Andra intressen?

• Trådstartare Trådstartare bensu
  • Start datum Start datum
Andra intressen?
Muerto Skrev:
-------------------------------------------------------
> Calle F: Jobbigt...

Inte nu längre. Frun i huset med monsterhästarna var trevlig så det kompenserade nog också. Hehe... :D

Man får umgås med andra djur istället. Jag är ingen djurmänniska privat men är förtjust i de flesta kreatur och kan inte gå förbi nåt i djurväg utan att "snacka" lite :)

Andra intressen?
Musik, musik, musik. (spelar trummor och gitarr och går musiklinjen på hvitfeldska)
Tecka, graffa
god mat och dryck (översatt från vuxenspråk: Festa!!)
min blivande flickvän (vet hon om det än?)
längdskidor (har vart lite dåligt på senare år)
#¤%&@£$ (spelade i sju år, traumatiska upplevelser sitter i länge)
osv

Andra intressen?
Calle F Skrev:
> Muerto Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Calle F: Jobbigt...
>
> Inte nu längre. Frun i huset med monsterhästarna
> var trevlig så det kompenserade nog också. Hehe...
> :D
>

you naghty old man.. :P

btw kul med hobbyn #¤%&@£$ ... den har jag alltid velat prova.. :P

Senast redigerad av en moderator:
Andra intressen?
Brinner för en massa saker,

- samlar på klassisk rock och R&B, som Chuck Berry´s Chessinspelningar, Yardbirds, Jeff Beck, Hendrix, tidig Stones, mm. Retar mig på att inte Chuck Berry fått polarpriset.

- innan vi fick cykelfnatt klättrade och vandrade vi mycket

- gillar att göra långresor med cykel

- alpin skidåkning är viktigt, väldigt viktigt för oss, näst roligast efter att hoja

- reser gärna i Asien, älskar indisk mat och indisk populärmusik

- sista tiden, har vi alldeles klart råkat ut för automobilikosis, sedan vi köpt vår första bil, tycker det är skitkul att köra, har kört för mycket och hojat för lite ett tag.

Per

Andra intressen?
Jag gillar videovåld jag.

chinesesuperninjas.jpg
1007462-movie-resized200.jpg
Zatoichi-poster.jpg
2001.07.14-rev_manga-us-nausicaa_of_the_valley_of_wind-cover.jpg
fongsaiyuk2.jpg

Andra intressen?
Kneecap Frost Skrev:
> you naghty old man.. :P

Njaaaa, jag var 15-16 när jag jobbade där så naughty är väl inte så mycket kvar av nu. Gammal man stämmer bättre.

:D

Andra intressen?
Calle F Skrev:
> Kneecap Frost Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > you naghty old man.. :P
>
> Njaaaa, jag var 15-16 när jag jobbade där så
> naughty är väl inte så mycket kvar av nu. Gammal
> man stämmer bättre.
>
> :D

ahh.. varför fick inte jag vara med om sånt vid den åldern??
fast ska ju dock på dejt med en 86:a imorgon.. :P det är trevligt det åxå..
känner man sig lite dirty.. fast vi är ju födda samma årtionde iaf..

Andra intressen?
Kneecap Frost Skrev:
> ahh.. varför fick inte jag vara med om sånt vid
> den åldern??
> fast ska ju dock på dejt med en 86:a imorgon.. :P
> det är trevligt det åxå..
> känner man sig lite dirty.. fast vi är ju födda
> samma årtionde iaf..

Ålder är ju inte så viktigt bara det nu är lagligt åtminstone. När jag flyttade till Stockholmstrakten så fanns ju inte lika mycket oskrivna regler som på mindre ställen och äldre tjejer är inte fel alltid. Inte yngre heller men jag har nog lite "tanttycke" :)

Fast jag vet inte om hästägarinnan egentligen var värd en justerad axel nu så här i efterhand. Hade egentligen tänkt lägga ner det där jobbet för det var så farligt men blev väl "lite" övertalad att vara kvar. I den åldern styr man ju inte direkt vissa saker med hjärnan och brydde mig nog inte så mycket om små petitesser som mördarhästarna... :D

Andra intressen?
Finns ju faktiskt annat som är kul också, även om hojandet leder.

