Allt inför Happys Vätterngrupp start 04:08

Får passa på att tacka för en trevlig runda. Så du har redan ställt om målet till nästa år? Själv ska jag ta en funderare innan jag bestämmer mig, men det är ju långt kvar tills dess. Men har fastnat för cyklingen både MTB och lvg, så något lopp blir det.

Senast ändrad:
ja under 10 ska man väl klara av! :) bara satsa på att trampa snabbare. våra korta stopp finns det inga minuter att ta ifrån iaf!!

Tack alla för en trevlig runda. För mig blev det mestadels blandad ensamcykling och klungsurf och lyckades med nöd och näppe ta mig in under 10h på 9:57.

Jag (skäggig, överviktig med orange/grå cannondale caad10) försökte hänga på er som siktade på sub10 men märkte efter en kvart att det inte var hållbart för mig. Efter att jag släppt fick jag efter några mil kontakt med pippi mfl (tyvärr dålig koll på namn) men tappade bort gänget i Gränna efter att jag stannat för att lokalisera ett irriterande knäppande (dekal som släppt från hjulet).
Resten av vägen blev det som sagt en blandning av solokörning och klungsurfning med ett litet inslag av partempo och ett solotempolopp sista milen när jag insåg att jag trots allt hade chans på sub10.

Supernöjd med tiden och rundan som helhet även om det hade varit roligt att hänga ihop lite mer men med tanke på att fokus i gruppen var på trevnad och upplevelse snarare än preussisk disciplin så är det nog en naturlig del. :)

Lite tråkigt med alla vurpor. Tyckte jag såg många i år. Dels en vurpa på nära håll som jag själv höll på att dras med i (killen klarade sig utan några benbrott iaf men kunde tyvärr inte fortsätta), dels ride of hope-ryttaren som fick föras iväg med ambulans och så du i gruppen. Känns tråkigt! Vet inte om det var mer vurpor i år än tidigare eller om jag bara hade oturen att befinna mig i närheten av fler än under mina två tidigare rundor.

Hur som helst! En kanonfin runda var det!

Cykologen sa:
Tack alla för en trevlig runda. För mig blev det mestadels blandad ensamcykling och klungsurf och lyckades med nöd och näppe ta mig in under 10h på 9:57.

Jag (skäggig, överviktig med orange/grå cannondale caad10) försökte hänga på er som siktade på sub10 men märkte efter en kvart att det inte var hållbart för mig. Efter att jag släppt fick jag efter några mil kontakt med pippi mfl (tyvärr dålig koll på namn) men tappade bort gänget i Gränna efter att jag stannat för att lokalisera ett irriterande knäppande (dekal som släppt från hjulet).
Resten av vägen blev det som sagt en blandning av solokörning och klungsurfning med ett litet inslag av partempo och ett solotempolopp sista milen när jag insåg att jag trots allt hade chans på sub10.

Supernöjd med tiden och rundan som helhet även om det hade varit roligt att hänga ihop lite mer men med tanke på att fokus i gruppen var på trevnad och upplevelse snarare än preussisk disciplin så är det nog en naturlig del. :)

Lite tråkigt med alla vurpor. Tyckte jag såg många i år. Dels en vurpa på nära håll som jag själv höll på att dras med i (killen klarade sig utan några benbrott iaf men kunde tyvärr inte fortsätta), dels ride of hope-ryttaren som fick föras iväg med ambulans och så du i gruppen. Känns tråkigt! Vet inte om det var mer vurpor i år än tidigare eller om jag bara hade oturen att befinna mig i närheten av fler än under mina två tidigare rundor.

Hur som helst! En kanonfin runda var det!
Så det var en dekal som lät så illa från ditt hjul? Mycket imponerad över din tid, trots debacklet med hjulet. Undrar vart du körde om oss?

Jo, det lät ju en del. ? Skönt att det inte var något allvarligare.

Ok, så jag kom in före er? Måste ju ha passerat när ni var inne i en depå eller så. Jag stannade till en kortis i ölmstad men såg er inte då och sen var jag inte i någon depå förrän Karlsborg?

Hängde ni ihop sen resten?

Ja det gjorde du då. Vi hade 10h28m. Vi gjorde ett kort stopp utanför Jönköping för kisspaus och energi och sen en likadan vid Karlsborg. Vi svängde även in i depåerna vid Fagerhult och Hammarsundet, blev korta och effektiva stopp.

Vi hängde ihop resten av rundan, tuggade på och peppade varandra.

Senast ändrad:
vanm sa:
Ja det gjorde du då. Vi hade 10h28m. Vi gjorde ett kort stopp utanför Jönköping för kisspaus och energi och sen en likadan vid Karlsborg. Vi svängde även in i depåerna vid Fagerhult och Hammarsundet, blev korta och effektiva stopp.

Måste varit vid något av stoppen, borde ju ha sett er annars.

Kul att ni hängde ihop!

Cykologen sa:
vanm sa:

Måste varit vid något av stoppen, borde ju ha sett er annars.

Kul att ni hängde ihop!
Ja det var det nog, vi hade ju alla tre tröjan. Dock med väst över, så det är nog vid någon depå du kört om oss.

Det var kul att vi kunde hänga ihop hela vägen.

Den som är sugen på en Happygrupp nästa år också får gärna PM:a mig eftersom jag inte kommer att sköta kontakten med VR-kansliet i fortsättningen. Behöver alltså nån som tar över.

