Alternativ till Blood

MatsS

Aktiv medlem
Alternativ till Blood
Finns det något alternativ till Magura Blood? Jag är tveksam om någon av handlarna i Falun har och vill helst slippa åka för att få tag i. Kan MC-handlarna ha något?

/Mats

Alternativ till Blood
vilken mineralolja för broms som helst borde funka. Citroängs hydraulolja har jag fått tips om att man kan använda till shimano. Man bör inte blanda olika sorter dock.

Jag tror inte att maguras blood är specialoptad så att packningarna självdör om man kör med någon annan sort (som rock shoxx gör) men jag kan itne garantera något.

vilken MCbutik eler "riktigt" mack som helst borde ha nåt som funkar.

Alternativ till Blood
JAg vet folk som kört 5-56 och vatten i sina vanliga magura Hs-33:or.

Så jag tror inte det är så kinkigt.

Men jag ger INGA garantier:)

Alternativ till Blood
Nybliven blodgivare Tobbe? :-) Välkommen till klubben, alla bäckar små är guld värda!

Fick rätt många träffar på "cyklar - reparationer" och "Falun" på <http://gulasidorna.eniro.se/> . Säker på att ingen har Shimano mineralolja?

/Leo

Alternativ till Blood
Shimano har dom säkert, är det alltså samma typ? Tyvärr brukar literpriset vara ganska högt så bra andra alternativ är välkommna.

/Mats

Alternativ till Blood
Mackarbetarens bidrag:

Citroen LHM

Valfri ATF olja tex ATF F-G eller Dexron 3 tex.

Valfri mineral-servoolja borde funka vilket ovanstående är.

Alternativ till Blood
Känns lite läskigt att inte använda original, är hydraloljorna samma sak? finns det någon packningsrisk? är dom kompatibla/blandbara med originalet?

/Mats

Alternativ till Blood
Hydrauloljor är blandbara, det är dot 4 och 5.1 som inte mixar bra.

Kolla på motoroljan i en bil: hur många slår i samma olja hela tiden i bilen? Inte så många eftersom du köper bilen med en olja från ett företag du inte nödvändigtvis inte handlar av i vanliga fall.

Hydrauloljor är mineraloljor allihopa.

Alternativ till Blood
Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Nybliven blodgivare Tobbe?

Ja, jag har nog bara varit givare i sex-sju år så det är ganska nytt. ;)

Alternativ till Blood
atm_blood_shirt.jpg

Alternativ till Blood
Jag har inte kollat med Cykel och Fjäll! Åker nog upp På MC-Jansson som säljer Magura till MC och köper mitt blood där, ett alternativ kan annars vara lassarettets blood central!

/Mats

Tillbaka
Topp