....

....
Dave som rakar benen i Breaking Away.
1979breakingaway01.gif

....
Precis som boe redan påpekat så är det RAD som troligen tar hem priset. Jag menar raggar man upp bmx brudar på balen med hjälp av just en bmx så är man svårslagen.

Tungt helt enkelt. mycket tungt...=D

....
Jag kommer inte på filmtiteln.
Hjälp.
Svensk dramakomedi.
Killen blir dumpad och köper en värstinghoj+cyklelkläder.

Scenen i sig:
Han träffar henne ett tag senare på stan.
Cyklar runt henne lite lojt och frågar hur läget är, mm.
Man ser att han försöker vara skitcool men eg. saknar henne som fan :)

Vilken film är det ?
Den scenen e kul.

....
Ekfeldt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kommer inte på filmtiteln.
> Hjälp.
> Svensk dramakomedi.
> Killen blir dumpad och köper en
> värstinghoj+cyklelkläder.
>
> Scenen i sig:
> Han träffar henne ett tag senare på stan.
> Cyklar runt henne lite lojt och frågar hur läget
> är, mm.
> Man ser att han försöker vara skitcool men eg.
> saknar henne som fan :)
>
> Vilken film är det ?
> Den scenen e kul.

Adam och Eva? Med Björn Kjellman som cyklisten...
http://www.imdb.com/title/tt0118554/

....
Ekfeldt skrev:
> Hjälp.
> Svensk dramakomedi.

Rätt svar: Adam och Eva

....
Cykelscenerna i Trion från Belville är riktigt sköna. Har tyvärr lyckats glömma av vem jag lånade ut skivan till så filmen är inte längre i min ägo.

triplettes4.jpg

triplettes1.jpg

Edit: Fel på svenskan

Senast redigerad av en moderator:
....
Ekfeldt skrev:
> Hjälp.
> Svensk dramakomedi.
>
> Scenen i sig:
> Han träffar henne ett tag senare på stan.
> Cyklar runt henne lite lojt och frågar hur läget
> är, mm.
> Man ser att han försöker vara skitcool men eg.
> saknar henne som fan :)
>
> Vilken film är det ?
> Den scenen e kul.

instämmer. den är ruskigt giftig. han tror han är så jävla fräsch med sin slicka hoj, mn han ser ut som en finsk backhoppare

....
Oj oj oj, RAD verkar ha allt... måste försöka hitta den.

Den där "Breaking Away", handlar den möjligen om en ung kille som tränar cykling som fan, är på en tävling och blir satt på plats av några proffs med hjälp av en cykelpump? Han ligger bla i baksuget efter en lastbil när han tränar, och ger chaffisen stora ögon när han hänger med, och cyklar om... Är det någon som vet vilken film det är annars, i så fall?

....
Jag skulle vilja säga hela "BMX Bandits" från 1983. Gick varm i VHS-spelaren under 80-talet. Insåg ganska nyligen att den snygga tjejen i filmen spelas av Nicole Kidman!

Bilagor

• nkidman5.jpg
    nkidman5.jpg
    22.6 KB · Besök: 37
....
Såååå var det.
Adam och Eva va de ja.

Tack för denna rad Nils:
'instämmer. den är ruskigt giftig. han tror han är så jävla fräsch med sin slicka hoj, mn han ser ut som en finsk backhoppare'

haha
Så sant !

....
Inte bäst kanske, men jäkligt kul, cykelscenen i "Svindlande Affärer"(med Janne Loffe, Sanne Salomonsen, Gösta Wälivaara m.fl.). Gösta cyklar nerför en backe utan bromsar och kör ner i sjön. :-D

/Leo

....
Naugas skrev:
> Den där "Breaking Away", handlar den möjligen om
> en ung kille som tränar cykling som fan, är på
> en tävling och blir satt på plats av några
> proffs med hjälp av en cykelpump? Han ligger bla
> i baksuget efter en lastbil när han tränar, och
> ger chaffisen stora ögon när han hänger med,
> och cyklar om... Är det någon som vet vilken
> film det är annars, i så fall?

Ja, det är "Breaking Away".

-Palle

....
1. Alla scener med Enögas cykelfärder i Dunderklumpen,
milstolpen som allt annat ska jämföras med.

2. Stackarn på Yeti-Allsop prototypen med triathlonspec.
som blir ihjälkörd i Natural Born Killers.

3. Lotta på Bråkmakargatans downhillfärd

....
Sökte efter ett ställe att köpa filmen "Pedal" Palle tipsade om, som handlar om cykelbud i New York. Den verkar väldigt intressant. Hittade den här filmen om cykelbud istället: http://tlavideo.com/details/product_details.cfm?id=194168&sn=1744&v=3 , vet inte var den är ifrån men jag tror det är Los Angeles. Den verkar ju visa på en väldig gemenskap och närhet i yrkesgruppen om inte annat. Missa inte kommentaren om Directors Cut-versionen som tydligen finns.

....
Android skrev:
> Var det den här som startade fixievågen?
>
> http://www.cinemacapital.com/pedal.html

Den var förstås med och spred trenden. Tyvärr verkar det coolaste i filmen aldrig ha blivit en trend, nämligen att istället för att ha bromsar på cykeln skrika "hepp hepp hepp" hela tiden när man cyklar i stan.

....
Sen finns det ju en film från belgien?! som jag inte kan komma på vad den heter. Handlar om ngt störd kille som bor hos sin far som har ett bageri och drömmer om att bli cykelproffs. Finns en dråplig scen där han fixar att träna inomhus samtidigt som han fixar dagens deg. =trainer med sinnrik konstruktion som ska fixa degen. Ju fortare han trampar desto snabbare vispar kan ju bara leda till katastrof!!! Såg den på SVT för ca 10 år sen och kommer inte ihåg så mycket men vill gärna få hjälp med vad den heter. Någon?

....
Den delen i filmen The Collective med låten Sunday Jen av Slackstring. Det ser verkligen ut att vara paradiset med skön känsla på hela filmningen och härligt sällskap. Ja den får en verkligen att drömma sig bort från vintern.

....
den roligaste är när när Kevin Costner ska ha ett bror till bror snack och rikta ett hjul samtidigt i American flyers, när dom pratat klart berömmer han sin hjulriktarinsats och sätter snurr på hjulet, i bakgrunden kan man sen se att hjulet stannar efter 2 varv för att det slår mor bromsklossarna. jag skrattar varje gång.

....
SVT har ett par filmer som är sevärda. Den ena handlar om sexdagarsloppet 1951 den andra är Sverigeloppet. Man förvånas över hur mycket publik som bevistade tillställningarna. Filmerna
finns att beskåda på deras hemsida.

....
Amphibian skrev:
> hakanf skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kan rekommendera filmen Le Vélo de Ghislain
> > Lambert
> >
> > http://imdb.com/title/tt0252665/
> >
> > har den på dvd...
>
>
> Var får man tag på den??

Jag har hittat den på prendas.co.uk där de säljer scyssta cykelkäder. Blir nog ett köp...

Tillbaka
Topp