CosmicGirl
Medlem
Alice i underlandet och spegellandet
I bilen på väg till Gbg.
Det blir 6 härliga timmar; sitter i baksätet mellan mina två underbara småbarn.
Hittills har detta hänt:
* Vi har kört 1.5h men vi befinner oss endast 80 Km hemifrån.
* Vi har stannat 4 gånger ( 3 toapauser och 1 glasspaus).
* Både juice och glass har spillts i bilen
* Barnen har bråkat 2 ggr. Och gråtit. Och blivit sams igen.
Nu är det kanske läge att berätta att jag inte känner mig riktigt taggad. Två anledningar:
1) Cykeln fick absolut inte följa med
2) Gbg = träffa folk jag inte har nåt gemensamt med och hög risk för att bli dumpad i tjejgänget när vi befinner oss i stora sällskap. Nicka, le och tänka på nåt annat brukar dugga. Har hänt mycket på sistone.
http://happyride.se/forum/read.php/1/1999701/3342388#msg-3342388
Jag är så klart sur och överdriver lite men jag verkligen inte har nån åsikt om dyra väskor och lösfransar. Och det gäller just specifikt det här tjejgänget.
Ännu en till toapaus
Tiden med barnen och kvällarna på Liseberg brukar kompensera hela det här. Och räkmackorna :)
Nu, tillbaka till min cykelfria helg. Jag känner att jag måste göra nåt åt det. Hyra en cykel? Köpa en ny cykel? (Nä... jag fantiserar bara) Köpa en skojig uppgradering till min cykel? Eller till mig? Skyddsglasögon kanske... Eller riktiga plattisar + bättre skor.
Happy-medmänniskor som bor i (eller kan) Göteborg från ett cykelperspektiv; brainstorma fritt. Tips och idéer mottages tacksamt :-)
Edit: nu är vi halvvägs
Det blir 6 härliga timmar; sitter i baksätet mellan mina två underbara småbarn.
Hittills har detta hänt:
* Vi har kört 1.5h men vi befinner oss endast 80 Km hemifrån.
* Vi har stannat 4 gånger ( 3 toapauser och 1 glasspaus).
* Både juice och glass har spillts i bilen
* Barnen har bråkat 2 ggr. Och gråtit. Och blivit sams igen.
Nu är det kanske läge att berätta att jag inte känner mig riktigt taggad. Två anledningar:
1) Cykeln fick absolut inte följa med
2) Gbg = träffa folk jag inte har nåt gemensamt med och hög risk för att bli dumpad i tjejgänget när vi befinner oss i stora sällskap. Nicka, le och tänka på nåt annat brukar dugga. Har hänt mycket på sistone.
http://happyride.se/forum/read.php/1/1999701/3342388#msg-3342388
Jag är så klart sur och överdriver lite men jag verkligen inte har nån åsikt om dyra väskor och lösfransar. Och det gäller just specifikt det här tjejgänget.
Ännu en till toapaus
Tiden med barnen och kvällarna på Liseberg brukar kompensera hela det här. Och räkmackorna :)
Nu, tillbaka till min cykelfria helg. Jag känner att jag måste göra nåt åt det. Hyra en cykel? Köpa en ny cykel? (Nä... jag fantiserar bara) Köpa en skojig uppgradering till min cykel? Eller till mig? Skyddsglasögon kanske... Eller riktiga plattisar + bättre skor.
Happy-medmänniskor som bor i (eller kan) Göteborg från ett cykelperspektiv; brainstorma fritt. Tips och idéer mottages tacksamt :-)
Edit: nu är vi halvvägs
Senast ändrad: