Allebike MB31 Rescue

Toni173

Medlem
Allebike MB31 Rescue
Hej!

Jag känner ett kall, Jag tror att MTB trail kommer bli en perfekt träningsform och hobby för mig.
Efter att ha last en hel drös med trådar här så har jag kommit fram till att mitt insteg måste bli https://www.allebike.com/sv/produkt/cyklar/mountainbike/rescue/mb31-rescue--deore-dropper-01
Jag är 173 lång så tror att Medium blir perfekt.
Nu till min fråga, den kommer utan pedaler, så vilka pedaler borde jag köpa till?
Något annan jag bör tänka på?

Super tack på förhand!

//Toni

Allebike MB31 Rescue
Jag är ganska nöjd med mina DMR V11. Hade jag köpt idag hade det nog blivit OneUp däremot. Har kört dem också och minns dem som väldigt bra (det var längesedan när jag var helt ny till sporten och cykeln blev stulen så hann inte köra så mycket dock).

Om du inte vill lägga så mycket så finns ju biltema plattisarna annars men de är betydligt sämre än de finare märkena även om det funkar.

Dessa verkar vara väldigt prisvärda om du inte vill lägga riktigt lika mycket som för OneUp eller motsvarande plastpedal: https://www.bike-components.de/en/bc-basic/Platform-Pedals-p72557/?v=73352-black

Det måste också sägas att skorna nog är viktigare än pedalen för att du ska få bra grepp. Jag är själv nöjd med mina FiveTen.

Allebike MB31 Rescue
Jag är ganska nöjd med mina DMR V11. Hade jag köpt idag hade det nog blivit OneUp däremot. Har kört dem också och minns dem som väldigt bra (det var längesedan när jag var helt ny till sporten och cykeln blev stulen så hann inte köra så mycket dock).

Om du inte vill lägga så mycket så finns ju biltema plattisarna annars men de är betydligt sämre än de finare märkena även om det funkar.

Dessa verkar vara väldigt prisvärda om du inte vill lägga riktigt lika mycket som för OneUp eller motsvarande plastpedal: https://www.bike-components.de/en/bc-basic/Platform-Pedals-p72557/?v=73352-black

Det måste också sägas att skorna nog är viktigare än pedalen för att du ska få bra grepp. Jag är själv nöjd med mina FiveTen.
Tack för det, verkar vara en ok sida att handla ifrån också ?? ska kolla upp FiveTen ?

Allebike MB31 Rescue
Jag köpte en likadan cykel för 3 år sedan, för att börja träna och ha skoj.
Är jättenöjd, och har cyklat massor, blivit starkare, hittat nya kompisar, och lärt mig traktens stigar.

Jag valde att köpa spd-pedaler och skor från start!

Tror man fördärvar ett par vanliga skor när man brötar runt i skogen, så man vill ha dedikerade träningsskor ändå. Jag tycker spd känns säkrare.

Allebike har prisvärda pedaler och skor.

/ Per-Axel

Allebike MB31 Rescue
Jag köpte en likadan cykel för 3 år sedan, för att börja träna och ha skoj.
Är jättenöjd, och har cyklat massor, blivit starkare, hittat nya kompisar, och lärt mig traktens stigar.

Jag valde att köpa spd-pedaler och skor från start!

Tror man fördärvar ett par vanliga skor när man brötar runt i skogen, så man vill ha dedikerade träningsskor ändå. Jag tycker spd känns säkrare.

Allebike har prisvärda pedaler och skor.

/ Per-Axel
Tack för input! tycker spd känns lite skrämmande, spontant så känns det vettigt att cykla med ”fria fötter”, därför kommer jag köra med med plattformspedaler till att börja med, kollar upp bra skor att köra med sånna också såklart ☺️

Allebike MB31 Rescue
Ibland blir det inte som man tänkt sig ?
Var på Bergs gård i Trosa och testade en Roscoe. Det vår så himla roligt så jag knappt kan tro det! Sen testade jag en Fuel Ex! Nu står det en Fuel Ex i mitt garage och jag bara längtar ut på stigarna!
IMG_6828.jpeg
IMG_6856.jpeg

Tillbaka
Topp