GoranS
Aktiv medlem
Alternativa användningsområden för cykelslangar
Gissa!Hur får man ett lager på 20 trasiga slangar hemma utan att vara cykelmek?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gissa!Hur får man ett lager på 20 trasiga slangar hemma utan att vara cykelmek?
Man är skrotsamlare som när en dröm att i en framtid faktist laga sin trasiga slangar?
Close enough. Jag hade nog dock bytt ut ”skrotsamlare som” mot ”lat men”.Man är skrotsamlare som när en dröm att i en framtid faktist laga sin trasiga slangar?
Fast samlar man trasiga saker är man per definition skrotsamlare?!Close enough. Jag hade nog dock bytt ut ”skrotsamlare som” mot ”lat men”.
I min värld är en skrotsamlare en person som mer aktivt samlar på sig skrot och vill ha skrot. Jag vill inte ha skrot men får det genom en kombination av lättja och av att slangarna går sönder. Dessutom skulle nog en skrotsamlare inte så villigt ge bort skrotet. Har svårt att tro att en myntsamlare t.ex. gladeligen ger bort sin myntsamling. Åtminstone är det så jag tolkar ordet.
Inte gjort något riktigt långtidstest men de som jag har på pakethållaren har klarat snart två år i regn och rusk.Tål gummislangar UV-ljus i längden btw?
butyl ganska bra, kan bli lite torra och eventuellt glansiga i ytan med tiden, typ några decennier.Tål gummislangar UV-ljus i längden btw?
?butyl ganska bra, kan bli lite torra och eventuellt glansiga i ytan med tiden, typ några decennier.
latexslang i fria luften blir torr, svullen, sprickig efter rätt kort tid, högst några år. ungefär som sidan på vilket tanvall-däck som helst.
latexslang tål inte hänga framme i mitt garage t ex i väntan på laging. där tycks processen gå snabbare. vad som skadar dem har jag funderat på. där finns elskåpet, lite svårtända lysrör, en stor kompressor, ett kylskåp med drickat, värmeväxlaren till fjärrvärmen, förvaras en takbox i glasfiber, ett par gummibåtar och deras motorer och tillhörande dunkar med alkylatbensin, ved till öppna spisen och grillen, en batterigräsklippare och diverse preparat och verktyg till trädgården t ex npk-gödsel i plastsäck, sedan salt till garageuppfarten, en däckbalanseringsmaskin, ett antal stängda färgburkar, längdskidor och stavar, ett tiotal cyklar vars däck inte far illa, och likaså med vinterdäck resp sommardäck till familjens bilar.
livets små gåtor.