Hm, Righteous Bay låter som det skulle bli Rättvik, men går inte banan på västra sidan Siljan?
Dessutom är ju Vikarbyn också på östra sidan Siljan som jag tror (och hoppas) inte ingår i rutten.
Nä det förstår inte jag heller :-) Tänkte mer att Righteous Bay var Rättvik ;-)
GoranS sa:OK. Då tänkte vi lika (jag skrev den gissningen i inlägget du citerade).
Om jag tolkar det rätt att Juniper Bay är Enviken så tror jag din polare är felinformerad.ForesterGuy sa:En polare snackade om nåt randonné som på väg till Trondhjem skulle passera Juniper Bay, och förmodligen Overacoupleofpairofpliers.
Om jag inte missuppfattat bansträckningen helt passeras vare sig Enviken eller Övertänger.ooms sa:Passeras verkligen Övertänger?
Nä, jag kan inte se det heller. De orterna ligger väl nordost om Falun medan banan väl går mer neråt Borlänge till.GoranS sa:Om jag inte missuppfattat bansträckningen helt passeras vare sig Enviken eller Övertänger.ooms sa:Passeras verkligen Övertänger?
Åtminstone är det väl så det kommunicerats hittills.ooms sa:Nä, jag kan inte se det heller. De orterna ligger väl nordost om Falun medan banan väl går mer neråt Borlänge till.GoranS sa:Om jag inte missuppfattat bansträckningen helt passeras vare sig Enviken eller Övertänger.ooms sa:Passeras verkligen Övertänger?
ooms sa:Nä, jag kan inte se det heller. De orterna ligger väl nordost om Falun medan banan väl går mer neråt Borlänge till.GoranS sa:Om jag inte missuppfattat bansträckningen helt passeras vare sig Enviken eller Övertänger.ooms sa:Passeras verkligen Övertänger?
Eller snarare västra sidan.Jocke77 sa:ooms sa:Nä, jag kan inte se det heller. De orterna ligger väl nordost om Falun medan banan väl går mer neråt Borlänge till.GoranS sa:Om jag inte missuppfattat bansträckningen helt passeras vare sig Enviken eller Övertänger.ooms sa:Passeras verkligen Övertänger?
Ja helt rätt. Banan är inte i närheten av Enviken och Övertänger utan passerar söder om Runn via kontrollen i Torsång och sedan Rexbovägen upp till Leksand. Därefter på Siljans östra sida via Siljansnäs och Sollerön upp till Mora.
Tråksidan...GoranS sa:Eller snarare västra sidan.Jocke77 sa:ooms sa:Nä, jag kan inte se det heller. De orterna ligger väl nordost om Falun medan banan väl går mer neråt Borlänge till.GoranS sa:Om jag inte missuppfattat bansträckningen helt passeras vare sig Enviken eller Övertänger.ooms sa:Passeras verkligen Övertänger?
Ja helt rätt. Banan är inte i närheten av Enviken och Övertänger utan passerar söder om Runn via kontrollen i Torsång och sedan Rexbovägen upp till Leksand. Därefter på Siljans östra sida via Siljansnäs och Sollerön upp till Mora.
ooms sa:Tråksidan...