Spaceballs
Medlem
29 eller 27,5 för att kötta Göteborgsstigar?
Är sugen på en ny hojj! Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för en trail/AM modell med lite mer slag och flackare geometri än min nuvarande (Canyon Nerve XC 7.0). Det blir väl mest Delsjön och Änggårdsbergen som den kommer brukas i.
Då kommer man ju till det delikata valet mellan en 27,5 med 140-150 eller en 29 med 130...
Vad kör/rekommenderar ni andra som cyklar häromkring?
Jag är 195 cm lång och kommer behöva en XL. Testade en 27,5 i Alperna nu i sommras och den kändes faktiskt hyfsat lik Nerven när det kommer till hjulstorleken och manöverbarhet etc. Förra sommarn testade jag en 29er (av den gamla geo skolan) och den kändes stor och lite klumpig när det blev lite tight men körde ju över allt som kom i dess väg.
Vilken är den bästa stig-smiskaren för Göteborgsstigarna?
Då kommer man ju till det delikata valet mellan en 27,5 med 140-150 eller en 29 med 130...
Vad kör/rekommenderar ni andra som cyklar häromkring?
Jag är 195 cm lång och kommer behöva en XL. Testade en 27,5 i Alperna nu i sommras och den kändes faktiskt hyfsat lik Nerven när det kommer till hjulstorleken och manöverbarhet etc. Förra sommarn testade jag en 29er (av den gamla geo skolan) och den kändes stor och lite klumpig när det blev lite tight men körde ju över allt som kom i dess väg.
Vilken är den bästa stig-smiskaren för Göteborgsstigarna?