Alice i underlandet och spegellandet

Ett annat droppertips kan ju vara att inte ha sadeln i toppläget annat än vid transportcykling/när stigen blir riktigt slät och fin. Ha den istället en liiiiten bit från topp när du cyklar i skogen, då blir det mer rörelseuutrymme för dig och det funkar fortfarande att sitta och trampa. Med sadeln en liiiten bit ner som grundläge så behöver man inte sänka för det som bara är lite läskigt.

CosmicGirl sa:
Jag hissar mig själv upp och ner när jag kliver på/av cykeln.. Bara för att.
Dessuton sänker jag sadeln som en reflex när något är läskigt.
Vill ni ha fler exempel? :P :D

Men då är du ju ljusår längre fram i utvecklingen än när vi körde tisdagen ihop: ) Då gjorde du ju tvärtom. Max vid nedför och i botten vid klättring/ställen man vanligt har den högt upp.

Annars +1 på vad nån sa här ovan , ha den nästan i toppen. Det ger en skön känsla av kontroll om det snabbt blir bökigt :)

Riktigt go tråd.
Är också rätt ny. Skaffade mig en dropper i veckan och förstår nog vad du menar. Lägger för mycket fokus på den när det börjar hetta till. Antar att man får lära sig att använda den på ett avslappnat sätt med tiden.

Senast ändrad:
Kursen har tagit slut. Och jag är också helt slut =)

20180902_092308.jpg

Kursen rekommenderar jag verkligen. Jag har säkert träffat några av era underbara fruar idag =) Och ni killar får skärpa er och ha tålamod om era tjejer inte kan mycket om mek eller cyklar för sakta osv. Låt de kika i era verktygslådor och lära sig. Många av dem vill men det går för fort ibland och då ger dem upp =(

20180902_141817.jpg

Nu får ni även lite kredit för all teori om cykel och mek jag har lärt mig av olika kunniga Happyiter jag har träffat eller skriver i min tråd. Och andra trådar. Jag kunde inte hålla tyst; hade många "synpunkter" . Alldeles för många...

20180902_164347.jpg

Och jag var den enda som kollar dämpartrycket inför varje tur :) eller ägde en gaffelpump överhuvudtaget.

Feedback från min fröken: Jag är fan modig! Kanske modigare än jag borde vara =) Ungefär som en 15-årig pojke. Förbättringspotential : träna på ståcykling och balans.

20180902_141407.jpg

Jag vågade faktiskt ta mitt första drop. Och det gick bra, men sen kraschade jag med en sten och det gick åt helvete. Och lämnade 17.3% av min vänstersida i skogen. Lite ansikte också..

20180902_170458.jpg

Fröken och tjejerna blev rädda och kom för att hjälpa mig upp. Men jag studsade tillbaka med ett leende på läpparna . Och lite blod förstås =)

20180902_161607.jpg

Jaja. Så blir det ibland. Jag vaknade imorse och körde till Hellas. Och nu kör jag hem Halvass...

Senast ändrad:
Najs!

Ser på bilden av dig att du är glad trots att hela du är röd av blod och att du fått tre blåmärken.
Eller är det blåa adligt blod och du är indian?
Men som alltid så är det värt det om man får mycket fika.

Är det dina ankor?

Lars.E sa:
Najs!

Ser på bilden av dig att du är glad trots att hela du är röd av blod och att du fått tre blåmärken.
Eller är det blåa adligt blod och du är indian?
Men som alltid så är det värt det om man får mycket fika.

Är det dina ankor?

Tack =)

Jag har egentligen fått en blåmärke+skrubbsår i ansiktet, en liten skrubbsår i armen och ingen hud kvar där tredje pilen pekar.

Det är väldigt möjligt att jag är nån %indian. Jag föddes i den sidan av världen så why not? =)

Ankorna inte mina. De var där när vi hade samling. Jag hade faktiskt ett väldigt exotiskt husdjur back in the days. Ni skulle aldrig kunna gissa vad det var för något :)

Huvudsaken att du är glad och fortsätter att cykla trots skadorna.
Och att du inte glömmer att fika på turerna :)

Jag gissar att du hade en apa som rymde och drog till Donken för att dra en burgare. Det är tydligen inte helt ovanligt :)

Ingen minns en fegis! ? lite tåga är bara bra! Hellre lite ärr, brutna nyckelben och skrapade cyklar än hjärtinfarkt, diabetes och stroke.

Vi behöver ge oss ut och göra saker!

Jag tror på den har exotiska kombinationen....:)

Bilagor

• garfield-_the_movie_paddington_2_and_smurfs-_the_lost_village_-_split_-_photofest_-_h_2018.jpg
    garfield-_the_movie_paddington_2_and_smurfs-_the_lost_village_-_split_-_photofest_-_h_2018.jpg
    64.4 KB · Besök: 79
Mini_me sa:
CosmicGirl sa:
Jag hissar mig själv upp och ner när jag kliver på/av cykeln.. Bara för att.
Dessuton sänker jag sadeln som en reflex när något är läskigt.
Vill ni ha fler exempel? :P :D

Men då är du ju ljusår längre fram i utvecklingen än när vi körde tisdagen ihop: ) Då gjorde du ju tvärtom. Max vid nedför och i botten vid klättring/ställen man vanligt har den högt upp.

