Niko/Frost skrev:
-------------------------------------------------------
"Jag tror att den popcorn-ätande halvan av publiken i den öppna tråden skulle råma som kossor på grönbete den första vårdagen om du publicerade denna sandlådevältare där. Så snälla, jag bönar och ber, kan du inte lägga ut detta där med?"
I ett Pm till mig som svar på mitt PM till honom.
Ja,vist kan jag det och nu åker vi väl då. Tugga med måtta och glöm inte att svälja med jämna mellanrum ;7) i denna "oralaonanisymfoni". Som man skulle kunna kalla "mätta motståndarens system".
Men det ligger så mycket mer i den än att "mätta" system och "oralonani". Och så fyller den sin funktion avseende KREOl, tycker jag mig se.
Hej Niko/Frost.
Om du vill så lägger jag ut detta på forumet. Men jag ser inte att det skulle föra saken framåt. Men visst det är helt ok för min del om du vill det.
> Pebben, har du suttit uppe och tittat på Jack
> Nicholson i På Heder och Samvete, med ett glas
> rökig whiskey nu igen...
Och där ser jag ett litet problem. Du refererar till dåliga filmer och det är tydligen din verklighet. Släpp sarjen och kom ut på banan. Men du kan förmodligen inte åka skriskor. Nej titta vidare du på "dokumentärfilmerna".
Inte så moget kan tyckas, men väl i paritet med det du skriver. Och man talar med bönder på bönders vis. Och latin med de lärde.
> men nog fan bjöd du på den med de sista raderna i det där inläget.
Ja du. Där ser man vad lite dålig läsförståelse kan ställa till det. Komvux kanske skulle vara bättre än att titta på "Dokumentärfilmer"
Sen detta. Ja den var riktigt bra den;7)
"OnT igen då, du har uppenbarligen fortfarande HELT missuppfattat vad en rättshaverist är. Och vad det är ´enligt dig´ kunde väl inte vara mindre relevant... du har kort och gott fel i din
uppfattning där, oavsett vad du själv tycker. Sen om du väljer att rannsaka och revidera din egen uppfattning eller inte struntar jag nog i, du verkar ha lite svårt för det i övrigt... men där
kommer vi ju bara tillbaka och sluter cirkeln om mitt tidigare argument med svårigheten att se
situatonen ur fler perspektiv än ditt eget utgångsläge."
Ja då ska jag göra det så enkelt jag kan och avdvända dina egna ord till del och det kanske kommer att hjälpa dig att förstå. Så ta och fundera på detta ett tag, när du nyktrat till lite.
Du har uppenbarligen fortfarande HELT missuppfattat vad en rättshaverist är. Och vad det är ´enligt dig´ kunde väl inte vara mindre relevant... du har kort och gott fel i din uppfattning där, oavsett vad du själv tycker. Sen om du väljer att rannsaka och revidera din egen uppfattning eller inte struntar jag nog i, du verkar ha lite svårt för det i övrigt.
Hoppsan där kom den tillbaka. Kanske något att reflektera över.
När du skriver "Jag får den bestämda känslan av att Pebben har ett ganska svagt omdöme vad beträffar självkritik och möjligtvis även en del svårigheter att bevittna situationen utifrån flera olika tänkbara perspektiv, mao kanske det finns lite intern friktion vad beträffar självdistansen."
Så får jag en känsla av att du inte har erforderliga kunskaper om detta och att du bara vill joddla för saken skulle. Jag får en känsla av tomhet och att det du skriver helt saknar substans.
Och det gör att jag inte kan ta dig på allvar och således för det du skriver inte saken framåt.
Nej jag uppfattar dig bara som en pajas som joddlar runt.
Jag tror inte att din självbild är så sund som den borde/bör vara och att din spegelbild är djupt splitrad, vilket kan leda till att du har orealistiskt höga ideal, eller tror att människor i din omgivning ser ner på dig, vilket understödjer skuld- respektive skamkänslor. Och det ses tydligt i dina inlägg här, då du sätter dig själv på lite för höga hästar med hänsyn till din redovisade kunskapsnivå,tycker jag, och försöker trycka ner andras åsikter på det sätt som du här försöker göra. Nej du borde, enligt mig, försöka få en positiv, realistisk och väl sammanhållen självbild och det får du först när det verkliga jaget,idealjaget och spegeljaget till stor del sammanfaller. Då kanske du får en god självbild och kan växa som människa vilket jag ser brister in för tillfället. Men du har en god utvecklingspotential.
Jag kan rekommendera dig att läsa på lite om detta och då bla om "Johari Fönster" och om självbilden. Och en sak är helt säkert. Jag är så mycket högre upp i Feedbacktrappan, så det förstår du inte. Om du nu vet vad Feedbacktrappan är för något.
För övrigt ser jag ingen vinst med att du fortsätter att skriva "till" mig då jag inte ser att det det du skriver skulle föra diskussionen framåt. Nej bara runt runt i en oproduktiv cirkel.
Visst har du fyllt ditt syfte för mig. Men nu ser jag ingen mer nytta med dig och jag kan inte se att jag kommer att besvara det du skriver. Men skriv på du. Dock kommer jag inte att ta notis om detta. Om det nu inte sker en förändring i en mer konstruktiv rikting och om det kommer något som faktiskt skulle kunna vara värt att svara på. Vilket kanske skulle kunna ske. I annat fall får du nog bara räkna med ett "Gässp" som svar. och det på sin höjd
Men jag får önska dig ett fint och innehållsrikt liv. Och jag måste ändå tacka dig för att du tog dig tid att skriva det du gjort, tack, för på något sätt så utvecklar det mig i allfall och det är ju ett syfte i sig.
Pebben.
http://www.mittledarskap.se
http://www.utbildning-co.se
http://www.cajsatengblad.com