Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Verkar skum.Som rubriken lyder.
För tre veckor sen så tänkte jag inte på att reagera, av ren vana klickade jag på köp för en vara och förlorade 500:-Verkar skum.
Igår höll min fru på att beställa en jacka från en annan fejksajt, men som tur var så han hon reagera på att den var skum.
Behöver det inte vara. De kanske bara blandat ihop våra ordrar.Ja, scam, jag beställde heroin därifrån och fick vetemjöl. :-(
Ja får väl hoppas på att jag inte råkar ut för samma som dig då. Har redan beställt där ifrån så jag blir 600 kronor fattigare men får göra som dig isåfall ta det från kontot för läropengar. Jag får se. Återkommer.För tre veckor sen så tänkte jag inte på att reagera, av ren vana klickade jag på köp för en vara och förlorade 500:-
Efter så många år som jag handlat på nätet så åkte jag nu på en nit på en bluffsida, men jag tar det på kontot för läropengar.?
Jag betalade med kort.Hur betalade du? Nästan alla scams kräver ju att man betalar på andra sätt än med sitt kort.
Jag betalade med kort.
Efter nån vecka eller två så damp det ner ett nytt kort från banken i brevlådan, de hade upptäckt att någon försökt att ta ut pengar från mitt konto så de spärrade det gamla kortet och så fick jag ett nytt.
Har du kollat upp möjligheten att få tillbaka pengarna via kortutgivaren?Jag betalade med kort.
Efter nån vecka eller två så damp det ner ett nytt kort från banken i brevlådan, de hade upptäckt att någon försökt att ta ut pengar från mitt konto så de spärrade det gamla kortet och så fick jag ett nytt.
Vem skulle kunna misstänka fejk och lurendrejeri där?
Huvudsaken är att du är nöjd och 600 spänn har jag lagt på många tröjor.Må så vara men inte sämre än aliexpresströja lr eurotillverkad premiumtröja dessutom mycket billigare.
Det där är en piratkopia. Förutom de rent varumärkesrättsliga aspekterna så är den garanterat tillverkad under dåliga förhållanden i en fabrik som inte bryr sig om varken sina arbetare eller närmiljön. Tycker du att det är värt 600 spänn, så kör för all del på.Hej
Lovade att återkomma. Fick min cykeltröja idag, tog låång tid men här är den. Ser ut att vara bra kvalitet och med material som kallas för Coolmax. Det andas, släpper ut fukten/svetten samtidigt som du förblir torr. Finns ett företag som tillverkar det som heter Invista. De har fler företag i Korea och Asien. Tröjan kommer från Asien. Som sagt var kvaliten verkar bra och visserligen fick jag betala ca 600 kronor och det tog lång tid innan jag fick den men ska jag köpa en likadan som är tillverkad i Italien lr nåt annat europeiskt land så ligger priset på 1000 kronor och uppåt. Så jag är nöjd. Blir nog fler beställningar därifrån i framtiden.
Visa bilaga 642400
Har du aldrig handlat på HM och andra större företag, de handlar från fabriker där facket lyser med sin frånvaro, och piratkopior finns det överallt.Det där är en piratkopia. Förutom de rent varumärkesrättsliga aspekterna så är den garanterat tillverkad under dåliga förhållanden i en fabrik som inte bryr sig om varken sina arbetare eller närmiljön. Tycker du att det är värt 600 spänn, så kör för all del på.
Finns svenska bolag som inte bryr sig om sina anställda eller arbetsmiljlö också.Det där är en piratkopia. Förutom de rent varumärkesrättsliga aspekterna så är den garanterat tillverkad under dåliga förhållanden i en fabrik som inte bryr sig om varken sina arbetare eller närmiljön. Tycker du att det är värt 600 spänn, så kör för all del på.
Finns svenska bolag som inte bryr sig om sina anställda eller arbetsmiljlö också.
Tror du att de fina 1000-kronorströjorna är tillverkade under bättre förhållanden?Det där är en piratkopia. Förutom de rent varumärkesrättsliga aspekterna så är den garanterat tillverkad under dåliga förhållanden i en fabrik som inte bryr sig om varken sina arbetare eller närmiljön. Tycker du att det är värt 600 spänn, så kör för all del på.
Tror du att de fina 1000-kronorströjorna är tillverkade under bättre förhållanden?
Min övertygelse är att de bara har bättre QC.
Jag beställde vetemjöl och fick heroin.Ja, scam, jag beställde heroin därifrån och fick vetemjöl. :-(
Jag tänker gärna att det är stora chans att det upptäcks vid en stora bolag och det ger större impact på försäljningen, så att chansen på bättre förhållanden är högre vid en 1000-kronorströja. Men jag kan har fel.
Jag tror inte, jag vet att de tillverkas under bättre förhållanden. Självklart förekommer brister ibland, men det är skillnad mellan stora, kända tillverkare och piratkopieringsfabriker.Tror du att de fina 1000-kronorströjorna är tillverkade under bättre förhållanden?
Min övertygelse är att de bara har bättre QC.
För att han har köpt en piratkopia och ”skryter” med det. Piratkopior är skit och ska motarbetas.Har du aldrig handlat på HM och andra större företag, de handlar från fabriker där facket lyser med sin frånvaro, och piratkopior finns det överallt.
Varför hackar ni på en som är glad för sin nya tröja.
Skryter är nog fel ord men är jävligt glad att den till slut kom.För att han har köpt en piratkopia och ”skryter” med det. Piratkopior är skit och ska motarbetas.
Då ska du absolut inte handla på amazon. Där är arbetsförhållande miserabla och de behandlar sina anställda som skit.Jag tror inte, jag vet att de tillverkas under bättre förhållanden. Självklart förekommer brister ibland, men det är skillnad mellan stora, kända tillverkare och piratkopieringsfabriker.
Om det inte är HM. Då låter VD intervjua sig och säger "ni har fel" oavsett vilka bevis som finns.Då kommer ett pressmeddelande "vi skall se över våra rutiner" och sen är det business as usual.
Om det inte är HM. Då låter VD intervjua sig och säger "ni har fel" oavsett vilka bevis som finns.
Gjorde dom?Då tappar dom dock kunder.
Jag var påväg att lite manligt självsäkert skicka in en bild på aktiekursen. Men den har ju fan återhämtat sig till nästan historiska nivåer, så det gagnade inte mitt case längre.Gjorde dom?
Folk bojkottar gärna dåliga företag om det inte kostar dem något. Men om det är svårt att hitta alternativ får det vara…Jag var påväg att lite manligt självsäkert skicka in en bild på aktiekursen. Men den har ju fan återhämtat sig till nästan historiska nivåer, så det gagnade inte mitt case längre.
Jag var påväg att lite manligt självsäkert skicka in en bild på aktiekursen. Men den har ju fan återhämtat sig till nästan historiska nivåer, så det gagnade inte mitt case längre.
Normalt brukar väl företaget svara att man skall "se över sina rutiner". Men HM lovade såvitt jag kan se (men jag kan ha missat något) inte ens det. Eftersom deras VD sade att det som hade hänt inte alls hade hänt, för det vet hon, så fanns det väl inget behov av att se över rutinerna?OT nu, men har H&M bättrat sig (lite)?