360° kamera. GoPro Max etc.

Octagon

Aktiv medlem
Sålde just min GoPro Hero 5 med tanken att byta upp mig till Hero 7, 9:an ger mig inget jag behöver. Men när jag surfade runt hittade jag massa kul filmer gjorda med 360 kamera. Så nu har jag spenderat massa tid med att surfa runt på recensioner av GoPro Max och Insta360 One (X, 2X, R). Det som brukar bli bäst när jag filmar är när kameran står bredvid och det verkar så mycket enklare med en 360 kamera. Nån som köpt och har råd att ge? Insta 360 verkar bra, men jag behöver något robust.

Finns massa tips här, dock ej vad gäller fiskskål-kamera.

Jo, jag har haft 2 vanliga GoPro (Hero 2 och 5) och använt ganska flitigt genom åren. Till och med klippt ihop filmer mm. (Oj vad det tar tid). Men 360 alltså, det verkar ju smutt att kunna vrida och vända på kameran i efterhand.

Jo, jag har haft 2 vanliga GoPro (Hero 2 och 5) och använt ganska flitigt genom åren. Till och med klippt ihop filmer mm. (Oj vad det tar tid). Men 360 alltså, det verkar ju smutt att kunna vrida och vända på kameran i efterhand.
hur gick det, köpte du någon 360-kamera?
Lite sugen på Insta360 X2 och hade varit kul att höra om någon har erfarenhet av den samt tips på bra tillbehör till den vid cykling.

hur gick det, köpte du någon 360-kamera?
Lite sugen på Insta360 X2 och hade varit kul att höra om någon har erfarenhet av den samt tips på bra tillbehör till den vid cykling.
Jag köpte en Max. Riktigt kul grej. Men det tar lite tid att redigera film. Jag har fortfarande inte koll på vilken av de två som är bäst. Insta är lättare (viktigt om man har den på en 2 m lång käpp) och verkar smidigare att använda när man filmar, bättre avpassad pinne, smidigare med skruvfäste än GoPro fäste. Men det mesta beror ju på appen, där vet jag inte hur insta är. När jag köpte hade Insta fler inbyggda bra funktioner för att göra en viss grej, typ flight time, medan GoPro var bättre om man ville köra fritt.

Om du köper en Max så skaffa en Insta-pinne och en Joby Pin Joint mount. Och oavsett vilken du köper så skaffa ett stativ, Zeadio kör jag. Det är rätt kul att köra med kameran på bröstet eller på förläggare på hjälmen, men jag har gjort det ganska lite, den tål ju ingenting om man kraschar. Däremot är det kul att filma sig själv med stativ och kunna panera med kameran efteråt, eller filma andra i märkliga vinklar, när dom hoppar över kameran osv.

B291E1BD-2EC1-4F59-B663-586E3CC1063E.jpeg

5F6834D9-D5A6-4C22-BE32-1975A56C3F32.jpeg

Det har gått några år sedan denna tråd skapades. Har sett lite insta 360
fimer online och är helsåld. Ni som äger en sådan i ett par år. Är ni nöjda? Hur länge räcker batteriet? Är den lätt att montera?

Tillbaka
Topp