Absolute black Garbaruk m fl

Jensen sa:
Viktmässigt är det intressanta är ju stages med dm klinga vs quarq inkl klinga om man ska jämföra vikter. Quarq spindeln tar ju lite vikt som på stages hamnar i dm klingan
Måste väl posta bilden i denna tråd också eftersom du nämnde det här.

Bilagor

• 5F8473AF-F04F-4C29-9E72-A65067415C5F.jpeg
    5F8473AF-F04F-4C29-9E72-A65067415C5F.jpeg
    319.5 KB · Besök: 225
Måste lära mig posta i rätt tråd. Helt oförhappandes så gick en 36:a oval Absolute Black på. Bilden är med "38"-läget i Antero-posterior riktning. Det torde således vara AB:s kedjelinje som möjliggör detta. Onödigt med så mycket luft mellan klinga och ram (inte aerodymanmiskt?). Det skulle ju - vad det ser ut som - även gå med en 38. Men enl lagen om allt djävulskap så verkar de bara göra 36:or. (och säg nu för fan inte att jag inte behöver 38 oval, för det behöver jag inte, men vill ha i alla fall, bara för att det är så in i norden manligt?).
Har inte provat den med Eagle och 50 bak med tanke på kedjelinjen jmf en rund X-sync 2.

Vad är det för skillnad på Absolute Blacks direktmonterade CX-ringar och MTB. Bägge står för SRAM. Är kedjorna så olika? Fungerar CX bra på MTB?

Bilagor

• IMG_0331.jpg
    IMG_0331.jpg
    176.8 KB · Besök: 203
Senast ändrad:
o jag måste lära mig läsa, läste garbaruk i andra tråden när det står absolut black :D sorry

jag har kört med en 36 DM oval CX klinga från AB på inrådan av Stan på AB så det ju var 5,5 mm offset på den (DM alltså, troligen inte på den som inte är DM) och enda 36T ovala de gjorde för sram i DM.

men ja, rent funktionellt me kedja kommer du inte ha nå problem med en CX klinga från dem

Senast ändrad:
Jensen sa:
o jag måste lära mig läsa, läste garbaruk i andra tråden när det står absolut black :D sorry

jag har kört med en 36 DM oval CX klinga från AB på inrådan av Stan på AB så det ju var 5,5 mm offset på den (DM alltså, troligen inte på den som inte är DM) och enda 36T ovala de gjorde för sram i DM.

men ja, rent funktionellt me kedja kommer du inte ha nå problem med en CX klinga från dem
Nej du läste nog rätt. Jag fick info at det var en Garbaruk jag lånat, men tyckte att tänderna var så korta och då kom vi fram till att det var en Absolute black ändå. Så du är inte dement eller synskadad (än?).

Dr_Rydell sa:
Jensen sa:

Nej du läste nog rätt. Jag fick info at det var en Garbaruk jag lånat, men tyckte att tänderna var så korta och då kom vi fram till att det var en Absolute black ändå. Så du är inte dement eller synskadad (än?).

Skönt att veta. Samtidigt borde jag ju sett det. Syns på tänderna.

Tillbaka
Topp