Alebacken söndag 18/5

Alebacken söndag 18/5
Ni är ju grymma!
Och vilka bra priser ni har, andra bikeparks borde ta efter!

Antar att det kommer att bli kö till uthyrningscyklarna? Är det den som paxar en hojj först som har första tjing, eller hur funkar det? :)

Behöver nog inte hyra själv men vet många som skulle vilja!

Eftersom jag inte är hemma i helgen önskar jag er lycka till med premiären!!

/ebeth

Alebacken söndag 18/5
Otroliga lyft för Ale Bikepark i år!
Framförallt skitbra att man kan låna cykel, något som gör att betydligt fler kommer kunna testa på downhill.

Måste också slänga in ett tack till alla er eldsjälar som gör otroligt mycket för göteborgs lilla downhill scen just nu.! Tummar upp!

Alebacken söndag 18/5
Cakeman skrev:
-------------------------------------------------------
> "2.5 mil norr om stan"
> Det är väl bara att cykla upp? ;)
> I år blir det utan tvekan premiär i himlabacken
> för min del.

Haha är det 1 mil norr om centrum så är det inte mkt längre än vanligt för mig. ;D

Edit: Typiskt... Det var 2.5 mil norr om kortedala. ^^

Senast redigerad av en moderator:
Alebacken söndag 18/5
E-beth: På söndag får det bli den som är där först och vill hyra som får det. Framöver får vi väl se hur vi löser detta, något förslag?

Alebacken söndag 18/5
Jag håller med föregående talare och prisar eldsjälarna.

Riktigt schyssta priser också. Ska se till att bli medlem i år så ni får lite mer pengar till föreningen som tack för det ni gör!

Hyrhojarna är en jättebra ide och sjukt billiga dessutom. 200 spänn(dvs 300 - liftkortspris) för att köra en glory och få låna skydd är ju som hittat om man vill prova på DH. Bra jobbat!

Alebacken söndag 18/5
Du kan se det nya spåret på den nya filmen som ligger under vårt galleri. Man kör gamla dh-spåret ner tills dess att man skall över pisten, men istället för att köra över pisten så fortsätter man ner längs sidan av pisten.

Vi har även byggt en stor träkurva i vänsterspåret, förlängt stenkistan mm. Vänsterspåret har även fått två nya lite lättare vägar, dels förbi stenkistan och efter rampen ner för stenen. Spåret har med detta blivit både lite lättare och lite svårare beroende på vilken väg man tar ner.

Alebacken söndag 18/5
Såg ju hur gött som helst ut ju, ett riktigt feelgoodspår.

Jag siktar på rehab fram till dess och hoppas att allt håller så man kan köra!

Alebacken söndag 18/5
Westman skrev:
> Jag och Nenja kommer ut och kör. Kommer det
> finnas grill?

Då får vi köpa körv!

Alebacken söndag 18/5
Back home again!

Fy fan va kul, första gången jag åkte med support av lift och det måste jag säga var en hit. :D

Härliga banor och möjligheten att lägga all krut på nedförsbackarna var bättre än jag vågat hoppas på.

1000 tack för skjutsen Westman!

Fler turer till Ale denna sommaren. :)

Alebacken söndag 18/5
Får bara stämma in i kören efter Nenja, grymt roligt idag!
Blev positivt överraskad av spåren som fanns att välja bland.

Tack Crex för skjutsen!

Nu ska jag mekas framgaffel...

Mvh

-M-

Alebacken söndag 18/5
Tack för en rolig dag!

Kan rapportera att axeln är ganska rörlig än. Jävla tur ändå. Tips från coachen är att inte raketladda på Work In Progress-rampen som kidsen bygger nere längst till vänster. Gör man det landar man med framhjulet rätt lagom stumt mot en stubbe. :)

Men men, hoppas vara fit for fight för träning imorrn. Måste meka lite bakväxel också.

Tummen upp till dom som bygger spår i Ale!

Alebacken söndag 18/5
Tjo! Körde tills liften stängde :)

Grymt kul idag! Dax att beställa en reservväxel tror jag, en stygg sten på "vänster" spåret som tog några tuggor på den....

Alebacken söndag 18/5
Ställer in mig i ledet bakom föregående inlägg.
Sjukt ball även om man inte kom med värsta DH-riggen och därmed blev mobbad av kidsen....
Stort tack till alla som snickrat, fält träd mm. och ett ännu större tack till Daniel som visade oss alla spåren

/Carl

Alebacken söndag 18/5
Fässberg skrev:
> Tjo! Körde tills liften stängde :)
>
> Grymt kul idag! Dax att beställa en reservväxel
> tror jag, en stygg sten på "vänster" spåret som
> tog några tuggor på den....

Jo den växeln gnagde lite på min och åk en tugga av Westmans också, kanske läge att göra sig av med den eller börja sälja bakväxlar? ;D

Alebacken söndag 18/5
Manji skrev:
> Hände detta efter vi åkt Westman? Gjorde du en
> OTB?
> Hoppas axeln inte tog allt för mkt stryk!
>

Yes, OTB till landning på vänsteraxeln.. gjorde ont först och jag var orolig att den var ur led, men kände rätt snabbt att det var ok. Försäsongsgymmandet har väl haft en bra förebyggande effekt, skönt. Hoppas vara fit for fight imorrn!

Alebacken söndag 18/5
Skönt o höra att det gick bra!

Själv har man gjort en service på Lyriken, så nu är den fit for fight igen också. Var helt tomt
på olja i ena benet.
Tack Wiseass för hjälpen!

Mvh

-M-

Alebacken söndag 18/5
Jo, det är ju ett alternativ :). Jag antar att det inte spelar så stor roll om vi har öppet på lördagar då det är voltaren på söndag för de som skall tävla är väl där och tränar på lördagarna ändå eller?

Alebacken söndag 18/5
Raceday lördagar låter farligt, några som jobbar då. *hint* :D

Dock en god tanke att se till att det inte krockar... Hmmm.

Alebacken söndag 18/5
Jag ställer mig jämte Peter och bugar och bockar till alla som kom idag. Bättre premiär kunde man ju inte haft! Hoppas ni tyckte spåren var lika roliga som jag gjorde. Extra roligt att se så mycket nytt folk i backen också!

Vi ses i backen!
Daniel Karlsson

Tillbaka
Topp