Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MickeMud sa:Kapat, monterat och provkört. Förutom 10mm högre, snyggare och 180gr lägre vikt känns det som det var mindre vibrationer men det kan va fel eftersom underlaget var annorlunda, mer isigt men ändå mjuk på nåt vis så gummidobbarna greppade.
Fredde78 sa:MickeMud sa:Kapat, monterat och provkört. Förutom 10mm högre, snyggare och 180gr lägre vikt känns det som det var mindre vibrationer men det kan va fel eftersom underlaget var annorlunda, mer isigt men ändå mjuk på nåt vis så gummidobbarna greppade.
Vilken rise har du på det?
Äger du redan en cykel? Är det en RM Blizzard 70-27+ du avser? Eller någon annan modell från RM? Kanske en RM 29" HT med kolfiberram, RS Reba RL 120 mm och GX Eagle grupp. En utmärkt cykel för cykelvasan och annatRyuk sa:någon erfaren cykelvasaåkare som köpt en rock Machine? Om ja, vad tror du om att cykla Vasan på den? Går det att pressa ner sig på 4 timmar som ”normaltränad”?
Ryuk sa:någon erfaren cykelvasaåkare som köpt en rock Machine? Om ja, vad tror du om att cykla Vasan på den? Går det att pressa ner sig på 4 timmar som ”normaltränad”?
Ryuk sa:Härligt! ^^
Jag har en Blizzard 70 27,5+ Så då är vi kanske två som trampar :)
Inga problem att få upp farten tycker jag men känns ändå som man får ”jobba mycket” för att behålla farten.. lite svårt att förklara men typ att det nästan suger fast i underlaget om du förstår hur jag menar? Har provat pumpa däcken stenhårda och det gav lite bättre effekt på landsväg men det var ju fortfarande så att man kände att man fick arbeta för att hålla tempot uppe. Man får ge mycket för att få mycket.
Ryuk sa:Har provat pumpa däcken stenhårda och det gav lite bättre effekt på landsväg men det var ju fortfarande så att man kände att man fick arbeta för att hålla tempot uppe.
Tips på några bra 27,5+ avsedda för lite längre cykling med lite lite mindre behov av bra grepp s.a.s?
Jan Heine säljer via sitt företag Compass lättrullade 27,5"/650B/584-däck: https://www.compasscycle.com/product-category/components/tires/650b/Ryuk sa:Tips på några bra 27,5+ avsedda för lite längre cykling med lite lite mindre behov av bra grepp s.a.s?
Klavikel sa:Minst 2 bar i ett 2.8" däck?? ??
Låter hårt och studsigt...
Härlig bild ???️
Schwalbe Rocket Ron Evolution ADDIX Speedgrip SnakeSkin 27.5+ är mycket lättrullade men funkar samtidigt acceptabelt i skog och mark om behovet av grepp är något mindre. https://www.bike-components.de/en/S...Speedgrip-SnakeSkin-27-5-Folding-Tyre-p57257/Ryuk sa:Tips på några bra 27,5+ avsedda för lite längre cykling med lite lite mindre behov av bra grepp s.a.s?
Noobonbike sa:InstegsEnduron gjorde Vallåsen i helgen, Skötte sig bra och inget som gick åt pipan. Har fått ett mindre glapp i länkaget som ska fixas så blir att åka förbi cykelkraft i Täby denna vecka!
Paco sa:Noobonbike sa:InstegsEnduron gjorde Vallåsen i helgen, Skötte sig bra och inget som gick åt pipan. Har fått ett mindre glapp i länkaget som ska fixas så blir att åka förbi cykelkraft i Täby denna vecka!
Vart sitter glappet och räcker det inte med att fixa det själv?
MiHjo65 sa:Har precis fått hem en Blizzard 70-27+ till frugan. Tycker det är lite dåligt bett i bromsarna, inte svampiga men saknar det där sista när det tar tvärstopp. Blir det bättre efterhand som beläggen slits in eller? Har SRAM Guide på min egen hoj och inte kört några Schimano bromsar tidigare. Skiljer en del i känsla så någon som har en idé om åtgärd? //M
cyprox sa:Hade tänkt köpa en taco bashguard från 77designz. Är det ISCG 05 och 32T man ska ha på en Blizzard 70-27+?
Bubas sa:MiHjo65 sa:Har precis fått hem en Blizzard 70-27+ till frugan. Tycker det är lite dåligt bett i bromsarna, inte svampiga men saknar det där sista när det tar tvärstopp. Blir det bättre efterhand som beläggen slits in eller? Har SRAM Guide på min egen hoj och inte kört några Schimano bromsar tidigare. Skiljer en del i känsla så någon som har en idé om åtgärd? //M
Bromsarna är väl det som ska vara "sämst" på cykeln sett till hur den är specad. Tror dom ligger på Aceranivå eller liknande. Mina biter inte heller hårt direkt utan man får trycka lite hårdare. Inget som har stört mig nämnvärt iofs. Sen är det väl olika känsla i Sram vs Shimanobromsar också :-)
fekki sa:I specen till min 90-27+ så stod det Race Face Aeffect som dropper post men det var i verkligheten en Race Face Turbine.
Testa! Lägg kedjan på största bak. Flytta kedjan på nedre delen av framklingan 2 tänder, för att simulera 18 jmf. med 16 tänder på främre halvan av framklingan. Funkar det? Blir bakväxeln för spänd? Släpp ur luften ur bakdämparen och testa genom hela slaget.Bubas sa:Om jag vill byta till 36t fram på min RM 70-27+ ist för 32t som det är nu, måste jag byta kedjan då till en längre?
Sixten Fors sa:Testa! Lägg kedjan på största bak. Flytta kedjan på nedre delen av framklingan 2 tänder, för att simulera 18 jmf. med 16 tänder på främre halvan av framklingan. Funkar det? Blir bakväxeln för spänd? Släpp ur luften ur bakdämparen och testa genom hela slaget.Bubas sa:Om jag vill byta till 36t fram på min RM 70-27+ ist för 32t som det är nu, måste jag byta kedjan då till en längre?
Ocean sa:Jag har också en RM 70-27+, kan jag ha smalare däck, typ 2.30-2.40 eller måste jag byta fälgarna då?
Bubas sa:Ocean sa:Jag har också en RM 70-27+, kan jag ha smalare däck, typ 2.30-2.40 eller måste jag byta fälgarna då?
Du kan ha smalare däck. Det går utmärkt.
Jag har testat lite olika storlekar. Började med 2,6 performancegummit som kom med cykeln i vintras. Köpte sen 3,0 Nobby Nic som jag har varit väldigt nöjd med. Tycker dom har varit ganska tåliga också med Snakeskin och Apex. Men dom väger 1kg styck.
Gick sen ner till 2,35 Nobby nic fram och Ardent 2,4 bak. Kul och testa! Det rullade mycket lättare men samtidigt så sänkte man vevlagret såpass så att jag tyckte jag slog i lite då och då. Värt att tänka på!!
Nu sitter 3,0 på igen och det är grymt skönt i stöket. Dock väntar jag på 2,6 Nobby Nic
Snakeskin Speedgrip fram och Rocket Ron Snakeskin bak, som jag hoppas ska bli den gyllene medelvägen mellan grepp, höjd, tålighet och lättrullat ?
Varför slang? När man kan köra utan?wman sa:Tänkte testa tubolitoslangar först, nån som testat det?