AAAAAAJ !

Musashi

Aktiv medlem
AAAAAAJ !
Meterologerna spådde en fin fredagseftermiddag så jag tog träningscykeln till jobbet med ambitionen att ge mig ut på ett tufft pass direkt efter kneget. Allt är packat och förberett, sportdryck blandad, banan och energikaka medtaget. PANG! Kl. 10:13 springer jag in i ett skrivbord och mosar låret så illa att jag knappt kan gå och ännu mindre cykla. Så gick ännu en fredag åt h-vete!

AAAAAAJ !
Ajfan, va synd. Vet hur det känns när man verkligen förberett allt! och verkligen ser fram emot en härlig runda för att sen få frustrerande förhinder, oavsett i vilken form de manifesterar sig. Men kan du inte behålla väskan packad tills nästa gång då? Fast det är klart, bananen och sportdrycken kanske förlorat i värde efter nåt dygn i ryggsäck.

Dock måste jag tillstå att det knappast finns yttre omständigheter att skylla på i ditt fall. Brukar du springa in i skrivbord på jobbet? Jobbar du på utnötnings- och testavdelningen på IKEA?

AAAAAAJ !
OM det gör så ont direkt är det sällan någon fara. Blodutgjutning i benet bara. trampa p åså blir du inte så stel imorgon.

För det kommer du bli om du INTE cyklar.

Lycka till!'

AAAAAAJ !
Johan S skrev:
-------------------------------------------------------
> Man ska inte jobba på kontor.

Det är ju det man ska. Man slipper smutsa ner sig och det är nära till kaffeautomaten.

AAAAAAJ !
Musashi skrev:
> Johan S skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Man ska inte jobba på kontor.
>
>
> Det är ju det man ska. Man slipper smutsa ner sig
> och det är nära till kaffeautomaten.

Men man kan ju snubbla på nätverkssladden och klämma sig på Kinnarpsstolen och tappa locket på copyprintern på fingrarna och ...springa in i ett höj/sänkbart skrivbord som ergonomen har påbjudit.

Nä, man ska vara rockstjärna eller poet. Hm, man kan ju fastna med fingrarna mellan tangenterna på Haldan...Nä man ska nog vara arbetsfri:-)

AAAAAAJ !
Musashi skrev:
> Meterologerna spådde en fin fredagseftermiddag
> så jag tog träningscykeln till jobbet med
> ambitionen att ge mig ut på ett tufft pass direkt
> efter kneget. Allt är packat och förberett,
> sportdryck blandad, banan och energikaka medtaget.
> PANG! Kl. 10:13 springer jag in i ett skrivbord
> och mosar låret så illa att jag knappt kan gå
> och ännu mindre cykla. Så gick ännu en fredag
> åt h-vete!

Det måste ju kännas rätt surt. Fast du har ju i alla fall cykeln kvar. Min var borta när jag skulle iväg och köra ett pass för snart två veckor sedan..... "Där gick resten av säsongen åt h-vete"

Tillbaka
Topp