Alviks cykel

Alviks cykel
Markus (Rock) får väl svara själv, men vad jag förstått så har verksamheten gått bra men det är rätt slitsamt att driva cykelbutik med öppet 6 dar i veckan året runt. Vill man dessutom testa nåt annat i livet så bör man ju göra det innan det blir försent och ibland ta chansen när den dyker upp. Nu kanske han till och med kan hänga med på nån lördagsrunda ibland och nån mallisresa på våren :-)
Jag hoppas också att det blir en cykelbutik där igen men tackar för superbra service under åren.

Alviks cykel
Jag vill verkligen också tacka för den här tiden!

Det är lite ledsamt eftersom jag äntligen känner att jag hittat hem när det gäller cykelverkstad. Med tre småbarn och ont om tid har det varit fantastiskt med en verkstad som är pålitlig, snabb, prisvärd, högkvalitativ och dessutom ligger längs min pendlingsväg till och från jobbet!

Jag önskar grabbarna lycka till och hoppas att de fick bra betalt!

Mats

Alviks cykel
Ställer mig i hyllningskören! Min favvobutik alla kategorier! Cykel och långfärdsgrillor, optimala kombon :-) Hoppas att de nya ägarna behåller samma inriktning.
Stort tack för grym service genom åren.
/Jocke

Alviks cykel
Jag vill också tacka för den här tiden!
Har varit min favoritcykelverkstad i västerort, för jobb som jag inte lyckats lösa själv.
T ex nippel byte från salt korroderad aluminum till mässing på mina pendlarhjul

Så stort tack för bra service genom åren & lycka till på era nya jobb!

//Johan

Alviks cykel
Hej!

Så här ligger det till. Jag har bytt det egna företagandet mot en anställning hos en av våra leverantörer. Främst pga personliga orsaker. Butikens två andra delägare vill inte fortsätta utan mig då dom känner att det blir övermäktigt. Jag har förutom det vanliga butiksarbetet skött allt det administrativa plus webb och inköp. Vi har bara varit två på heltid trots att det finns utrymme att vara tre. 2018 blev vårat bästa år någonsin och omsättningen gick upp med ca 25%. Så det har blivit mer att rodda i än tidigare.

Vi har inte skrivit kontrakt med någon köpare. Det finns ett par intressenter och jag hoppas kunna presentera en ny ägare snart. Det blev lite knappt om tid för att göra allt på ett bra och kontrollerat sätt.

Jag läser numera bara på happy sporadiskt. Har någon frågor eller känner att det där med att driva en cykelbutik är något för mig så är ni välkomna att höra av er till mig. Privat mail och telefon hittar ni nedan.

lindholm_markus@hotmail.com
noll sju noll 4085326

Alviks cykel
Lite tråkigt är det men det blir bra att slippa jobba 6 dagar i veckan. Det var alltid trevligt att komma på besök i butiken. Men det blir bra för Markus att komma till ett jobb med normala arbetstider och utvecklings möjligheter. Jag har varit med under alla år som förälder och sett utvecklingen av butiken.

Tillbaka
Topp