Anmälan Till Tour De France?

Dag_69

Ny medlem
Hej!

Jag har slagit vad med några kompisar på jobbet om att jag ska köra tour de france. Ha ha de tror aldrig att jag kommer klara det. Jag vill inte sticka ut näsan, men jag har tränat flera gånger i veckan sen i oktober och nu börjar formen komma, jag bänkar mer än alla andra på min avdelning. Snacka om att de kommer bli snopna! Jag tänkte att det var roligt att få ha lite cykel semester och äta och dricka gott från det franska köket på kvällarna samtidigt som jag får lite extra cash i fickorna från kollegorna. Fransk mat är det bästa som finns! :-)

Jag har redan varit på min favoritcykel handlare och köpt en cykel. Det blev en Creshent från 2011 till nästan halva priset. Den ser supersnabb ut!!! Jag är dock lite orolig över det böjda styret. Kan man sätta på ett rakt styre? Jag hade en del ryggproblem i min ungdom. Han skickade däremot inte med några trampor :-( Vilka ska man ha?

Nu har jag letat runt på internet hela förmiddagen men har inte fortfarande inte hittat var man anmäler sig någonstanns? Platserna kan väll inte vara slut redan? Det kan ju inte varar SÅ många som orkar att cykla genom hela frankrike?

Dag_69 skrev:
-------------------------------------------------------
> jag bänkar mer än alla andra på
> min avdelning.

Vilken vårdavdelning är det?

Man behöver inte efteranmäla sig. Det går precis lika bra att göra en Ricco/Galle och bara hoppa in loppet efter en sidogata.

Senast ändrad:
Mr Bottecchia skrev:
> Man behöver inte efteranmäla sig. Det går lika
> bra att göra en Ricco eller Galle.

Men får man behålla den gula tröjan då, om man till råga på allt skulle gå och vinna?

Jag tror mer på efteranmälan på plats men det kostar väl som vanligt 100 kr mer än vid föranmälan. :-(

DT skrev:
> Men får man behålla den gula tröjan då, om man
> till råga på allt skulle gå och vinna?

Om man får behålla gula tröjan eller inte avgörs först om 10-15 år när dopingproven analyserats mer ingående.

kom i håg att äta mycket proteinpulver och träna typ 2-3 timmar i veckan. Har du dessutom vinnarskalle är TdF en baggis. Har du en sån där jättesmal, hård, sits kan du prova att byta till en stor mjuk. Är det bakåttramp på hojen?

Här är årets vinnarhoj....

Bilagor

• 2013-03-08 17.18.46.png
    2013-03-08 17.18.46.png
    9.6 KB · Besök: 72
Anmälan sker personligen på kansliet som i år ligger på Wadada Cabdinassir 14 i Gaalkacyo mellan 18 mars och 19 april. Kansliet har öppet vardagar mellan 04.13 och 05.51.

Har du teamkamraterna klara? Annars är det hög tid att rekrytera cyklister som är starka (om än inte lika starka som du) och som kan hjälpa dig till den pallplats du förtjänar. Lägg upp annonsen i tråden, här finns det säkert någon som är sugen på att köra.

Och givetvis, om du inte ansökt om permission från din anstalt/avdelning så är det läge att göra det snart.

tomas o. skrev:
> Har du teamkamraterna klara? Annars är det hög
> tid att rekrytera cyklister som är starka (om än
> inte lika starka som du) och som kan hjälpa dig
> till den pallplats du förtjänar. Lägg upp
> annonsen i tråden, här finns det säkert någon
> som är sugen på att köra.
>
> Och givetvis, om du inte ansökt om permission
> från din anstalt/avdelning så är det läge att
> göra det snart.

:D
Jag har precis skaffat räser och har tränat cykling sen oktober jag med. Finns tillgänglig för förfrågningar om du behöver nån på laget

Tur att jag ännu inte är lika "off" som Dag_69.

Eller är Dag_69 väldigt mycket "on" m h a någon substans?!

(Hustruns kommentar: stor tur för dig att du ännu inte är så sjuk.)

/Fedde

Jag är på! Hur många saknas i team Dag (eller skall vi kalla oss Day-team?)? Syr du dräkterna som vi skall ha? Finns det någon högstatid på varje sträcka och serverar de blåbärssoppa utefter vägen?

kitzblitz skrev:
> Jag är också med. Jag får dock inte så mycket
> ledigt från jobbet; kan vi köra non-stop?

Det tycker jag. Måste man ha på sig den där löjliga ledartröjan om man går och råkar vinna etapperna?

Tony, är du med så drar du ju hela klabbet i mål. Jag föreslår att vi gör en gruppanmälan för hela Happy.

Conti kanske kan sponsra med slicks? Då kan det ju inte spela så stor roll vad man har för hoj? Och kör man DH så tar man ju LÄTT igen det man förlorar uppför när det skall cyklas nerför.

Tour de france Randonneur vore väl bättre ? Men det är 480mil på max 30 dagar,
Eller tror det finns en turist klass med max-tid 60 dygn.

janolle skrev:
> Tour de france Randonneur vore väl bättre ? Men
> det är 480mil på max 30 dagar,
> Eller tror det finns en turist klass med max-tid
> 60 dygn.

Låter ju skitskoj.

Tillbaka
Topp