Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
www.instagram.com
Jajo men dels är väll damernas fält mindre. Dels så har hon inte varit hemma o tävlat i några år (enbart) och dels så var hon ju på en högre nivå innan relativt sett (i detta sammanhang)När Jenny kom tillbaka fick hon också starta sist, tog sig sedan upp på plats 22 och sedan tillbaka lite till 30 första tävlingen. Varför skulle inte Emil kunna lägga i en extra växel.
Om han vart avplockad skulle jag nog kalla det flopp.Det råder inget tvivel om att Emil gör en spännande satsning och att det verkligen inte är någon lätt uppgift.
Men, hur mycket sämre skulle det behöva gå för att kallas en flopp, tycker du?
Känns mycket som en image grej att hon alltid är superglad och positiv, tyckte hon lät rätt chockad i klippet. Men synd då det är kul att se henne cykla laddar ju ofta järnet, droppar av och kommer igen ?Aj, att cykla i den där terrängen med bruten hand kan tusan mig inte vara skönt.
Nästan konstigt glad och positiv i videon. Måste ju ändå krångla till det ordentligt inför OS.
Men om pidkock o mvdp varit med...Lungt då. Han var flera placeringar ifrån att bli avplockad så det går framåt.
Har för mig att jag läste någonstans att topp 20 på nån tävling var målet, osäker på om det stämmer dock. Tyvärr är det väl lite för stor skillnad mellan svensk och internationell xco, jag tror det är väldigt svårt att träna sig till den nivån, man behöver köra internationella tävlingar för att vänja sig vid tempot.Jag minns inte om han sagt vad han hade för mål med satsningen, var det att placera sig på övre halvan? Topp 10?
Utifrån ambitionen är det kanske enklare att konstatera om det är en flopp?
Tycker generellt redbull fokuserar för mkt på topp 10, svårt att få exponering för de som är längre bak. På lvg kan lagen ex gå i en utbrytning så de får lite tv tid vilket inte riktigt funkar i xco och i min mening är det nog lite skadligt för sporten. Vem vill fortsätta skicka lag till en tävling där man hela tiden kommer midpack och inte får ens en sekund exponering?
Xco borde göras lite mer likt ex längdskidor där man ofta får se varvningen lite längre för att alla ska synas. Jag har skickat in och påpekat detta till Redbull och om fler gör det kanske de tar till sig det...
Emil ligger ca 13 procent efter snabbaste, utan Pidcock/MVP, 4 % upp till topp 40. Rent spontant tycker jag det borde finnas möjlighet till topp 40, men han får nog börja vända lite stenar i träningen för att hitta kapaciteten.
Möjligen inte alla men första och andra varvet tycker jag man kan kosta på sig att ge fler cyklister lite tv tid för att sen lsenare i loppet mera fokusera på täten.Alla ska synas? Trodde poängen var att synas i samband med någon form av prestation. Annars måste det vara bättre att ställa upp en skylt än att skicka någon för att bli varvad.
Ja alla tycker väl inte som jag och som du säger så bygger sponsring mkt på att man ska synas, annars finns det inga pengar för satsningen.Jag som åskådare måste ändå säga att jag störde mig på att de visade både varvningen och mellantiden vid liftbacken alldeles för länge och vi missade t.ex. både Neffs och Flückigers attacker uppför där.
'Problemet' är ju nåt som återkommer i många sporter; jag har upplevt det mest i motorsport där det är svårt att ragga sponsorer när man inte syns i TV så mycket—men det är också knepigt att göra nåt åt. Utan en gemensam pott pengar som alla får ta del av är det svårt att lösa det problemet, oavsett sport.
Såg något om att Anna Tauber skulle vara med. Behöver hon starta i sista led?
Antar att du redan hittat startlistan men om denna stämmer: https://www.worldcuplesgets.com/wp-content/uploads/2021/07/gets_xcc_we_startlist-1.pdfSåg något om att Anna Tauber skulle vara med. Behöver hon starta i sista led?
I det tempot han cyklar i TdF så skulle det inte förvåna mig om han står vid startlinjen i Les Gets om någon timme ;)Hinner MvdP dit i tid?
Bättre än 60-någonting iaf!Emil på 46:e plats så vet inte hur mycket nytta leran gjorde ;)
Edit: 41 nu så går ju framåt iaf ?