Annars +1 på vad nån sa här ovan , ha den nästan i toppen. Det ger en skön känsla av kontroll om det snabbt blir bökigt :)

Ljusår vet jag inte...Men längre fram är jag visst.
Och jag kommer aldrig glömma min första Tisdagsrajd =)

m3lk3r sa:
Riktigt go tråd.
Är också rätt ny. Skaffade mig en dropper i veckan och förstår nog vad du menar. Lägger för mycket fokus på den när det börjar hetta till. Antar att man får lära sig att använda den på ett avslappnat sätt med tiden.

Welcome to the club =)

Börjar med en varning om dagens inlägg för känsliga läsare :

Tema vardag, bla bla och ingenting = 77,3%
Cykelsnack (på slutet) = endast 22,7%

Skogsmys och ett par minicykelturer med barnen denna helg.

20180916_193517.jpg

Och ett herrejösses barnkalas för en glädjestrålande dotter som har fyllt 7år! Kort summering :

Genomsnittlig ljudnivå på 70-80dB och ljudtoppar över 100 dB (ej uppmätt, men fan jag lovar!).

Jag gick 10 023 steg under 2.5h (= jagat 20 barn i ca.6 Km.)

Jag har lyckats hålla koll på 6 olika allergi/intolerans/vegan(!) kombo

Och brottats med 25 leksaksförpackningar (=djävulens påfund)

...och skurit mig i två fingrar.

Nu, tillbaka till cykelrelaterade ämnen skickar jag en liten teaser. Detta kommer att hålla mig upptagen under de närmaste dagarna.

20180916_192432.jpg

Höhö =)

Orange ska vara bra skit! Det där löser du snabbt?

Har du tejp för fälgarna?

Och barnkalas är jag glad att man är förbi ??

Planering v38:

- Skola in gossen på nya dagis (max 3 dagar)
- Tvätta, pimpa och meka med cykeln på eftermiddagarna. Fokus: bli fan klar med tubeless- konverteringsceremonin.
- Tors- fre: Cykla till jobbet med hårda däck. Låt geggan göra sitt.
- Lördag: Sänk däcktrycket som faaan och dra till skogen.
- Söndag: Gröna Lund med dottern .

Verklighet v38:

- Dag1 och 2 :gossen har blivit bekant med två vikarier som kommer försvinna nästa vecka. Morsan sitter i sandlådan och blir påmind om ett par nya däck som ligger kvar i förpackningen.

20180919_095905.jpg

- Halva torsdag och fredag : VAB. Gossen har även lyckats plocka första bacillen från den nya miljön.

- Jobbar på eftermiddagarna och mekar med cykeln på kvällarna. Det går sådär...

20180923_235621.jpg

Vad gör man med gamla däcken? Jag är en sådan människa som sparar "allt". Det finns säkert en diagnos för det..

20180917_205418.jpg

- Lördag : yada, yada, yada. Däcken har poppat på plats!

Fram:

20180922_183634.jpg

Bak:

20180922_183700.jpg

- Söndag: Gröna Lund med dottern.

20180924_001907.jpg

Men den lilla bonus-träningen man får som småbarnsförälder överträffas uppenbarligen av de extra kalorierna man får i sig i form av matrester. (2,75 kyckling nuggets + 68,4 ml glass) × 52veckor × 2barn × 8år... fyfan.

Dagens är en klassiker. Delar upp i olika "moment" för tydlighetens skull:

20180923_194127.jpg

-1 : "Jag är jättesugen på en chokladmilkshake!"
0 : * morsan betalar mellan 50-80 kr för detta, kommer inte ihåg* "mums, gott!"
1: " den är för tung.."
2: " den är för brun.."
3: " den är för kall.. "
4: " jag är proppmätt, vill du inte ha den mamma?"
5: "Jo, tack!" ;)

Senast ändrad:
Jo, det var ett tag sen... Due to a series of unfortunate events (a.k.a. It's complicated)

Men igår fick jag äntligen testa att köra tubeless för första gången... utöver några barnvänliga tur då o då.

20181014_071143.jpg

Förresten, lillen, som kör nu Pukyn som en galning, ramlade igår. Ankistet mot marken: pang! Skärmen flög iväg av smällen men räddade gossens näsa, som blev minimalt skadad.

20181014_064932.jpg

Nu, tillbaka till morsan. Ja, just det, varför var det viktigt att köra mycket, lära känna mina nya däck, iterera fram ett schysst däcktryck och träna, allmänt?

Jo, jag kör mitt första MTB-lopp den 14:e oktober :)

Vänta nu... det är fasen idag !

20181014_074609.jpg

Förresten, hur allvarligt är det här? Märkte även att droppern var aningen ledsen (seg?) på slutet av turen.

