Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
N_sandstrom sa:Kan ingen komma med nåt dåligt om den snart? :p
Paco sa:N_sandstrom sa:Kan ingen komma med nåt dåligt om den snart? :p
Bromsarna är väl inte så mycket att skryta med.....
N_sandstrom sa:Dom bromsarna är väl helt ok. Men i den prisnivån ändå nåt man kan byta på en gång och lägga i reservdelslådan.
Tänker mest på ram, geo, hållbarhet, Några större nackdelar på att köra en RM som "grund" ?
14 000 hos andra tillverkare räcker ju bara till ram, dämpare + yare, om ens det.
?Paco sa:N_sandstrom sa:Dom bromsarna är väl helt ok. Men i den prisnivån ändå nåt man kan byta på en gång och lägga i reservdelslådan.
Tänker mest på ram, geo, hållbarhet, Några större nackdelar på att köra en RM som "grund" ?
14 000 hos andra tillverkare räcker ju bara till ram, dämpare + yare, om ens det.
Var tyvärr det enda jag kunde komma som inte var ??, annars finns det inte nåt att gnälla på tycker jag iaf.
N_sandstrom sa:Jag blir lite kränkt över att den verkar helt ok för det priset, när det finns så mycket dyrare cyklar man spanar på men egentligen inte alls har råd med.
Kan ingen komma med nåt dåligt om den snart? :p
Noobonbike sa:Var ute på en kort tur i skogen idag, Trots att den är något tyngre, har längre hjulbas och reach än min förra cykel kona process 134dl. Så känns den lättare och "snabb" utan att kännas ostabil. kommer bli bra det här, ska flytta sadeln för bättre viktfördelning, är något för mycket framåt nu.
Ni som kan sånt här med geometri, Kan min känsla stämma trots högre vikt längre hjulbase mm. Eller är det bara en villfarelse??
Noobonbike sa:Noobonbike sa:Var ute på en kort tur i skogen idag, Trots att den är något tyngre, har längre hjulbas och reach än min förra cykel kona process 134dl. Så känns den lättare och "snabb" utan att kännas ostabil. kommer bli bra det här, ska flytta sadeln för bättre viktfördelning, är något för mycket framåt nu.
Ni som kan sånt här med geometri, Kan min känsla stämma trots högre vikt längre hjulbase mm. Eller är det bara en villfarelse??
Va inte en kommentar, finns ju enligt sägen hur mycket kompetens som helst här, Var är ni, behöver er hjälp!!
Mtboholic sa:Noobonbike sa:Noobonbike sa:Var ute på en kort tur i skogen idag, Trots att den är något tyngre, har längre hjulbas och reach än min förra cykel kona process 134dl. Så känns den lättare och "snabb" utan att kännas ostabil. kommer bli bra det här, ska flytta sadeln för bättre viktfördelning, är något för mycket framåt nu.
Va inte en kommentar, finns ju enligt sägen hur mycket kompetens som helst här, Var är ni, behöver er hjälp!!
Kan bero på mycket. Kortare överrör tex. Men i detta fall borde det snarare handla om ett mer aktivt länkage med lite mer "pop"/ bättre stöd i mellanregister tex. Dämparinställningar osv. Gör väldigt mycket till hur en hoj känns :)
iMats sa:Har lurat ut en kompis på en provrunda i skogen och han har sen kikat lite efter något begagnat. Men det här känns ju betydligt mer prisvärt så han funderar nu på en 50-27+ som verkar helt rätt. Men det där med storlek... Han hamnar precis mellan 46 och 50 cm med sina 182 cm. Hur ska man tänka då? Den verkar ju ha lite längre reach så jag tänker mer 46 cm men?
Sixten Fors sa:Jämförelse stl. Blizzard 27+ vs nya Spectral AL
larsaw sa:Sixten Fors sa:Jämförelse stl. Blizzard 27+ vs nya Spectral AL
Bra sammanställning Sixten!
Vart hittar du reachmåtten för RM?
Oskar sa:larsaw sa:Sixten Fors sa:Jämförelse stl. Blizzard 27+ vs nya Spectral AL
Bra sammanställning Sixten!
Vart hittar du reachmåtten för RM?
Hemsidan kanske? https://rockmachine.us/en/2018/edge/blizzard-50-27-plus/matte-petrol-blue-radioactive-yellow-black
utbrott sa:Ja reach finns med på 2018 års modeller men de har samma ram. Körde en runda idag igen med min 70-27+ i strlk 50 cm. Helt grym cykel verkligen!
Gmx sa:utbrott sa:Ja reach finns med på 2018 års modeller men de har samma ram. Körde en runda idag igen med min 70-27+ i strlk 50 cm. Helt grym cykel verkligen!
Vart i Gbg är detta?
Paco sa:Ni som har köpt Blizzard 70 27.5+, vet ni vad det är för i.d på fälgarna?
Det står bara 40mm i specen men inte om det är yttre eller inre....
mikipedia_ sa:Paco sa:Ni som har köpt Blizzard 70 27.5+, vet ni vad det är för i.d på fälgarna?
Det står bara 40mm i specen men inte om det är yttre eller inre....
Även om 40 skulle vara yttermåttet så är det iaf moderna fälgar med gissningsvis 35mm inv.
Sixten Fors sa:Äh, färgen är rätt ball. Bra mycket roligare än stealth matt svart som många andra ramar begåvats med. Det enda jag skulle vilja ändra är att riva bort alla klibbor på gaffeln och köra helsvart sadel.
Sixten Fors sa:Äh, färgen är rätt ball. Bra mycket roligare än stealth matt svart som många andra ramar begåvats med. Det enda jag skulle vilja ändra är att riva bort alla klibbor på gaffeln och köra helsvart sadel.