Alla Pole - The tråd

Alla Pole - The tråd
Jag tror du får en Koskenkorva tillbaka å när man har svep denna så löser sig alla frågor då vodka är ett universellt språk. Detta har alltid funkar för mig när jag rest i Ryssland förutom en gång när en man trodde att jag vill han skulle gå så jag kunde få vara med hans fru ensammen med det löste sig efter några glas det med? hur som lycka till då jag med gillar dessa konstiga blå ramarna!

Alla Pole - The tråd
Jag kör en Luthman och hittar på grejer som jag erbjuder som möjlig fakta. Är det inte så då att 110/130 är samma ram men med olika längder på dämparen? Finnarna verkar gilla sådant och gränslösheten är så härligt total.

Alla Pole - The tråd
jofahjalm sa:
Jag kör en Luthman och hittar på grejer som jag erbjuder som möjlig fakta. Är det inte så då att 110/130 är samma ram men med olika längder på dämparen? Finnarna verkar gilla sådant och gränslösheten är så härligt total.

Japp, så är det.110:an har 184/44 dämpare med ett bb-drop på -20mm som är huvudsakligen tänkt för 29" hjul och 120mm gaffel.

130:an har 190/51 dämpare med ett bb-drop på -5mm som huvudsakligen är en 27,5 plus med 150mm gaffel.

Senast ändrad:
Alla Pole - The tråd
Ja då vare beställt (eller igårkväll rättare sagt). Ett stycke 131 med kort dämpare så det blir 110. Provkörde Jyrkis hojpa i söndags och det var najzzz. Ofta när man sätter sig på en hojj som är ny så krävs en viss invänjning men inte på den här. Det vara bara att rockenrålla från start.

Stalle

Alla Pole - The tråd
TS är nerlagt, TP förmodligen åxå. ESS bryr sig ingen om. Serierna runt om i världen går på halvfart. Enduro är dött (kom ihåg var ni läste det först).

Det är vanlig jävla cykling som gäller inför 2018.

Så... nu vet ni! :-)

Stalle

Alla Pole - The tråd
Nä jag har verkligen toktröttnat på att skumpa runt på en tung, seg FSR. Så nu blir det uppkittat för trevliga skogsturer. Sen får jag hänga på några fetare ostar när det skall åkas utför. Vilket ju är en så otroligt liten procent av den mängd jag cyklar, utför alltså.

Stalle

Alla Pole - The tråd
Kung Stalle sa:
Nä jag har verkligen toktröttnat på att skumpa runt på en tung, seg FSR. Så nu blir det uppkittat för trevliga skogsturer. Sen får jag hänga på några fetare ostar när det skall åkas utför. Vilket ju är en så otroligt liten procent av den mängd jag cyklar, utför alltså.

Stalle

Om det utan större bekymmer går att köra ramen med den längre dämparen också så kan du ju även ragga upp en beggad dämpare i långversion, med rätt tjun, för att få 2cm extra slak längd när du ska åka utför.

Alla Pole - The tråd
Luthman Photography sa:
Kung Stalle sa:

Stalle

Om det utan större bekymmer går att köra ramen med den längre dämparen också så kan du ju även ragga upp en beggad dämpare i långversion, med rätt tjun, för att få 2cm extra slak längd när du ska åka utför.

Äggsagt. En längre dämpare, offset bushings och nåt sätt att ställa upp gaffeln på så borde jag kunna köra på 29"-hjul utan att den blir helt galet hög. Redo för utförsåkning om jag så vill.

Stalle

Alla Pole - The tråd
Blå valde jag... Svart är ju lite lökigt, gult som jag har nu är otroligt opraktiskt. Lite tråkigt med blå men man köper ju inte en Pole för att de är så jävla snygga :-)

Stalle

Alla Pole - The tråd
Luthman Photography sa:
Kung Stalle sa:
Blå valde jag... Svart är ju lite lökigt, gult som jag har nu är otroligt opraktiskt. Lite tråkigt med blå men man köper ju inte en Pole för att de är så jävla snygga :-)

Stalle

Utan för att man kan fälla ihop dem!

Precis. Nu kommer jag inte att behöva min cykelförvaring längre utan kommer kunna hyra ut förrådet till Migrationsverket och bli rika rik och snygg som Bert Karlsson.

Stalle

Alla Pole - The tråd
Han _fick_ en ram. Och han har fått ett par hjul som är på väg.
Fusk! Hade jag startat en Youtube kanal hade väl Biltema sponsrat med en ram :(

Alla Pole - The tråd
Alla Pole - The tråd
Lard Ranger - that´s me

42849b5345c00c836c10015dc56a2575.jpg

Alla Pole - The tråd
Fick precis besked att leveransen av min nya Evolink 140 TR blir 2 veckor försenad. Jaja, har man väntat sedan oktober så kan man vänta ett par veckor till...
Men all cred till Pole för flexibilitet! Jag har beställt en komplett cykel och jag har kunnat ändra däck-kombon, bytt droppern från en 160mm till 185mm samt ändrat till en 160mm gaffel istället för 150 som den kommer med standard. Supporten har varit toppen och alla byten har varit till en rimlig kostnad.
Nu vill jag bara få hem fanskapet?

Senast ändrad:
Alla Pole - The tråd
rikhal sa:
Fick precis besked att leveransen av min nya Evolink 140 TR blir 2 veckor försenad. Jaja, har man väntat sedan oktober så kan man vänta ett par veckor till...
Men all cred till Pole för flexibilitet! Jag har beställt en komplett cykel och jag har kunnat ändra däck-kombon, bytt droppern från en 160mm till 185mm samt ändrat till en 160mm gaffel istället för 150 som den kommer med standard. Supporten har varit toppen och alla byten har varit till en rimlig kostnad.

Med alla anpassningar kanske två veckors leveransförsening anses rimligt :)

Vilken färg valde du?

Senast ändrad:
Alla Pole - The tråd
Helkama raisu sa:
rikhal sa:

Med alla anpassningar kanske två veckors leveransförsening anses rimligt :)

Vilken färg valde du?[/

Ramen är försenad från fabriken, tyvärr.

Det blev en svart.

Tillbaka
Topp