adjustable Seatpost?!

adjustable Seatpost?!
Blev riktigt fäst vid en liknande stolpe jag såg på Scotts DH-hojjar på mässan i jkpg. Där hade de en spak under främre delen av sadeln man greppade tag i å kunde ändra höjden dryga decimetern. Var kan man hitta en sådan???

Sök på Gravitydropper så hittar du nog ganska mycket info o en liknande modell på den du hittat!
gravitydropperad.jpg

adjustable Seatpost?!
AMP lösning tycker jag ser intressantaste ut http://precisioncyclingcomponents.com/amp.aspx verkar vara byggt kring standard komponenter in inga onödiga imponerings-höjjande-försökt-dumheter i fornm av onödiga high tech lösningar. Maverick Speedball har tydligen en tendens att 'explodera' och Gravity Dropper har haft problem med att de går av. Självfallet går det på garantin.

Jag skall själv köpa någon av ovanstående och skulle ha gjort det i våras men valde att avvakta lite.

adjustable Seatpost?!
Jag har en Maverick Speedball och tycker den är suvve. Har haft problem men maverick skickar glatt ut nya grejor.
Mavericken finns både med remote och med spak-under-sadeln och det är helt klart remote som gäller.

adjustable Seatpost?!
Är det till USA som man skickar grejjerna om detstrular eller är det Cyclecomponents som är deras officiella generalagent här i Sverige?

Självfallet är det remote som gäller.

adjustable Seatpost?!
Kallefs: Jag vet och det är väl därför Maverick gäller tills vidare. Jag skall maila dom för att se om man kan göra ett undantag vilket jag inte tror. Dom kanske klampar in på något EU-patent ;-)

adjustable Seatpost?!
Miche skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag skall maila dom
> för att se om man kan göra ett undantag vilket
> jag inte tror.

Be dom skicka två då :)

Det som jag tycker verkar bättre med dem är dels att de finns i 27,2 och sen är det bara att shimsa som man vill, de finns i 4" och 5" och att det går att reglera steglöst vart stolpen skall sitta. Vet inte om det är något man saknar på de andra men finns det så varför inte.

Ja ja, man får väl hoppas att man kommer över dit någon gång så man kan sno med sig en hem.

adjustable Seatpost?!
Kallefs skrev:
-------------------------------------------------------
> Miche skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag skall maila dom
> > för att se om man kan göra ett undantag
> vilket
> > jag inte tror.
>
> Be dom skicka två då :)
>
> Det som jag tycker verkar bättre med dem är dels
> att de finns i 27,2 och sen är det bara att
> shimsa som man vill, de finns i 4" och 5" och att
> det går att reglera steglöst vart stolpen skall
> sitta. Vet inte om det är något man saknar på
> de andra men finns det så varför inte.
>
> Ja ja, man får väl hoppas att man kommer över
> dit någon gång så man kan sno med sig en hem.
>
Ta med en till mig då ;-)

adjustable Seatpost?!
Jag var nära ;)

Åkte till USA och hade beställt av en handlare där. Men några veckor innan jag skulle åka så kom han på att han visst inte kunde sälja en AMP, lite störande.

De vägrar sälja på annat sätt än att skickas till en adress i USA eller Kanada. Så man måste känna någon där för att få tag i en stolpe.

Tillbaka
Topp