[a Supertramp production] The Commuter

Snodd bild från fyrtiotvåhertz i sköna cykelbildertråden som ja tycker hör hemma här:
1000413_428841607214465_269295732_n.jpg

Undrar hur många som tillbringar fredagkvällen med att sitta och skriva ett cykelfilmsmanus? ;-)

Lite tveksam till hur realistiskt scenariot för etappen du skriver om är. Med en såpass lätt etappinledning känns det mindre sannolikt med en så kraftigt decimerad grupp vid foten av första backen som f.ö. i huvudsak är mer är slakmota än tuff backe; http://www.salite.ch/sestrier2.asp?...k6u0o&dx=485&dy=330&empriseW=970&empriseH=661 Men, men, det är ju detaljer.

En video från avslutningsbacken 1972 (var tydligen grusväg då)

Sen kan man ju möjligen slänga in att även Boonen har fyra segrar i PR på det ställe där det nämns att de Vlaeminck har fyra.

GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite tveksam till hur realistiskt scenariot för
> etappen du skriver om är. Med en såpass lätt
> etappinledning känns det mindre sannolikt med en
> så kraftigt decimerad grupp vid foten av första
> backen som f.ö. i huvudsak är mer är slakmota
> än tuff backe;

Jag skriver gärna om detaljerna om etappen om jag hittar någon bättre sträckning. Men det måste vara två stigningar (som gärna får vara brantare), målgång sista toppen. Och så måste det vara vara lite slätåka eller slakmota mellan.

Med en etapp enligt nedan skulle man kunna tänka sig ett scenario där det blir hårdkörning redan på första stigningen (upp genom Val Gardena till Passo Gardena) vilket reducerar klungan en hel del. Sen kan du byta ut backen upp till Sestriere mot den andra backen (Passo Valparola) för att få ner det till att handla om de fyra. Från botten av utförskörningen i Cortina är det sen uppför till Passo Cimabanche, men det är lättåkt (stiger strax över 300 höjdmeter på 15 km) Det är sen svagt utför en liten bit innan slutstigningen börjar. Partiet från Cortina upp till där slutbacken börjar är ett parti där det alla gånger skulle löna sig att ha en hjälpryttare. Och, slutbiten upp till Tre Cime di Lavaredo/Rifugio Auronzo är klart tuff.
_Karta.JPG

_Profil.JPG

Profiler för stigningarna:

Passo Gardena
_Gardena.JPG

Passo Valparola
_Valparola.JPG

Tre Cime di Lavaredo. Sammansatt av två då jag inte hittade ngn profil för hela stigningen. Sista biten på första och första biten på den andra går bort då det är en bit fram till sjön (Misurina) som inte skulle åkas.
_Misurina.JPG

_TreCime.JPG

gsb skrev:
-------------------------------------------------------
> Men, har du inte skrivit akt 3 än!? Skärp dig!

Inser att historien blir mycket längre än vad jag först tänkt mig.
Har nog bara skrivit max en tredjedel av andra akten.
Tredje borde bli lite kortare dock.

Tillbaka
Topp