Annat luftfilter/värmeväxlare än airtrim/lungplus? Var hitta?

Ragge Hylsa

Aktiv medlem
kom på att det kanske var vettigare att lägga in denna förfrågan som en separat tråd...
Blir rätt rethostig dessa kalla mornar. Kör med den bräckliga värmeväxlaren airtrim för att skona mina luftvägar. Vid Djursholms Ösby vräker mina brutala lungor på med en hostning så hela filtret flyger ur hållaren. Ger en rätt tjusig serpentineffekt när den vecklar ut sig i luften. Lite barnkalasigt sådär. När jag plockar upp delarna så är det en som saknas. Den främre plastcirkeln som så att säga håller den ihoprullade serpentinen på plats när den ligger inuti den andra cirkelformade plastdelen. Nåja. Skitsamma. Har sett nån som cyklar med något som ser ännu mer ut som en mask än airtrimmern. Röd. Kanske nån happyit? Synlig på Stocksundsbron södergående ibland runt 8-tiden. En sån vill jag iaf ha. Nån som vet var man hittar? Vill absolut inte köra vidare med airtrim....den har alltid känts för klen och bräcklig. Vill heller inte ha den där lungplus eftersom jag får kräkreflexer när jag ser att man skall stoppa in delar av den i munnen....tacksam för svar!

Den du letar efter, är det en sån som ligger an mot större del av ansiktet? (Airtrim ligger ju bara emot med kanten.) Har sett nån sån variant men vet inte var. Motocross- och enduro-märken på kläder och skydd kan vara ett bra ställe att börja leta skulle jag tro.

Tillägg: Om du hostade sönder en airtrim så var den redan trasig. Sätt dit en hel papp-puck så är den funktionell igen.

Senast ändrad:
Finns en gammal tråd om pollenfilter, darth vader -mask verkade bra. Jag har en slö mobil men sök på darth vader pollen o mask så hittar du nog.

Luzen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag använder lungplus och är supernöjd..

Pröva airtrim/annat o se om du inte blir nöjdare. Jag fick väldigt torra läppar av att ha dem blöta, och mastiff-dräglet var inte helt bekvämt. Nu har ingen av dem någon större raggningspotential men hellre ett gristryne i frigolit ändå, då kan man kompensera sitt yttre med en smart replik.

Nä pollenmask o värmeväxlare är inte samma sak, men borde de inte säljas bredvid varandra?

Nån som fortfarande kör lungplus? Fick plötsligt nog av min efter jag kom hem med hela styrstammen och mesta av toppröret täckt av frusen saliv, och det är inte särskilt diskret. Iof mest kosmetiskt, men på en ny finhoj ser det inte jättekul ut. Nu blir det airtrim!

Tillbaka
Topp