Hjälp med Bianchi T-Tronik Rebel 2020 – display och motor startar inte

cocovilla

Medlem
Hej,
Jag har en Bianchi T-Tronik Rebel från 2020 med OLI-motor. Cykeln har gått väldigt få mil och är i princip som ny.
Problemet är att den inte vill starta efter att ha stått i garaget strömlöst i ungefär fyra år. Displayen är helt död, trots att batteriet mäter cirka 40 V och strömknappen har kontinuitet.
Laddaren beter sig normalt och batteriet laddas fullt.
Tyvärr finns det ingen verkstad här i norra Sverige som kan serva Bianchi-elcyklar eller har tillgång till den programvara som krävs för felsökning.
Har ni några tips på vad felet kan vara eller vilka kontroller jag kan göra själv? Vet ni även om det finns någon verkstad eller tekniker i Sverige som har erfarenhet av Bianchi-elcyklar med OLI-motor och kan hjälpa till med felsökning eller reparation?
Tack på förhand för all hjälp!
Med vänlig hälsning,
Pabbe

Hej,

Jag har samma cykel som du. Jag har inte haft problemet som du beskriver, men det verkar som att problemet kan bero på ett fel i kabeldragningen eller en dålig anslutning mellan batteriet, motorn och displayen, även om det också kan vara något som går att lösa med en programvaruuppdatering.

Min pålitliga cykelbutik har alltid varit den här:

Du kan ringa dit och beskriva problemet, kanske kan de hjälpa dig.

Hoppas att det hjälper.
Mvh.
Carlos.

Hej,

Jag har samma cykel som du. Jag har inte haft problemet som du beskriver, men det verkar som att problemet kan bero på ett fel i kabeldragningen eller en dålig anslutning mellan batteriet, motorn och displayen, även om det också kan vara något som går att lösa med en programvaruuppdatering.

Min pålitliga cykelbutik har alltid varit den här:

Du kan ringa dit och beskriva problemet, kanske kan de hjälpa dig.

Hoppas att det hjälper.
Mvh.
Carlos.
Tack Carlos! Ska undersöka kabeldragningen samt ringa och kolla.
Tack för info😊

Tillbaka
Topp