kopierat från andra tråden....
***Ville tillägga detta för att visa de som tvekar att jag är seriös, vill absolut inte bli stämplad som oseriös... tack för uppvaknandet.:D ***
Jag vill börja med att tacka er alla! , sjukt svårt o säga att någon sticker ut, ni som sticker ut vet vilka ni är... det ska vara ett extra tack till han jag snackade med i förrgår(han vet vem han är, no names)
tillägga att jag åka o titta på en hybrid de kommande dagarna, så man sedan kan köra ute så jag kan bygga en väldigt bra grund.. hört att hybrid och cx ska ha en smal q-faktor. Underlaget på vintern ska vara lite som att cykla uppför i motstånd, så för mig som är lite av en klättrare ska det gynna mig...
Komma träna väldigt mycket, men dela upp väldigt mycket.. distanspassen kommer bestå av en ökning för varje månad... Kommer börja på 3,5h på distanspassen och sedan gå uppåt och ska vara på en 5-6 timmar i mars. gym kommer vara STENHÅRT 2 gånger i veckan med de långa corepassen på samma gång, kommer köra mage varje kväll annars. Tröskelintervallerna kommer köras 2 gånger i veckan... fått förklarat att det är på min maxwatt på 1 timme som jag ska ligga på och sedan köra 3x20 min, 2x20 min, 3x15 min, 5x8 min osv.
sedan försöka få in pass med maxintervaller på 4-5 minuter och likaså samma sak med kadensträningen och det sista för att komplettera gymmet så bra som möjligt.
När det gäller vila, så är det en sak jag vill bestämma med tiden, i början vill jag inte ha många lediga dagar, då all träning är så varierad och har så olika inriktningar.
, 2 gym, 3 distans, 2 tröskelintervall, 1 pass med 4-minutersintervaller, då blir det 8 dagar och 1 vila till en början, då har jag ändå inte lagt in kadensträning. Ska sedan hitta lämpligt antal vilodagar, men vill känna med kroppen ett varv o se hur det blir, förmodligen kommer jag kanske behöva 2 dagar vila, kanske tar de efter varandra då eller liknande.
Ville tillägga detta för att visa de som tvekar att jag är seriös, vill absolut inte bli stämplad som oseriös... tack för uppvaknandet.:D
och såklart ska jag påminna att inte haka upp er på vilan, för det är inte bestämt, utan vill bara inte sätta en vila utan vill känna efter för rätt mängd vila!:)