Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Killgissar och säger att snabbkopplingen inte var åtklämd ordentligt. Antingen var det så när du fick den och har haft ordentligt med tur under dina 3-4 mil i stan, eller så har du/någon kommit åt den och lossat upp hjulet.
Nu har jag genomgående axlar på huvudhojjen men innan så hade jag som rutin att alltid kolla snabbkopplingarna innan jag åkte iväg. Anekdot! I somras såg jag en grabb som tappade bakhjulet, tydligen hade någon bekant/polare "prankat" genom att lossa snabbkopplingen... kan gå rätt illa.
Edit: Här har du en video som visar snabbkopplingen, dess funktion och hur du spänner den
Jag vet att jag inte har gjort det då jag inte har haft något där att göra, och cykeln har inte lämnats så att någon annan ska kunna pilla på den då jag endast har använt den för transport och inte låsts fast utan att jag har haft koll på den. Vill inte namnge företaget eller smutskasta företaget i fråga men tycker detta är väldigt olustigt, har aldrig varit med om att ett nymonterat däck eller något däck överhuvud taget har lossnat.
Jag har inget intresse av att montera tillbaka bakhjulet själv då resultatet av en yrkeskunnig individ var detta och det var obehagligt nog. Har du någon aning om vad en cykelverkstad tar för att montera bakhjulet och se över så att allt står rätt till går på?
Du behöver inte namnge företaget :) Jag vågar nog påstå att det är rätt bra att kunna spänna snabbkopplingen. Det är absolut inte så svårt som man kan tro, det är faktiskt rätt lätt. Vill du gå till en cykelverkstad så kan du göra det. "Jobbet" det är att spänna en snabbkoppling tar inte mer än 30 sekunder så förmodligen gör dom det gratis. Om jag var helt novis och absolut inte vågade/ville röra min cykel annat än att hålla i styret, svänga och trampa så skulle jag betala max 50kr och be dom lära mig hur jag gör :)
Edit: För din skulle så kanske det är värt att kolla hur mycket dom tar för att gå igenom hela hojen, för att vara på den säkra sidan att inget annat sitter löst.
Jo, spänna snabbkopplingen vet jag så klart hur man gör men det är växlarna och kedjan i monteringen jag inte är riktigt bekväm med. Framhjulet monterade jag själv och det var inga konstigheter. Ska tänka på att kika på snabbkopplingen regelbundet hädanefter. Tack för svar!
Aha, då missuppfattade jag dig. Jag förstår att det kan vara klurigt att veta hur man sätter tillbaka bakhjulet och lägger kedjan rätt. Det kan säkert en cykelbutik/verkstad hjälpa till med. Vill du lära dig att göra det själv så lägger jag, välment, in ett klipp nedan :)