Är cykelbyxorstore ok att handla ifrån?

Verkar skum.

Igår höll min fru på att beställa en jacka från en annan fejksajt, men som tur var så han hon reagera på att den var skum.
För tre veckor sen så tänkte jag inte på att reagera, av ren vana klickade jag på köp för en vara och förlorade 500:-
Efter så många år som jag handlat på nätet så åkte jag nu på en nit på en bluffsida, men jag tar det på kontot för läropengar.?

För tre veckor sen så tänkte jag inte på att reagera, av ren vana klickade jag på köp för en vara och förlorade 500:-
Efter så många år som jag handlat på nätet så åkte jag nu på en nit på en bluffsida, men jag tar det på kontot för läropengar.?
Ja får väl hoppas på att jag inte råkar ut för samma som dig då. Har redan beställt där ifrån så jag blir 600 kronor fattigare men får göra som dig isåfall ta det från kontot för läropengar. Jag får se. Återkommer.

Menar ni (plural) på allvar att ni beställt från denna butik? Även om de skulle skicka saker så är det väl i så fall renodlade kinakopior som man i så fall med dåligt samvete kan köpa direkt från Ali eller Wish

Screenshot_20230710_211143_Chrome.jpg

Senast ändrad:
Jag beställde på en helt annan sida och det var inte cykelrelaterade saker men där stod det också att det var gratis frakt.
Det är väl nåt de kör med för att locka folk i fällan.
Jag handlar så mycket på nätet så jag började väl slappna av och tryckte på köp av gammal vana utan att kolla upp sidan ordentligt.

Hur betalade du? Nästan alla scams kräver ju att man betalar på andra sätt än med sitt kort.

Hur betalade du? Nästan alla scams kräver ju att man betalar på andra sätt än med sitt kort.
Jag betalade med kort.
Efter nån vecka eller två så damp det ner ett nytt kort från banken i brevlådan, de hade upptäckt att någon försökt att ta ut pengar från mitt konto så de spärrade det gamla kortet och så fick jag ett nytt.

Jag betalade med kort.
Efter nån vecka eller två så damp det ner ett nytt kort från banken i brevlådan, de hade upptäckt att någon försökt att ta ut pengar från mitt konto så de spärrade det gamla kortet och så fick jag ett nytt.
Har du kollat upp möjligheten att få tillbaka pengarna via kortutgivaren?

Jag råkar ha en länk till Mastercard lättillgänglig pga eget ärende efter att ha varit desperat och oförsiktig.

Senast ändrad:
Hej
Lovade att återkomma. Fick min cykeltröja idag, tog låång tid men här är den. Ser ut att vara bra kvalitet och med material som kallas för Coolmax. Det andas, släpper ut fukten/svetten samtidigt som du förblir torr. Finns ett företag som tillverkar det som heter Invista. De har fler företag i Korea och Asien. Tröjan kommer från Asien. Som sagt var kvaliten verkar bra och visserligen fick jag betala ca 600 kronor och det tog lång tid innan jag fick den men ska jag köpa en likadan som är tillverkad i Italien lr nåt annat europeiskt land så ligger priset på 1000 kronor och uppåt. Så jag är nöjd. Blir nog fler beställningar därifrån i framtiden.
IMG20230731194111.jpg

Hej
Lovade att återkomma. Fick min cykeltröja idag, tog låång tid men här är den. Ser ut att vara bra kvalitet och med material som kallas för Coolmax. Det andas, släpper ut fukten/svetten samtidigt som du förblir torr. Finns ett företag som tillverkar det som heter Invista. De har fler företag i Korea och Asien. Tröjan kommer från Asien. Som sagt var kvaliten verkar bra och visserligen fick jag betala ca 600 kronor och det tog lång tid innan jag fick den men ska jag köpa en likadan som är tillverkad i Italien lr nåt annat europeiskt land så ligger priset på 1000 kronor och uppåt. Så jag är nöjd. Blir nog fler beställningar därifrån i framtiden.
Visa bilaga 642400
Det där är en piratkopia. Förutom de rent varumärkesrättsliga aspekterna så är den garanterat tillverkad under dåliga förhållanden i en fabrik som inte bryr sig om varken sina arbetare eller närmiljön. Tycker du att det är värt 600 spänn, så kör för all del på.

