D
Deleted member 77490
Guest
Angående Ledare i Aftonbladet "Vi måste prata om cyklisterna"
Har träffat ett antal journalister genom åren. Minns ett krismöte mellan några som fått direktiv från ledningen hur och vad dom skulle skrivas. Ett problem var att några inte höll med vad som skrevs men, dom var frilansare. Så att skriva något annat skulle därmed göra dom arbetslösa. Journalistik är inte svårt. Det svåra är att hitta trovärdiga källor.
Jag har också träffat ett antal journalister genom åren. Jag jobbade som skribent på gymnasiet, efter några år gick jag journalisthögskolan och sedan arbetade jag som journalist i tio år.
De som känner till branschen kan nu sluta sig till att, med de taskiga arbetsvillkor som gäller och svårigheten att få en fast tjänst, jag har varit på ett stort antal arbetsplatser genom åren.
Jag har ALDRIG stött på någon chef som har försökt censurera det jag skrivit, eller ens lagt sig i. Däremot får man ett utlägg varje morgon av typen ”gör en grej på det eller det”, men att det skulle förekomma manipulation av materialet från nåt slags inbillad ”ledning”, det låter som en riktigt härlig konspirationsteori.