Är Bikester lite tröga? :)

Stuvarn

Aktiv medlem
La en beställning i söndags på däck + slang!
Båda varorna fanns på lager men de har inte skickat nått än...står bara "under behandling" på min order!
Är så van nätbutiker skickar direkt senast dagen efter beställning!

Japp, tog några dagar för mig med häromveckan trots att allt var i lager. Högt tryck + sommarjobbare eller något.

Dom brukar vara snabbare, beställer på förmiddagen & skickas på eftermiddagen.

Beställde där för en 3 veckor sedan. Då var det en skriven kommentar både på hemsidan och i orderbekräftelsen om att trycket va högt nu under sommaren.
Vanligtvis tycker jag att de brukar va rätt snabba. Man får beställningen på en arbetsvecka med långsammaste frakten typ.

Gjorde en beställning för en månad sedan, då tog det 10 dagar innan det kom fram. Reklamerade en av grejorna som var sönder. Då kom ersättningsprodukten på 2 dagar.
Så dom kan om dom vill.

Spacekitty sa:
Lagret ligger i tyskland, frakten tar tid.

Fast nu är det ju att packa grejerna som det handlar om.

Lite oroväckande att det tar såhär länge dock. Senaste beställningarna (typ en månad sen sist) beställde jag på söndagen och det skickades tisdag kväll, senare än vanligt men ändå helt okej.

Jag la en beställning för tre veckor sedan, samma sak då. Tog tre dagar, inget skickat så jag avbeställde och köpte det jag skulle ha i butik istället. Bikester e annars min go-to onlinebutik.

Brukar vara snabba, typ max 5 arbetsdagar. Nu under semestertider får man nog räkna med lite längre leveranstid. Jag beställde därifrån i fredags eftermiddag, och grejerna ska vara hos mig imorgon enligt Postnord.

Jag förstår inte varför bikester är så populärt. Är det rabattkoderna? Eller att de ger sken av att vara svenska (varför nu det skulle vara nån fördel)?
Nu är det iofs ett tag sedan jag kollade, men när jag jämfört har ju de andra tyskarna som bike-components.de och bike-discount.de varit billigare. De har ju dessutom avsevärt större sortiment också.

Senast ändrad:
ooms sa:
Jag förstår inte varför bikester är så populärt. Är det rabattkoderna? Eller att de ger sken av att vara svenska (varför nu det skulle vara nån fördel)?
Nu är det iofs ett tag sedan jag kollade, men när jag jämfört har ju de andra tyskarna som bike-components.de och bike-discount.de varit billigare. De har ju dessutom avsevärt större sortiment också.

Bra priser (finns säkert billigare) men det i kombination med mycket pålitlig leverans ( förutom just nu då) gör det till en favorit. Jag har dessutom ständigt 10% hos dem genom benify.

Måste ha varit personalbyten i helgen då jag la en beställning i fredags och hämtade ut paketet idag.

ooms sa:

För min del framförallt smidiga returer.

Paco sa:
Måste ha varit personalbyten i helgen då jag la en beställning i fredags och hämtade ut paketet idag.

Fast det är väl inte otänkbart att flest beställningar sker under helgen. Sen har de fullt upp hela veckan och på fredagen är kön som minst, så när du lägger en order då går den rakt igenom medan en order från söndagen hamnar sist och kanske tar till onsdagen att packas.

AX3L sa:
ooms sa:

För min del framförallt smidiga returer.

Ännu en fördel. Sen levererar ju postnord som också kör ut paket på lördagar.

Har väl dåliga nerver eller nått annulerade min order nu...tycker det är lite dåligt att inget händer(under behandling) på 3 dar kommer åka in till SCSgbg å köpa däck å slang imorgon :)

Jag har beställt i från r2-bike.com två gånger i sommar. Senaste leveransen fick jag på förmiddagen i dag och jag tryckte på beställningsknappen 47 timmar tidigare. Otroligt snabbt tycker jag (lika snabbt båda gångerna), först går det med DHLi Tyskland sedan med Postnord i sverige och dom levererade direkt till dörr.

Jag har handlat en del därifrån nu i juni/Juli, det har gått som smort! Fick ett mail där dom skrev att det kommer ta några extradagar pga nåt cykelevent och högt tryck på beställningar.

Har av 6 ordrar bara haft 1 som tog 2 extra dagar dock.
Beställt däck, fälgar, styren och bromsar plus lite annat som dom hade på lager.

Dom enda som funkar någorlunda utan påverkan av helger eller semesterperioder är bike discount och bike24. Alla andra är för små. Men LBS låser ju dörren och hänger upp skylten så...

Stuvarn sa:
La en beställning i söndags på däck + slang!
Båda varorna fanns på lager men de har inte skickat nått än...står bara "under behandling" på min order!
Är så van nätbutiker skickar direkt senast dagen efter beställning!
Beställde med i söndags, entré ens skickat ännu och nu på söndag åker man till sälen:(

Bikester chockade kraftigt senast.
Beställde ett par nya pedaler i fredags runt 14 tiden. Kl 10 på lördag morgon låg dom hos postombudet för utlämning ?

Det är så man vill att det ska fungera.

Tillbaka
Topp