"Adam" slutar. Ny bisittare till Vacchi, men vem...?

Eller en ny gäst-bisittare varje dag... å så Måns nere i Frankrike för intervjuer och små reportage
/steen
Robert Gustafsson och Måns Möller = Cykelboom på bred front i Sverige.

De kan möjligen få vissa problem med trovärdigheten. :unsure:

Ur ett mer seriöst perspektiv skulle de kunna göra sketcher som lite paus underhållning, cykellopp är långa.

Gabriella Ekström var riktigt bra när tv4 visade touren 2016.

Kessiakoff var kunnig och intressant men pratade öronen av en som åhörare när han kommenterade (VM för SVT?). 🙂

Du menar de som kommenterat en del mindre lopp i år, typ Tour of the Alps?

Inte helt övertygad. Diskuterades väl i allmänhet i någon annan tråd och fick inte så positiva omdömen. Har inte sett jättemycket med dem men det fanns saker jag retade mig lite på med dem.

Nu var det väl bara GTs som Adamsson skulle sluta med, monument och VM etc skulle han väl fortsätta med som jag fattade det. Så behöver ju inte alls bli nån ny ”radarpartner”, blir ju nästan konstigt. Jag skulle tro att Vacchi kör själv men att det dyker upp gästexperter lite mer regelbundet.

Nu var det väl bara GTs som Adamsson skulle sluta med, monument och VM etc skulle han väl fortsätta med som jag fattade det. Så behöver ju inte alls bli nån ny ”radarpartner”, blir ju nästan konstigt. Jag skulle tro att Vacchi kör själv men att det dyker upp gästexperter lite mer regelbundet.
Nja. Lät väl mer som helt slut med etapploppen men kanske eventuellt hoppar in nån gång i bland på något endagarslopp. Så det blir nog inte så mycket av det heller

Nej allvarligt nu. Hade gärna sett en alternativ sändning med Filip & Fredrik, som deras alternativa valvaka tex. Eller Alex Schulman och Sigge Eklund.

Filip tror jag skulle kunna bli riktigt nernördad i touren. Mycket pga hans pappa intresse för Frankrike. Han vet säkert redan en del pga det men skulle bli totalt fascinerad. Fredrik hade fått hålla sändningen i schack så att det inte spårar med långa utläggningar om hur fantastiskt allt är.

Gåshud.

Edit: Jag hör det redan i huvudet

Fredrik: Dåååååå så ska vi välkomna våra tittare på Eurosport tillbaka till sändningen igen vi har JUST NU preciiiiis följt en utbrytargrupp ledd av INGEN mindre än BEN HEALY upp för första stigningen av Col du Tourmalet och-

Filip: Näe vad fan alltså allvarligt nu, sluta TJATA om Ben Healy..

Fredrik: Jag tjatar väl inte om Ben Healy

Filip: Men Fredrik du måste inse att svenska folket BRINNER inte för en jävla irländare, dom har ALDRIG brunnit för en irländare. Kolla på vyerna istället. Va! Alltså det är ju fantastiskt, vilket berg. Bara ta en stund och ta IN det här MAAGISKA ögonblicket vi får uppleva här nu.

Sen massa vassa spaningar om Quinn Simmons.

Senast ändrad:
Nej allvarligt nu. Hade gärna sett en alternativ sändning med Filip & Fredrik, som deras alternativa valvaka tex. Eller Alex Schulman och Sigge Eklund.

Filip tror jag skulle kunna bli riktigt nernördad i touren. Mycket pga hans pappa intresse för Frankrike. Han vet säkert redan en del pga det men skulle bli totalt fascinerad. Fredrik hade fått hålla sändningen i schack så att det inte spårar med långa utläggningar om hur fantastiskt allt är.

Gåshud.
Filip och Fredrik?!?! Är du tokig? :-)

De pladdrar ju bara på, tillskillnad från V o A som är kärnfullt fokuserade i tre timmar. Eller, ja…

Om F o F kunde cykel tror jag de skulle vara perfekta faktiskt! :-)

Filip och Fredrik?!?! Är du tokig? :-)

De pladdrar ju bara på, tillskillnad från V o A som är kärnfullt fokuserade i tre timmar. Eller, ja…

Det är dom enda jag kan se hålla låda lika bra och tätt som Vacchi och Adamsson. Jag vill inte få bort Vacchi, såklart, men jag tror heller inte att dom hade klickat särskilt bra med honom kanske. Vem vet. Men när han också kastar in handduken vet jag vilka jag vill ska ta över.

Men skulle inte Ola Brännholm (på SvtSport) passa bra?
Det var väl han som var fantastisk i någon OS-sändning av cykel?
(Eller blandar jag ihop honom med någon annan Svt-stjärna?)

Man ska heller inte underskatta deras enorma index över kända personer och referenser som dom kan dra fram ur huvudet. Att få dom att lära sig samtliga cyklister i en upplaga tour de france och lite fakta tar nog en halv förmiddag för dom.

Men skulle inte Ola Brännholm (på SvtSport) passa bra?
Det var väl han som var fantastisk i någon OS-sändning av cykel?
(Eller blandar jag ihop honom med någon annan Svt-stjärna?)
Brännholm och Becksmo vore en magisk kombination. Den senare som expert pga kört CV och Vättern. Sen kan Stephan sköta bevakningen från MC.

