Allebike vs premium cyklar

Ja74

Medlem
Allebike vs premium. Cyklar ??

Erfarenheter någon då man kan få en fullutrustad Allebike med super fina hjul å topp komponenter till en tredje del av priset mot s works bianchi trek typ

Jag skrev ett långt inlägg jag just tog bort men: "premium-cyklar" som jag antar du menar har väldigt liten bättre prestanda. Drar du av eviga rabatterna hos dyrmärkena så är det ju iaf halva priset, och fler och fler i cykelsverige kör Allebike pga pris och prestanda så det är ett najs märke med bra garantier. Ingen under 50 kör väl Bianchi dock ;)

Du betalar otroligt mycket för märket med exempelvis S-works, Cannondale och Trek. Du får ju dock en väldigt väldigt fin cykel.

Skillnaden tror jag sitter i detaljerna, men det är också svårt att säga vad, och det är inte heller säkert att det är så. Kolla upp Mapdec på Youtube så kan du se lite av det jag menar (touren av Time:s fabrik exempelvis).

Som en helhet är nog Allebike minst lika bra (iaf om vi pratar nya majestic vilket jag antar att du syftar på).

Som vanligt i såna här fall hittar man massor med skillnader om man vill det eller knappt några skillnader alls om man hellre vill det. Jag tror Allebike fungerar utmärkt för de flesta bara cykeln har rätt geometri och passar köparen i övrigt (annars är det ett riktigt dålig köp, precis som med alla felköp). Sen är det upp till var och en om man gillar utseende, känsla, företaget, osv.

Tillbaka
Topp