andra hybridcyklar utöver nishiki?

pirx

Aktiv medlem
Tjena!

Nu har jag kollat i ett par webaffärer, och hittar inga cyklar som liknar Nishikis landsvägshybrider.

Dvs
* rakt styre
* (hydrualiska) skivbromsar
* racer-ram
* racer-växlar

Finns det inget annat märke som gör sådana? Måste det väl? :)

mvh / alex

Senast ändrad:
Nej, eftersom det var Nishiki som tog patent på konceptet 'landsvägshybrid' så är det bara de som får tillverka dem :)

Tycker det verkar nedlusat med den typen av cyklar över allt.
[Med undantag för att gamla MTB-växlar är ganska populärt på grund av pris, så även på Nishiki.]

Verenti - Division CB2.1 Tiagra 2015

Bilagor

• Verenti-Division-CB2-0-Tiagra-2015-Hybrid-City-Bikes-Silver-DIVISION-LOW-0.jpg
    Verenti-Division-CB2-0-Tiagra-2015-Hybrid-City-Bikes-Silver-DIVISION-LOW-0.jpg
    69.5 KB · Besök: 28
Sen kanske det är värt att nämnas att det faktiskt inte är en racerram på nishikis cyklar. Kolla ett par år tillbaka i happys nyhetsarkiv så finns där en recension av en Nishikihybrid och en Nishikiracer. De är inte helt jämförbara.

Jag kör Cannondale Bad boys, den klarar alla dina krav utom hydrauliska bromsar. Mekaniska skivbromsar fungerar det också.
KjellF

Tack för alla svaren, det gick visst att hitta sådana cyklar utomlands, men fasen inte lätt:)
Eastway ser fin ut! Och canyon'en också!

Hydrualiska skivbromsar är ett måste känner jag, så en del cyklar försvinner på det...

Ha ha!
Tjena Alex!
Förstod nästan att det var din tråd denna!
(Vi hade en liten mailkonversation igår)

Nu vet jag ju att Crescent av nån anledning inte smäller så högt här på Happy, men har du kollat på denna? Ser ok ut i mina ögon iaf.

https://www.cykellagret.se/p8082/crescent-raidho-mattorange

Funderar själv på en Atto med lite enklare komponenter, men oxå till ca. halva priset!

//Kalle

Tillbaka
Topp