"Adam" slutar. Ny bisittare till Vacchi, men vem...?

steen

Aktiv medlem
Idag går eran med Vachhi/Adamsson i graven, åtminstone för TdF. Men vem skulle man kunna tänka sig som ny sidekick till Roberto om vi fick välja helt förutsättningslöst?
Jag lägger ett första bud men Kessiakoff. Men jag kommer säkert på fler ju mer man funderar.
/steen

Vilka kan cykel?
Som är villiga att kommentera?
Vacchi lär väl inte hålla på för evigt heller.

Jag vill minnas att silver Emma kommenterade nått vm? i svt?
Det var väl sådär.Men inte helt odugligt.

Han må vara bra på mycket men referera kan han inte. Stakar sig, kommer av sig mitt i meningar och verkar allmänt småtråkig.
För att vara övertydlig så skämtade jag om Robin From, det var i o f s länge sedan
jag hörde honom kommentera men jag avstår helst honom som kommentator.

Bäckstedt röstar jag också på men kan kanske va dyr att köpa över.

Övriga inhopp jag hört genom åren mestadels varit duktiga cyklister men inte vidare underhållande bakom mikrofonen. Krävs ju en del för att kunna tugga igenom en 4h plattetapp.

Reck var väldigt intressant den etappen han var med för några år sen men det blir nog för tekniskt i längden och han är väl upptagen med annat.

Adamsson har ju i någon mån haft en expertroll och fungerat som komplement till Vacchi som är den som ”hållit låda”. Såtillvida är Kesiakoff eller Bäckstedt mkt rimligare val än Fomin som Adamsson-ersättare. Bäckstedt tror jag dock inte kommer att vara aktuell.

Fomin ser jag över huvud taget inte poängen med att ha tillsammans med Vacchi.

Han var bisittare på OS på svt för några år sen. Kunnig men det kändes som han ville lära svenska folket allt om cykling på 3h, karln hann knappt andas mellan meningarna och det var rätt jobbigt att lyssna på. Kanske kan va bättre på eurosport där tittarnivån antagligen är lite högre och han kan hålla igen lite på att utbilda folk.

Vi kan ju skapa en ny tråd "Snillen som gnäller på snillen som spekulerar om snillen". Skulle kanske få dig att känna dig mer hemma. 🤔
Kan inte alla vi snillen i denna tråd erbjuda sina kommentatorstjänster (gratis) till Eurosport?
Tänk vilken fantastisk kvalité det skulle bli på kommenterandet.

Klas Johansson skulle kunna göra sig bra som bisittare/expert men han är ju ofta upptagen under tävlingssäsongen.

Inte för att jag sitter i Adamsson-båten med hans orerande om gamla tider känns inte kul. Vore kul med någon som har egna kontakter bland teamfolk och åkare. Det är där Bäckstedt och Vetterhall känns krispiga.

Ludvigsson är ju nypensionerad. Vet ju hur det gapas i teambilarna.

Vi kan ju skapa en ny tråd "Snillen som gnäller på snillen som spekulerar om snillen". Skulle kanske få dig att känna dig mer hemma. 🤔
Finns redan - det är ju hela happyride forumet. Förutom blocket tråden där de bittra snillena hänger, men ingen av de snillena skulle göra sig på tv - tänk det gnället i fem timmar om dagen i 21 dagar.. 🥴

Tycker att Fomin är helt okay men det blir ju rätt segt i o m att alltid är ensam. Vacchi utan Adamsson är inte jättemycket bättre.

Så … vem som helst som Vacchi har kemi med.

Ja, fan tro´t! Snacka kan han ju, och så kör han ganska mycket cykel. Why not! Skulle kunna bli rätt roliga infallsvinklar på mycket utan att bli cykelnördigt. Hade ju varit fränt att ha honom på plats på TdF för att göra intervjuer, ja herregud :-)
/steen
Eller en ny gäst-bisittare varje dag... å så Måns nere i Frankrike för intervjuer och små reportage
/steen

Tillbaka
Topp