Båtliv i alla former, uppväxt i bland öarna i norra roslagen.

Fiske såklart, alla varianter utom isfiske, jag hatar isar!!

Fotografering blev kul igen när jag bytte till en bra digital.

God mat självklart.

Hemmapyssel som är mer ett krav när man har hus att sköta.

Musik men bara lyssna, ska bespara omgivningen mina musikaliska färdigheter NOT.

Datorn är ju både intresse och arbetsredskap.

Div sociala engagemang, jobbar tex inom Röda Korset.

Ja det var lite grand det.

Bosse

Andra intressen?
Det här...

Lite sånt hära i bland... =)

Och ibland sådant här, givetvis bara apelsinjuice...

Kollar på hemmabio.

Lyssnar på skön musik...

Terroriserar vänner...

Mm mm.

Andra intressen?
Förutom cyklar är jag intresserad av djur. Jag har en katt. Hon är 17 år gammal. Mitt favoritdjur är kaniner. Jag vill ha en kanin för jag har ingen nu. Min katt skulle få hjärtatack ifall jag skaffar en.

Smink är så himla roligt också. Jag har hur mycket smink som helst.

Jag är intresserad av naturen också och hälsa och evolutionen.

Laga mat är kul.

Men cyklar och cykling tar upp det mesta av min tid. Andra idrotter är inte min grej. Jag tycker inte att de är så givande med andra idrotter än cykling. Cykling har allt! motion, cykelvård, taktik, socialt, utveckling, natur, äventyr mm. Det finns nog inget intresse som kan vara bättre för mig.

Andra intressen?
Land Rover är ett stort intresse för mig. Finns sammanlagt 5st på gården för tillfället.
Offroadkörning ligger också varmt om hjärtat.
Snöskoter
Fiska
Foto
Min radiostyrda snövessla
Sedan är jag beroende av mitt jobb: Lastbilschaufför.

Andra intressen?
Ja, förutom cykel:

Plugga straffrätt, akutsjukvård, självskydd, beteendevetenskap osv.... (är man student så är man)

Ultralättflygning (Var iof ett tag sen jag var uppe)

Vildmarksliv (Vandra och sova i skog och mark)

Musik (metal!!)

Datorn (Internet är lite beroendeframkallande)

Ha det!!

/ Henrik

Andra intressen?
Andra intressen....ja hm....

1.Rider lite dels på en fullblods f.d travare och på fjordingar.
2.Styrketräna
3.Skidskytte
4.Ishockey
5.Åka runt i en bil
7.Sitta och lyssna på musik i all enkelhet
8.Läsa böcker

fan vad tråkig man låter =O/

Andra intressen?
1. Skidåkning utför, gärna branta och snabba svarta pister eller lagom djup puderlössnö. Är skidåkare från början som blev cyklist då jag inte "klarade av" att vänta på snön i ett halvår utan att göra något. Fast det har blivit väldigt lite skidåkning numera, cyklandet har tagit överhanden. :-)
2. Inlines, eftersom det liknade skidåkning till så stor del. Grymmt att dra nerför en fin asfaltsbacke och carva lite svängar... :-9
3. Frisbeegolf/Discgolf, riktigt kul, spelar väl ett par gånger i veckan under sommaren om jag hinner.
4. Elektronik, konstruera/bygga/reparera grejer, var väl huvudintresset innan jag blev biten av skidåkning. Jobbar med det också, så det har tagit död på det intresset lite grann.

/Leo

Andra intressen?
Kneecap Frost Skrev:

> fast ska ju dock på dejt med en 86:a imorgon.. :P
> det är trevligt det åxå..
> känner man sig lite dirty.. fast vi är ju födda
> samma årtionde iaf..
>
>
>
>
>
> -Den som bygger en north-shore åt andra, trillar
> ofta själv därav!

