alu-rester i gänga
Lyckades dra sönder justerbulten till mitt HTII-vevparti, vilket innebar att det sitter alu-rester kvar i gängorna på axeln. Har försökt med skalpell och en liten skruvmejsel, men det har verkligen segat sig fast i gängorna.
Något tips någon? Kanske hitta en mekanisk verkstad som har lämplig gängtapp (diametern är 19mm, men är det en standardgänga?), eller det finns kanske något annat sätt att bli av med aluminium-resterna? Värmepistol? Besvärjelser? Tips mottages tacksamt.
Något tips någon? Kanske hitta en mekanisk verkstad som har lämplig gängtapp (diametern är 19mm, men är det en standardgänga?), eller det finns kanske något annat sätt att bli av med aluminium-resterna? Värmepistol? Besvärjelser? Tips mottages tacksamt.
