53:12
Aktiv medlem
2024-2025 UCI Cyclocross
Ok du kör reklamfritt?Poel fryser, sedan ramlade han.
Hade ingen reklam när MvdP drog iväg. Precis innan långa sträckan med sand blev det ett gap mellan dem.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok du kör reklamfritt?Poel fryser, sedan ramlade han.
Hade ingen reklam när MvdP drog iväg. Precis innan långa sträckan med sand blev det ett gap mellan dem.
Nepp, betalar för med reklam, men slapp ändå.Ok du kör reklamfritt?
Dags att byta däcksponsor! Dubbelpunka sist och nu skadad pga dåligt grepp.Crossäsongen över för WvA. Surt, känns som han började komma igång ordentligt.
Visa bilaga 810415
Det var ju otroligt tråkigtCrossäsongen över för WvA. Surt, känns som han började komma igång ordentligt.
Visa bilaga 810415
Hej.. Han sade själv att han körde på samma sten två gånger. " Like a donkey "... De flesta kör nog på samma däck, eller konkurrentens... mvh borano20Dags att byta däcksponsor! Dubbelpunka sist och nu skadad pga dåligt grepp.
Bara på HBO?Fy farao vad mycket folk på plats för dagens snöiga race.
Tror det sänds på YouTube också.Bara på HBO?
Del Grosso har nog bytt två gånger. Hade väl snett reglage vid första bytet och verkar som han hade lite luft bak när han bytte igen.Bytte del Grosso cykel, misade det? Materialet får utstå en del idag. Har MVDP extra brett styre idag?
Det är lite märkligt ändå. Han är ju inte lika dominerande i vare sig lvg eller xc. Eller rättare sagt, den dominans som han skapat sig de senaste åren har inte skapats på lvg eller xc-sidan.20 raka vinster i en sport där allt kan hända och händer stup i kvarten (främst för konkurrenterna). Vem finns mer med liknande dominans, Duplantis o Kläbo (i sprint), några andra? Pogacar är ju också dominant men vinner inte 20 race i rad då det inte finns 20 landsvägslopp i rad som passar hans profil.
Olika sporter, cx, lvg och xc. Jag tror helt enkelt att MvdP är helt unikt världsbäst i den ändå ganska smala nischen, gneta på runt ftp i ungefär en timme, du får inga direkta nedförsbackar att vila upp dig på. Därför han är en så bra klassikercyklist också.Det är lite märkligt ändå. Han är ju inte lika dominerande i vare sig lvg eller xc. Eller rättare sagt, den dominans som han skapat sig de senaste åren har inte skapats på lvg eller xc-sidan.
WvA, som gav honom bra motstånd bara för ett par år sedan, och var överlägsen när MvdP inte var med har inte vunnit ett lopp i år. Han har iof haft otur med skador och form i flera år
Är det inte så att åtminstone på LVG-sidan finns "komprimerande"-faktorer (luftmotståndet med all taktik som följer på det), plus helt enkelt hårdare konkurrens som gör att det är mycket svårare att dominera sporten på det sättet. Destå mer imponerande då när nån lyckas som tex Pogacar.Eller rättare sagt, den dominans som han skapat sig de senaste åren har inte skapats på lvg eller xc-sidan.
Jag tror helt enkelt att MvdP är helt unikt världsbäst i den ändå ganska smala nischen, gneta på runt ftp i ungefär en timme
Jepp, det är väl bla detta som gör att cx upplevs som så jobbigt jämfört med nånting där man kan ligga på jämn nivå hela tiden.CX är väl raka motsatsen till att gneta runt på ftp en timme, snarare massa 1000W igångdrag och partier blandat med partier av 0W, upprepa hundratals gånger på en timme. Gneta runt på ftp en timme slår väl WvA MvdP alla dagar i veckan, iaf om man ser till tempolopp.
Men vad är definitionen på ftp då? Annat än gneta runt i en timme ungefär? Liggandes nära max hela tiden?CX är väl raka motsatsen till att gneta runt på ftp en timme, snarare massa 1000W igångdrag och partier blandat med partier av 0W, upprepa hundratals gånger på en timme. Gneta runt på ftp en timme slår väl WvA MvdP alla dagar i veckan, iaf om man ser till tempolopp.
Jag har verkligen inte på fötterna här, har inte cyklat cx, men vill ändå killgissa lite.Men vad är definitionen på ftp då? Annat än gneta runt i en timme ungefär? Liggandes nära max hela tiden?
Den enda andra sporten jag kan direkt jämföra cx med är halvmaran. Tempolopp är tex oftast kortare och med längre stigningar, osv, osv
Jag tror vi nog missförstår varandra om vad som menas med ftp men jag får väl upprepa mig.
Cykla jättefort i en timme är en nisch och en av dem som är överlägset bäst där är MvdP