Åh fan du också? (Blir ju mer milf-varning i mitt fall) Haha nä det blev inget men jag fick faktiskt erbjudanden av två stycken i går kväll. Nej nej det var ingen alkohol inblandad hur
kan ni tro det :P

Andra intressen?
Leo Skrev:
> 3. Frisbeegolf/Discgolf, riktigt kul, spelar väl
> ett par gånger i veckan under sommaren om jag
> hinner.

Får man hänga på nån gång? Jag har knappt spelat alls men det är jävligt roligt. Tror jag.

Andra intressen?
Jag är väl troligen den enda här som spelar golf förstod jag av en tidigare tråd. Sen tar ju studierna för mycket tid från de andra intesserna ;-)

Annars är det idrott och friluftsliv som gäller i alla möjliga kombinationer, något som jag dock inte är lika ensam om.

Andra intressen?
Bergman: Frisbeegolf spelar man i skogen, metallkorgar med kedjor som man ska träffa med frisbeen. Riktigt kul, inte alls likt vanlig g.o.l.f. , då banan går rätt ute i oröjd skog/grönområden. Golfdiscar kan man köpa i vilken större sportaffär som helst nästan, de är relativt små och platta, ca 21cm diameter med vassa kanter. Inget man kastar emellan kompisarna direkt. Driverdiscarna kan man dra iväg över hundra meter med lite teknik. Finns väldigt många olika discar, en del svänger vänster av sig själv - kallas +(plus) eller "hyzer" discar, en del går rakt - kallas 0(noll) discar och en del svänger höger - kallas -(minus) eller "anhyzer" discar.

Här finns mer infor för den som är intresserad av discgolf:
<http://www.ludd.luth.se/~discgolf/discar.htm> Kortfattad info om olika discar och termer.
<http://www.discgolfsweden.se/> Discgolf site för den inbitne.

Bra onlineaffär som säljer discar i sverige, Knickarp:
<http://www.knickarp.com/>

Wasabi: Visst, bara att hänga med, skatås 18 hålsbanan är riktigt kul att spela! Vi får köra en Happy Disc Tour där till våren, alla välkomna! :-) Discar går att hyra på motionscentralen ifall man inte har någon.

/Leo

Andra intressen?
Wasabi Skrev:
> Lätt! Duger det inte med vanliga flygande flopp?
> ;)

Det gör det, började spela med en vanlig frisbee men när kompisarna började klaga på att jag vann hela tiden så var jag tvungen att köpa "riktiga" golfdiscar... ;-) De flyger lite längre, lite lättare, men är svårare att kasta i början.

/Leo

Andra intressen?
Har alldeles för många intressen och för lite tid.

Har alltid varit bolltokig, har nog tränat nästan alla bollsporter men favoriterna är

Volleyboll: Spelade från 3:n till 8:n, om jag inte slutat då hade jag kanske spelat i elitserien som mina gamla kompisar gjorde 5 år senare.
Tennis: Den svåraste men roligaste av alla racketsporter
Fotboll: Roligare att titta på än att spela.
Innebandy: Var produkt testare åt Jolly på 70talets början innan folk kunde stava till innebandy, rektorn på min skola startade innebandyn (jolly) på 70talet och då fick vi testa klubborna på skolgården.

Ramlade in på MTB av en slump för jag ville få bättre kondis och nu är det väl cykling jag håller på med till 90%.

Annars är det frilufsliv så har varit och är mitt stora intresse och framför allt Flugfiske men sen mina barn kom så finns inte tiden för fiske.

Bonsai: Japanska miniträd mitt största intressen dom senaste åren, har 30-40 st utomhusbonsaier som pryder min Japanska del i min trädgård, ett otroligt kul men nördigt intresse.

Mina barn: Cajsa 5 år och Isak 3 år som tar 90% av min fritid, men som är det bästa som hänt mig.

Jonas

Tillbaka
Topp