Gåshud.

Edit: Jag hör det redan i huvudet

Fredrik: Dåååååå så ska vi välkomna våra tittare på Eurosport tillbaka till sändningen igen vi har JUST NU preciiiiis följt en utbrytargrupp ledd av INGEN mindre än BEN HEALY upp för första stigningen av Col du Tourmalet och-

Filip: Näe vad fan alltså allvarligt nu, sluta TJATA om Ben Healy..

Fredrik: Jag tjatar väl inte om Ben Healy

Filip: Men Fredrik du måste inse att svenska folket BRINNER inte för en jävla irländare, dom har ALDRIG brunnit för en irländare. Kolla på vyerna istället. Va! Alltså det är ju fantastiskt, vilket berg. Bara ta en stund och ta IN det här MAAGISKA ögonblicket vi får uppleva här nu.

Sen massa vassa spaningar om Quinn Simmons.
Älskar att du är ironisk 😆😆😆😆

Skulle byta ut Becksmo mot Fagerlind. Den senare har väl fortfarande olympiska rekordet i värdelös kommentering satt under linjeloppet i Aten(?).

Den glömmer man tyvärr inte i första taget. Han fokuserade hårt på vem som "ledde loppet" för stunden (alltså drog i klungan) följt av nåt i stil med "får vi se om han kan ha ledningen till mål"....när det var typ 18 mil kvar. I varje nerförsbacke tryckte han in nån "här går det fort" kommentar. I övrigt sa han väl inte så mycket.

Den glömmer man tyvärr inte i första taget. Han fokuserade hårt på vem som "ledde loppet" för stunden (alltså drog i klungan) följt av nåt i stil med "får vi se om han kan ha ledningen till mål"....när det var typ 18 mil kvar. I varje nerförsbacke tryckte han in nån "här går det fort" kommentar. I övrigt sa han väl inte så mycket.
Om jag inte minns helt fel var han också notoriskt dålig på att identifiera cyklisterna.

Jag tror inte det var så tidigt som Aten, utan antingen London eller Rio? Men det var en legendarisk kommentering!

Hursomhelst ni hör ju, det är någon sådan stjärna från SVT som Eurosport borde rekrytera, om de har råd med det. Eller någon av fotbollskommentatorerna, antingen hon norrländskan som brer på alltmer störande överdrivet med sin norrländska dialekt för varje år som går, eller Glenn "uuuääääööoouu" (när det händer något) Strömberg.

Jag tror inte det var så tidigt som Aten, utan antingen London eller Rio? Men det var en legendarisk kommentering!

Hursomhelst ni hör ju, det är någon sådan stjärna från SVT som Eurosport borde rekrytera, om de har råd med det. Eller någon av fotbollskommentatorerna, antingen hon norrländskan som brer på alltmer störande överdrivet med sin norrländska dialekt för varje år som går, eller Glenn "uuuääääööoouu" (när det händer något) Strömberg.
Nja, jag tror nog det var Aten.

Annars kan de plocka över Kim Hartman för att kommentera cykel. Säger en mening, sen tyst i tre minuter, säger två meningar, tyst i fem minuter, etc. Gillar honom i snooker, men i cykel tror jag att hans kommenteringsstil skulle vara lite väl sparsmakad, t.o.m. för min smak.

Åter, ska vi ha in en expert vore det kul med någon som kan mer om hur moderna team och GC-strategier funkar vid sidan av RV. Det blir inte många att välja på då...

Bara att träna en AI på en kombi av Adamsson, Gabriella & Kessiakoff. Kan bli riktigt bra !! 😁

Annars kan de plocka över Kim Hartman för att kommentera cykel. Säger en mening, sen tyst i tre minuter, säger två meningar, tyst i fem minuter, etc. Gillar honom i snooker, men i cykel tror jag att hans kommenteringsstil skulle vara lite väl sparsmakad, t.o.m. för min smak.
👌
Jag vill minnas att han nån gång gått och fixat sig nåt att käka. Borta en evighet och sen tystare än normalt medan han äter, bara för att sen piggna till och tjattra på som tusan.

Jamen, det gör väl inget. Det är ju Vacchi man vill höra.
Nja, jag tycker nog att rimlig bisittare/expert gör Vacchi bättre. Möjligen med undantag för när det blir för grabbigt och nostalgiskt återblickande som det händer att det blir med t.ex. Adamsson.

Inte för att det är aktuellt, men Reck skulle kanske kunna vara intressant, om inte som permanent kompanjon så i alla fal som återkommande gästexpert.

Calle Friberg kanske? Cykelcross och MTB visserligen, men WvA, MvdP m fl kommer också från cx och Pidcock från MTB så varför inte? Där kan det finnas lite inside insights.

Magnus Bäckstedt har väl riktigt bra koll fortfarande och kan väl snacka!? Men som sagt , kanske dyr/svår att få? Men är väl klart förstaval eller kommer någon annan i närheten? Har han kommenterat något i närtid?

Tillbaka
Topp