.

.
underbart med ant+ styrning antar jag? :-)

+ att det borde gå att få på hastighet kadens puls data på overlay i videon direkt, med tanke på att den har gps och stöd för ant+

.
Japp det ska vara fullt möjligt!

image_thumb30.png

.
En sak som jag tycker den förlorar mot GoPro vad gäller cykling är formen på själva kameran. Jag har en Contour och den är hopplös att montera på bröstet, som jag tycker är en sjysst cykelkameravinkel. Contour och Virb verkar ha ungefär samma form, dvs rör.

.
Sen har ju Black bättre spec. Tycker den mer påminner om en Silver.. och den är inte särskilt imponerande. Batteritiden är ju ett skämt på båda. Kanske om den ligger still i ett rum och filmar.

/G

.
Konvalj skrev:
-------------------------------------------------------
> En sak som jag tycker den förlorar mot GoPro vad
> gäller cykling är formen på själva kameran.
> Jag har en Contour och den är hopplös att
> montera på bröstet, som jag tycker är en sjysst
> cykelkameravinkel. Contour och Virb verkar ha
> ungefär samma form, dvs rör.

Verkar finnas ett fäste som placerar kameran på axeln. Inte lågt som ett bröstfäste men kanske tillräckligt bra.

virblifestyle4_thumb_medium670_0.jpg

.
pwrdesign skrev:
> Jag har beställt hem en, passande att det även
> finns dyk-case till, då jag ska ta dykcert om
> två veckor! Återkommer med test-film när jag
> fått de

Var beställde du och när får du den?

.
pbeijer skrev:
> Konvalj skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En sak som jag tycker den förlorar mot GoPro
> vad
> > gäller cykling är formen på själva kameran.
> > Jag har en Contour och den är hopplös att
> > montera på bröstet, som jag tycker är en
> sjysst
> > cykelkameravinkel. Contour och Virb verkar ha
> > ungefär samma form, dvs rör.
>
> Verkar finnas ett fäste som placerar kameran på
> axeln. Inte lågt som ett bröstfäste men kanske
> tillräckligt bra.
>
> http://chainreactionhub.com/images/news/mtbproduct
> /garminvirb/smart_thumbs/virblifestyle4_thumb_medi
> um670_0.jpg

Det fina med bröstfästet är just vinkeln med båda armarna och styret... Men nåväl, det kanske blir fint även från axeln. Hur som helst så är Virb stor, mycket större än jag tänkte mig.

.
pwrdesign skrev:
> Japp det ska vara fullt möjligt!
>
>
Klar att man måste pulsmäta när man kör fyrhjulig. Så man ligger i rätt Karvonenzon. Jänkarna, oj, oj, oj...

.
Köper man en gopro kommer man tycka formen är jättebra för att den passar utmärkt att montera på bröstet.
Köper man en annan kamera av normal avlång typ kommer man tycka det är jättebra för att den passar utmärkt att montera på cykel och hjälm.

win-win

.
magnil skrev:
> pwrdesign skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har beställt hem en, passande att det
> även
> > finns dyk-case till, då jag ska ta dykcert om
> > två veckor! Återkommer med test-film när jag
> > fått de
>
> Var beställde du och när får du den?

Från Garmins partner-shop ;)
Leverans September/Oktober

.
GoPro går väck för den pissiga bild och filmkvaliteten och ingen antiskak. Ser ut som en kinapryl för 50 dollar gör inte saken bättre. Men, jämför bilden med sonys action cam så ser ni hur risig gopron är. Färgerna är bleka och skärpan inte bra. Urk.

Får se om vibr är något att ha bild och filmmässigt.

.
Stervelo skrev:
> GoPro går väck för den pissiga bild och
> filmkvaliteten och ingen antiskak. Ser ut som en
> kinapryl för 50 dollar gör inte saken bättre.
> Men, jämför bilden med sonys action cam så ser
> ni hur risig gopron är. Färgerna är bleka och
> skärpan inte bra. Urk.

Skulle vilja påstå att det är precis tvärt om. GoPro (Hero3 Black edition) är överlägsen i bild/vikeokvalitet jämfört med Sony. Det är inte så att du kört GoPron i ProTune läget? För det kräver efterbehandling i ett redigeringsprogram för att komma till sin rätt. Annars ser det just blekt och oskarpt ut vilket är just meningen med det läget.

När det gäller Garmins 30fps i 1080p så är det ju en klar besvikelse. Känns som en actionkamera bör klara 60 fps i 1080p, speciellt om den vill konkurrera med GoPro.

.
kave skrev:
> Hurra, med Garmin Virb Edit kan man använda film
> från ex en iPhone och slå ihop det med gpx filer
> från en Edge:
>
> http://start.hellstrom.be/#home
>
> Frågan är om det bryter mot Garmins villkor att
> man använder den till annat materiel?

Garmin Virb Edit är inte dumt alls. För Filmer och gpx-filer finns även Dashware, (www.dashware.net), som kan mixa ihop filmer och gpx-filer från oberoende källor. I programmet går det att synka film och gpx-fil. Det kostar USD 50.

Från Virb Elite får man ju synkade film- och gpxfiler automatiskt.

.
Vi testade den på jobbet och jämförde med Gopro hero 3+, senaste Sony action cam, Contour +2 och Isaw Extreme.

Ser man bara till bildkvaliteten är Virb sämre än Gopro. Både vad gäller linser och upplösning. Men även när det kommer till tillbehör. Givetvis beror det på hur man tänkt använda den. Men vill man ha så bra bildkvalitet som möjligt är det Gopro eller Sony som gäller. Vill man ha bra upplösning är det bara Gopro som gäller.

.
Går det att koppla pulsbältet till kameran?
Så att man ser pulsen visandes lite i ena hörnet typ, när man sen ser på filmen och återupplever hur jävla jobbigt det var.

.
Puls, effekt, kadens (även hastighet sägs det), temperatur hämtas genom sensor med ANT.
Sedan i programmet Virb kan man använda olika overlay för att visa den info man vill se, höjd, lutning, G-kraft hämtas från dom inbyggda givarna.
Det är på väg en version av Virb där du tydligen kan välja overlay själv, vilka som ska visas.

.
Att den fysiska formen gör det bängligt med chest mount är det ju ingen tvekan om, men är det bara jag som ser lösningen med en vinklad spegellins? Då borde den ju bli slimmad som tusan mot bröstet?

.
Jag fick en Elite i julklapp :)
Den hänger sig lite till och från vilket ju är lite trist.
Som cyklist kändes Virb trevligare än GoPro. Formatet gör den lämpligare att fästa på hjälmen.
Jag har bara sett en jämförelse mellan GoPro Hero3+ och Virb och där gillade jag resultatet av Virb bättre. Korrekt vitbalans etc direkt ur kameran.

.
Har lekt med en Virb Elite ett tag nu och gillar den skarpt!
Väntar på UV-huset, för att testa den under ytan också, vilket är det tilltänkta användningsområdet :) Cykling blir aldrig speciellt kul på film... iaf inte när jag cyklar hehe

Liknande trådar

.
16 svar
.
3 svar
. 2
66 svar
Deleted member 77490
Tillbaka
Topp