Aktuell leveranstid R2-Bike

Jormvngandr

Aktiv medlem
Eftersom det redan finns trådar för bike24, bike-discount och någon till, så varför inte en från R2?

Beställde från dem för första gången förra veckan och blev fundersam nu på morgonen då jag inte fått något meddelande om att de har skickat iväg det.

Går in och kollar ordern och ser detta...

Bilagor

• Screenshot_20260730-083259~2.webp
    Screenshot_20260730-083259~2.webp
    3.8 KB · Besök: 25
Mina fyra beställningar i år har alla skickats samma dag eller på måndag när jag beställde på helgen.

Ser ut som något gick fel med din beställning. Eller så är en artikel inte på lager, men skulle tänka att man då inte kan beställa den.

Märk väl att jag mest är förvånad över att inte ha fått något meddelande för att leveransen kan ta längre tid än förväntat.

Även om allt jag beställde fanns i lager, så kan det vara som @Berk säger.

Har fått svar från dem och enl dem så var 2 av sakerna jag beställde slutsålda och nästa leverans från tillverkaren är att vänta i mitten av Augusti (enl tillverkaren själv), så därför så satte de datumet i slutet av oktober och sen erbjudande om att dela upp ordern och skicka de restnoterade varorna till mig gratis så fort de dyker upp.
Så deras förklaring och erbjudande köper jag rakt av.

Det som ställer till det lite för mig är att jag har en splitt ny cykel ståendes som blev garantiärende några timmar efter att jag fått hem den, i början av Juni.
Delen som gick sönder, skulle jag ändå byta ut till motsvarande som jag nu har beställt.
Pga garantiärendet så har sommarens cykeläventyr fått ställas in, eller skjutas fram till nästa sommar i stället och med ett leveransdatum i slutet av oktober så är säsongen mer eller mindre över.

Jag är dessutom inte sugen på att ligga ute med en summa på nästan 10000 så pass länge, men samtidigt så är det inte lönt med att dela upp beställningen som de föreslår, då jag behöver samtliga delar i beställningen för att ens kunna använda cykeln...

Tillbaka
Topp