Det där är en piratkopia. Förutom de rent varumärkesrättsliga aspekterna så är den garanterat tillverkad under dåliga förhållanden i en fabrik som inte bryr sig om varken sina arbetare eller närmiljön. Tycker du att det är värt 600 spänn, så kör för all del på.
Har du aldrig handlat på HM och andra större företag, de handlar från fabriker där facket lyser med sin frånvaro, och piratkopior finns det överallt.
Varför hackar ni på en som är glad för sin nya tröja.

Detta verkar vara dropshipping, alltså ett företag som får en beställning från kund, lägger en beställning på aliexpress, får leveransen och packar om den i nytt paket innan den skickas till kund. Med stort påslag, såklart. Ska man köpa kinaskit kan man ju lika gärna beställa direkt från aliexpress tänker jag. ?‍♂️

Finns svenska bolag som inte bryr sig om sina anställda eller arbetsmiljlö också.

Finns svenska bolag som inte bryr sig om sina anställda eller arbetsmiljlö också.

Absolut, men vi har nog ändå ett färre antal barn i våra fabriker. Samt att dålig arbetsmiljö på Svensk skala nog ändå ligger lite högre än den i Kina.

Det är en Kinakopia i ett lågpresterande skittyg med dåligt sydda sömmar av så lite billig tråd det går. Färgmedlet skickades säkert rakt ut i havet.

Tror du att de fina 1000-kronorströjorna är tillverkade under bättre förhållanden?
Min övertygelse är att de bara har bättre QC.

Tror du att de fina 1000-kronorströjorna är tillverkade under bättre förhållanden?

Jag tänker gärna att det är stora chans att det upptäcks vid en stora bolag och det ger större impact på försäljningen, så att chansen på bättre förhållanden är högre vid en 1000-kronorströja. Men jag kan har fel.

Jag tänker gärna att det är stora chans att det upptäcks vid en stora bolag och det ger större impact på försäljningen, så att chansen på bättre förhållanden är högre vid en 1000-kronorströja. Men jag kan har fel.

Då kommer ett pressmeddelande "vi skall se över våra rutiner" och sen är det business as usual.

Jag tror inte, jag vet att de tillverkas under bättre förhållanden. Självklart förekommer brister ibland, men det är skillnad mellan stora, kända tillverkare och piratkopieringsfabriker.

Har du aldrig handlat på HM och andra större företag, de handlar från fabriker där facket lyser med sin frånvaro, och piratkopior finns det överallt.
Varför hackar ni på en som är glad för sin nya tröja.
För att han har köpt en piratkopia och ”skryter” med det. Piratkopior är skit och ska motarbetas.

Jag tror inte, jag vet att de tillverkas under bättre förhållanden. Självklart förekommer brister ibland, men det är skillnad mellan stora, kända tillverkare och piratkopieringsfabriker.
Då ska du absolut inte handla på amazon. Där är arbetsförhållande miserabla och de behandlar sina anställda som skit.

Jag var påväg att lite manligt självsäkert skicka in en bild på aktiekursen. Men den har ju fan återhämtat sig till nästan historiska nivåer, så det gagnade inte mitt case längre.
Folk bojkottar gärna dåliga företag om det inte kostar dem något. Men om det är svårt att hitta alternativ får det vara…

OT nu, men har H&M bättrat sig (lite)?
Normalt brukar väl företaget svara att man skall "se över sina rutiner". Men HM lovade såvitt jag kan se (men jag kan ha missat något) inte ens det. Eftersom deras VD sade att det som hade hänt inte alls hade hänt, för det vet hon, så fanns det väl inget behov av att se över rutinerna?
Mao högst tveksamt om du frågar mig. Men jag är inte så insatt i företaget :-).

Tillbaka
Topp