Cykologen sa:

Bra kört Cykologen!! Synd att du inte hängde i lite till bara, jag var sånär på väg att göra dig sällskap när du sa till mig att du släppte. En stund senare fick jag själv släppa, men lyckades komma tillbaka, sen rullade det på lagom till vi tog rygg på en snabbare grupp, vi var uppe i 39-40 stundtals och det blev ryckigt i kön, så när jag släppte hade jag Adam med mig direkt. Sen hade vi sällskap hela vägen o du hade ju lätt klarat vår tid 9.38 med mer sällskap!! Vi "fångade" ju upp Johan lite senare efter att han oxå hade fått släppa. Himla otur att han blev pååkt en mil från mål med otäck vurpa som följd, hoppas att du är på bättringsvägen Johan!?

Här är en bild på mig och Kalle i regnet på västsidan.

Bilagor

• image.png
    image.png
    387 KB · Besök: 203
Nisse 40+ sa:
Bra kört Cykologen!! Synd att du inte hängde i lite till bara, jag var sånär på väg att göra dig sällskap när du sa till mig att du släppte. En stund senare fick jag själv släppa, men lyckades komma tillbaka, sen rullade det på lagom till vi tog rygg på en snabbare grupp, vi var uppe i 39-40 stundtals och det blev ryckigt i kön, så när jag släppte hade jag Adam med mig direkt. Sen hade vi sällskap hela vägen o du hade ju lätt klarat vår tid 9.38 med mer sällskap!! Vi "fångade" ju upp Johan lite senare efter att han oxå hade fått släppa. Himla otur att han blev pååkt en mil från mål med otäck vurpa som följd, hoppas att du är på bättringsvägen Johan!?

Tack!

Jo, kanske var felbeslut att släppa så tidigt och det hade nog kunnat funkat att komma in tillsammans med er, vilket så klart hade varit roligt!

Hade min förra runda lite för mycket i medvetandet. Cyklade då med två andra som var starkare än mig och från Hjo ville jag bara att det skulle ta slut, sista åtta milen var bara en enda utdragen pina, jag grät av lättnad när jag cyklade in på upploppet. Ville inte riskera att få en likadan runda men hade kunnat gå hårdare i år med facit i hand.

Bra jobbat av er! Stark öppning och verkligen strongt att hålla ihop och köra på så bra hela varvet!!

Haha, cykologen, du beskrev just min runda ;)
Men å andra sidan beskrev du nästan varenda runda jag nånsin gjort!
Det var värt det när jag stod i målfållan med Kalle o visste vad vi hade gjort :)

Hehe!
Jo, i efterhand är det ju skönt! ?
Jag hade inte riktigt tillräckligt tjockt pannben i år att gå in i den där riktiga misären med vilje bara. ?

Den där känslan av att bara vilja att det ska ta slut kom nog inte förrän det var tre mil kvar och den hade jag nog kunnat stå ut med lite längre tror jag. ?

Det låter som att du fick ut mycket misär för pengarna i alla fall! ??

Nå, jag överdrev nog lite. Men det var ett tag på väg norrut som delar av mig ville lägga sig ner o gråta. Samtidigt peppade vi varandra med att nu är det bara en vanlig 10mila-runda kvar. Nu.är det bara en referens-6-mila-runda kvar, mindre än en referensrunda, 3mila. Och jag hade ork att spurta ikapp Kalle så vi rullade över mållinjen sida vid sida :)
Väldigt väldigt härlig känsla!
Men sen stod jag och väldigt stor del av mig ville lägga sig ned o gråta medan resten bara var glad och stolt över vår prestation. Och kämpade med att inte ramla omkull!
Det tog 1 1/2 timme innan jag orkade cykla upp till huset...
Men jag hade gått in med föresatsen att gå hela vägen ner i källaren för att nå vad jag ville.

Cykologen sa:
Hehe!
Jo, i efterhand är det ju skönt! ?
Jag hade inte riktigt tillräckligt tjockt pannben i år att gå in i den där riktiga misären med vilje bara. ?

Den där känslan av att bara vilja att det ska ta slut kom nog inte förrän det var tre mil kvar och den hade jag nog kunnat stå ut med lite längre tror jag. ?

Det låter som att du fick ut mycket misär för pengarna i alla fall! ??

Senast ändrad:
Adam K sa:
Men sen stod jag och väldigt stor del av mig ville lägga sig mer o gråta medan resten bara var glad och stolt över vår prestation. Och kämpade med att inte ramla omkull!
Det tog 1 1/2 timme innan jag orkade cykla upp till huset...

Härligt kämpat Adam!

Min kropp reagerade lite senare. Jag var "pigg" när jag kom i mål och cyklade bort till en lägenhet som några polare hade hyrt. Åt lite kyckling och tog en dusch. Sen la jag mig för att kolla lite på fotbollen…….vaknade 4h senare. Lastade in allt i bilen och körde de 35 milen hem till Skåne, som kändes betydligt jobbigare än att cykla VR. Sista fem milen hem var sjukt jobbiga. Dagen efter var jag ganska trött och gick mest runt och åt saker ur skafferiet.

Tack!
Det finns ju en anledning till att man inte får köra hem direkt efter målgång. Skönt att du inte skrotade nåt på den hemvägen.
Det skulle vara kul att köra en runda med dig, men jag har inte alls bestämt mig för om jag vill offra all tid som behövs (om jag har pannben nog att komma ikapp!)

Jeppe_E sa:
Härligt kämpat Adam!

Min kropp reagerade lite senare. Jag var "pigg" när jag kom i mål och cyklade bort till en lägenhet som några polare hade hyrt. Åt lite kyckling och tog en dusch. Sen la jag mig för att kolla lite på fotbollen…….vaknade 4h senare. Lastade in allt i bilen och körde de 35 milen hem till Skåne, som kändes betydligt jobbigare än att cykla VR. Sista fem milen hem var sjukt jobbiga. Dagen efter var jag ganska trött och gick mest runt och åt saker ur skafferiet.

Tillbaka
Topp