Adapter för tapered headtube
Min sons Felt 7 sixty MTB har utvecklat ett ganska elakt hål i vänster kedjestag pga skav från ett för brett däck. Jag har därför letat efter en ny ram till honom som vi kan transplantera över delarna till så han kan fortsätta att cykla. Odågan har dessutom växt som ogräs och är nu 190 cm lång så det behöver vara en L eller tom XL ram. Eftersom denna cykel inte kostade mer än 6-7 tusen ny har jag ingen större lust att lägga 5 tusen på en ny ram utan jag har bottenfiskat runt på de vanliga siterna efter rea ramar. Mitt problem är att jag lyckats hitta några olika vettigt prissatta ramar bla denna: http://www.chainreactioncycles.com/se/en/brand-x-ht-01-27-5-hardtail-frame/rp-prod130452 som jag tror skulle funka i L. Men denna ram har tapered styrhuvud och hans gamla cykel har det inte. Finns det någon sort adapter som låter mig sätta en gaffel som är avsedd för ett rakt styrhuvud i en tapered ram? Om någon har något annat uppslag på lämplig ram för runt en tusenlapp eller så är jag också tacksam.