Äntligen! Tour d'Ötzi XL 9/12

Då det är blött under fredagen och så kan det klarna upp under natten så tror jag att dubb är en vettig försäkring. Jensa får väl liggga och dra med sina Xerxes :)

Ang sträcktiderna från förra året så var det en rekordrunda trots att vi körde hela vägen till Köping i motvind för att sedan segla hem i medvind. Alla körde dubbfritt då. Vidare hade vi stopp i
- Skogen, pisstopp
- Södertälje, snabbfika
- Skogen pisstopp
- Strängnäs, snabbfika
- Eskilstuna, donken
- Köping (åker), pisstopp
- Västerås, frulle, donken
- Bålsta, jägerstoppet

IMG_4970.JPG

Hittade denna i cykelväskan från i sommras, den får nog stanna hemma...

Fjärdebrunn sa:
Då det är blött under fredagen och så kan det klarna upp under natten så tror jag att dubb är en vettig försäkring. Jensa får väl liggga och dra med sina Xerxes :)

Ang sträcktiderna från förra året så var det en rekordrunda trots att vi körde hela vägen till Köping i motvind för att sedan segla hem i medvind. Alla körde dubbfritt då. Vidare hade vi stopp i
- Skogen, pisstopp
- Södertälje, snabbfika
- Skogen pisstopp
- Strängnäs, snabbfika
- Eskilstuna, donken
- Bålsta, jägerstoppet

Oj vilka fina minnen! Jag är avundsjuk men har omöjligt att hänga med :-(

Det är nog ca 20km till Mälarhöjdens kyrka så någonstans mellan 45 till 60 min borde vi väl kunna vara där, så typ kl 22 +-15 min. Finns det något bra ställe som du kan stå på så att du slipper frysa?

Jag står gärna innanför dörrarna vid tunnelbanestationen om ni inte tar genvägen (Hökarvägen) mellan Hägerstensvägen och Slättgårdsvägen utan fortsätter in mot "centrum". Vore ju snällt :)

Fjärdebrunn sa:

- Skogen, pisstopp
- Södertälje, snabbfika
- Skogen pisstopp
- Strängnäs, snabbfika
- Eskilstuna, donken
- Bålsta, jägerstoppet

Om jag mot förmodan anländer Västerås före er så väntar jag på Donken Hälla. Jag gissar att ni stannar där för intagande av kulinariska maträtter som förra året.

Sven

Ser ut som ni kan stämsjunga "Hej mitt vinterland" när ni återkommer till Barkarby i morgon :)
Lycka till nu och ha en trevlig resa.

Cykelvänner!

Jens, Anton och annan vågad.

Efter mycket velande och vägande har även jag beslutat
att kasta in handduken pga sviktande hälsa.
Känns förjävligt då detta var något jag sett fram emot.

Då ni går miste om mitt trevliga sällskap har jag så här
i juletid sätt till att ändå bidra med lite nytta (nån vidare draghjälp
brukar jag ändå inte vara).

När ni kommer fram till Shellmacken i Södertälje rekommenderar jag att ni stannar till
för en snabbfika.
I kassan kommer det att stå en tjej som heter Sofia.
Sofia har ett liitet brunt papperspaket till er som förhoppningsvis kan bringa
lite värme kring Bålstatrakterna.
Jag vet hur det känns att stapla in där frusen och trött lite försent.

Då ni passerar min hemtrakt kommer det endast att höras zznarkljud från mitt
hus men jag hoppas och tror att ni får en härlig tur.

Kör lugnt och kämpa hårt.
Vi ses längs en annan väg.

Peace out...

Surt, men så är det! Vi ska hålla utkik efter Sofia och sprättar kuvert i Bålsta :-) Underbart!! Kommer säkert att vara uppskattat! Krya!

Vaknade med halsont idag på morgonen, vid lunch fick jag feber. Åkte hem från jobbet och har sovit tills nu, mår fortfarande dåligt :'-(.

Att få kasta in handduken på grund av sjukdom två år i rad känns så jävla tråkigt :/.

*edit* Lycka till och ha en fin tur till er som kör!

Senast ändrad:
Jag måste tyvärr också hoppa av i sista sekund pga. andra åtaganden (tänk Dylan). Hoppas att ni får en fin natt och dag! :)

Hur många hårda blev det kvar till start? Jag önskar er en episk misärtur, Jag vill ju inte att ni gör det i onödan. Ingen minns en lätt resa.

Tillbaka
Topp