Använder någon Barends?

Använder någon Barends?
evo sa:
Murdock sa:
Jag kör själv SQlab innerbarends på min pendlare för att avhjälpa mitt misstag att inte köpa cykel med bockstyre. Får tacka Happy och herr Lax för tipset

Monterade igår och är klart nöjd, det går förvånande nog att både växla och bromsa med händerna på barsen. Bättre aeroställning och skönare armposition i transportsträckorna.

Styret är ju inte vackert med allt jox, man ställer inte upp i en skönhetsgala precis.

Kör samma själv, en av de bästa tillbehörsköpen jag gjort.

Fick ett par i julklapp å har cyklat med dem i en månad nu å tycker att de tillför en hel del variation med sitt extra grepp. :)

20190126_140138.jpg

20190126_140125.jpg

frid!

Använder någon Barends?
Drog på ett uråldrigt par barends på insidan av reglagen på fulcykeln som jag kapade till samma längd istället. Funkar också bra ergonomiskt (men inte estetiskt).

Använder någon Barends?
Ser rätt smutt ut med innerbarends, bara att sätta bågfilen i ett gammalt par som ligger i lådan då så är man hemma :) Blir finfint tillägg till min "landetcykel" (Scott Scale) som går både långlopp och landsväg på somrarna

Använder någon Barends?
dessa ica-barends skulle tänkas kunna fungera som styrhjälpmedel om våra svenska kundvagnar hade riktningslåsta bakhjul, i likhet med sina amerikanska motsvarigheter, eller för den del rollatorer.

går själv istället på endera sidan om framändan, och drar vagnen bakom mig.

Använder någon Barends?
Fick ett par i julklapp å har cyklat med dem i en månad nu å tycker att de tillför en hel del variation med sitt extra grepp. :)
Använder ni era SQ Labs 411 fortfarande? Vad tycker ni om dem nu efter längre användning?

Har precis testat att sätta ett par på retro-MTBn för pendling+grus. De är verkligen löjligt bekväma och välformade efter handens anatomi. Påminner mer om hoodsen på ett bockstyre än klassiska barends. Skulle sätta ett par på min XC mtb om det inte vore så att de var ivägen för remote lockout reglaget.

Ångrar nästan att jag köpte en fin gravelcykel då detta var ett billigare alternativ..
20200411_123659.jpg

Senast ändrad:
Använder någon Barends?
Nej. Jag hade händerna till 90% på dom så jag konverterade till bockstyre på pendlaren, och gick från hydrauliska till mekaniska skivbromsar. Visst ser cykeln mycket snyggare ut, men funktionsmässigt blev det ett nedköp.

En trevlig bieffekt av dessa barends är att man vänjer sig vid att kunna ha riktigt smala bockstyren. :-) Jag är helt såld på krullstyren så jag kommer strax lägga ut dessa på K&S då min flotta aldrig kommer att ha rakt styre igen.

Tillbaka
Topp