20181013_153837.jpg

Konstigt nog är jag fan taggad inför rejset och är lycklig över att ha fått ihop livets pussel så att jag faktiskt kan dra iväg några timmar idag.

20181013_134406.jpg

Tiden kommer jag att strunta i just i år. Läs: i år. Jo, jag är en tävlingsmänniska som alla andra men det gäller att inse att jag behöver samla på lite fler träningstimmar innan jag kan jämföra mig själv mot någon annan och få något utav det.

Som tur gick det att köpa medalj i förväg. För barnens skull så klart =)

20181014_083655.jpg

Senast ändrad:
CosmicGirl sa:
Jo, det var ett tag sen... Due to a series of unfortunate events (a.k.a. It's complicated)

Men igår fick jag äntligen testa att köra tubeless för första gången... utöver några barnvänliga tur då o då.

Förresten, lillen, som kör nu Pukyn som en galning, ramlade igår. Ankistet mot marken: pang! Skärmen flög iväg av smällen men räddade gossens näsa, som blev minimalt skadad.

Nu, tillbaka till morsan. Ja, just det, varför var det viktigt att köra mycket, lära känna mina nya däck, itererat fram ett schysst däcktryck och träna, allmänt?

Jo, jag kör mitt första MTB-lopp den 14:e oktober :)

Vänta nu... det är fasen idag !

Förresten, hur allvarligt är det här? Märkte även att droppern var aningen ledsen (seg?) på slutet av turen.

Konstigt nog är jag fan taggad inför rejset och är lycklig över att ha fått ihop livets pussel så att jag faktiskt kan dra iväg några timmar idag.

Tiden kommer jag att strunta i just i år. Läs: i år. Jo, jag är en tävlingsmänniska som alla andra men det gäller att inse att jag behöver samla på lite fler träningstimmar innan jag kan jämföra mig själv mot någon annan och få något utav det.

Som tur gick det att köpa medalj i förväg. För barnens skull så klart =)

Kul! Jag ska också rulla och valde ju medalj såklart ?

Det där vajerhöljet skulle behöva lite översyn. Kapas en bit och få en ändplupp i metall istället för plats.

Vet inte riktigt var jag ska börja.

Jag har kört mitt första MTB -lopp idag. Och jag är så glad och stolt att jag bjuder på en selfie. För en gångs skull.

20181014_214543.jpg

Nu får ni fortsätta skrolla ner och följa instruktionerna:

Lite till...

20181014_215006.jpg

Fast...på tal om att vara anonym träffade jag 2 st. trevliga Happyiter idag, som kände igen min cykel, kom förbi och hälsade. Det var kul!

Å just det, hur gick det på själva loppet? Jag delar med mig några högpunkter:

1) Idag var jag 5 minuter snabbare än igår när jag körde samma runda.

20181014_221041.jpg

2) Mitt i rejset lyckades jag övertyga en tjej om att inte ge upp trots att det var skit svårt med alla backar. Hon var 11 år gammal.

3) Jag kom inte sist och körde faktiskt om ett fåtal medtävlare (troligtvis födda 2008 och uppåt)

4) Medaljen var värd varenda krona. Men nästa år måste jag köpa 2st. eftersom båda barn ville hålla i den "samtidigt" (= bråk)

20181014_125332.jpg

5) Gött med lasagne efter att ha cyklat som en galning!

20181014_222731.jpg

*kollar på Shrek med barnen för 23:e gången, lillen hoppar upp och kramar mig *

"Mamma, du är lika fin som Prinsessan Fiona........

Den gröna"

Senast ändrad:
Nu minns jag inte riktigt vad denna tråd handlar om. Var det ett träsktroll, eller en anonym prinsessa som trots att personbästa tiden slogs i sitt livs rejs tog sig tid att peppa en som behövde pepp? Någon "fick" iallafall en välförtjänt medalj.
Jag försökte att läsa tråden från början några gånger för att se vem det handlar om, men när jag kommer till slutet så minns jag bara att jag är sugen på lasagne.

Lars.E sa:
Nu minns jag inte riktigt vad denna tråd handlar om. Var det ett träsktroll, eller en anonym prinsessa som trots att personbästa tiden slogs i sitt livs rejs tog sig tid att peppa en som behövde pepp? Någon "fick" iallafall en välförtjänt medalj.
Jag försökte att läsa tråden från början några gånger för att se vem det handlar om, men när jag kommer till slutet så minns jag bara att jag är sugen på lasagne.

Bra! Tecken på att allt funkar som det ska.

Tack Mr. Lars ;)

Bra kört ju! Kul att träffa dig och cykeln också :) I år var det ju fantastiskt väder så tills nästa år får vi hoppas på riktigt höst väder ;)

Jimel sa:
Bra kört ju! Kul att träffa dig och cykeln också :) I år var det ju fantastiskt väder så tills nästa år får vi hoppas på riktigt höst väder ;)

Tack! Detsamma =)
Ja, av någon anledning hoppades jag på lite mer lera. Cykeln (och jag) var alldeles rena efter loppet igår..

Tillbaka
Topp