Är cykelbyxorstore ok att handla ifrån?

Hej
Lovade att återkomma. Fick min cykeltröja idag, tog låång tid men här är den. Ser ut att vara bra kvalitet och med material som kallas för Coolmax. Det andas, släpper ut fukten/svetten samtidigt som du förblir torr. Finns ett företag som tillverkar det som heter Invista. De har fler företag i Korea och Asien. Tröjan kommer från Asien. Som sagt var kvaliten verkar bra och visserligen fick jag betala ca 600 kronor och det tog lång tid innan jag fick den men ska jag köpa en likadan som är tillverkad i Italien lr nåt annat europeiskt land så ligger priset på 1000 kronor och uppåt. Så jag är nöjd. Blir nog fler beställningar därifrån i framtiden.
Visa bilaga 642400
Det är ju bara Aliexpress-dropshipping. Köp direkt via Aliexpress istället om du nu känner att du vill köpa piratkläder med varumärkesintrång på.

Hemsidan saknar dessutom Org.nummer så det är ju inte tillåtet att bedriva verksamhet mot Sverige.
Du hittar samma typ av plagg på Aliexpress för drygt 300 kr med moms och frakt inkluderat.

Jag har köpt en hel del hela spektrat av kläder. Både billiga och dyra. Visst, mina favorittröjor/favoritbibs är de absolut dyraste också. Men om man ska ha 15 uppsättningar kläder (har definitivt 15 tröjor, lite färre bibs) så är det orimligt att köpa allt för 1000-2000 per plagg. Jag har dock inte köpt piratkopior, utan det är kina-märken rakt av, blandat med lyx.

Billigare kläder tycker jag håller bra i längden.

Tillbaka
Topp