Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
wman sa:Beror på att jag bor i lägenhet och att det känns slabbigt att hålla på med vätskan. Annars hade jag testat utan slang direkt.
Har du inget badrum eller kök du kan meka i?wman sa:Beror på att jag bor i lägenhet och att det känns slabbigt att hålla på med vätskan. Annars hade jag testat utan slang direkt.
nitklas sa:Från hardtail till denna grymt goa hojen! ?
Vart är bästa stället att ha sköj i Göteborg?
Snyggt. Du får önska dig en dropper i julklapp, kostar bara 1300 kr http://www.chainreactioncycles.com/se/en/brand-x-ascend-xl-dropper-seatpost/rp-prod159172rouster sa:Efter 2 hårda dagar i åre är jag mer än nöjd med snåljåpsenduron. Inget har skakat loss i brakebumpparadiset.
Sixten Fors sa:Snyggt. Du får önska dig en dropper i julklapp, kostar bara 1300 kr http://www.chainreactioncycles.com/se/en/brand-x-ascend-xl-dropper-seatpost/rp-prod159172rouster sa:Efter 2 hårda dagar i åre är jag mer än nöjd med snåljåpsenduron. Inget har skakat loss i brakebumpparadiset.
rouster sa:Sixten Fors sa:Snyggt. Du får önska dig en dropper i julklapp, kostar bara 1300 kr http://www.chainreactioncycles.com/se/en/brand-x-ascend-xl-dropper-seatpost/rp-prod159172rouster sa:Efter 2 hårda dagar i åre är jag mer än nöjd med snåljåpsenduron. Inget har skakat loss i brakebumpparadiset.
Jag har kört slut på 4 reverber och tagit beslutet att jag klarar mig fint utan.
Dock väldigt oklart om något annat faktiskt fungerar bättre. Revive har inte funnits länge nog än. Utbytbar kassett är väl iofs ett rimligt spår om de håller länge nog så att det inte blir dyrare än att serva reverben någon gång om året.Paco sa:rouster sa:Sixten Fors sa:Snyggt. Du får önska dig en dropper i julklapp, kostar bara 1300 kr http://www.chainreactioncycles.com/se/en/brand-x-ascend-xl-dropper-seatpost/rp-prod159172rouster sa:Efter 2 hårda dagar i åre är jag mer än nöjd med snåljåpsenduron. Inget har skakat loss i brakebumpparadiset.
Jag har kört slut på 4 reverber och tagit beslutet att jag klarar mig fint utan.
Finns ju annat än just Reverb.....
Paco sa:rouster sa:Sixten Fors sa:Snyggt. Du får önska dig en dropper i julklapp, kostar bara 1300 kr http://www.chainreactioncycles.com/se/en/brand-x-ascend-xl-dropper-seatpost/rp-prod159172rouster sa:Efter 2 hårda dagar i åre är jag mer än nöjd med snåljåpsenduron. Inget har skakat loss i brakebumpparadiset.
Finns ju annat än just Reverb.....
rouster sa:Efter 2 hårda dagar i åre är jag mer än nöjd med snåljåpsenduron. Inget har skakat loss i brakebumpparadiset.
Ocean sa:rouster sa:Efter 2 hårda dagar i åre är jag mer än nöjd med snåljåpsenduron. Inget har skakat loss i brakebumpparadiset.
Najs bild!
Får jag fråga vilka DTswiss-hjul du har och hur upplever du skillnaden mot de hjul som satt på från köp?
Är på jakt att köpa ett extra hjul-par men det är ju en djungel.....
m0rkis sa:Någon som har koll på var man får tag i extra växelöra till 50/27? Såg att den tidigare länkade i tråden inte fanns längre.
liamo sa:Hej,
Ny här på forumet. Var och provcyklade en RM på Cykelkraft här i GBG och tyckte att den föll mig gott i smaken. Kändes kvalitativt som en riktigt fin cykel för den pengen. Detta var dock en HT, jag har kollat på en Blizzard 70-27+ som intresserar mig mycket. Sålde precis min Scott Genius LT20 2012 som tjänat mig bra men där jag tröttnat på 26" och problemen den hojen hade. Budget för en ny genius finns ej idag, därför kollar jag efter alternativ.
Hittade denna tråd och lusläst igenom den. Tänkte att man kunde uppa den och få några riktigt bra omdömen då det verkar som om många runt GBG-trakten köpt detta märke och nu cyklat hela 2018 på dom???
Så vad säger folket?
liamo sa:Hej,
Ny här på forumet. Var och provcyklade en RM på Cykelkraft här i GBG och tyckte att den föll mig gott i smaken. Kändes kvalitativt som en riktigt fin cykel för den pengen. Detta var dock en HT, jag har kollat på en Blizzard 70-27+ som intresserar mig mycket. Sålde precis min Scott Genius LT20 2012 som tjänat mig bra men där jag tröttnat på 26" och problemen den hojen hade. Budget för en ny genius finns ej idag, därför kollar jag efter alternativ.
Hittade denna tråd och lusläst igenom den. Tänkte att man kunde uppa den och få några riktigt bra omdömen då det verkar som om många runt GBG-trakten köpt detta märke och nu cyklat hela 2018 på dom???
Så vad säger folket?
Räcker gott med vanliga avsevärt billigare SLX-skivor. Zee på egen hand är en stor förbättring i bromskraft och med en större skiva biter det bra.Ocean sa:Jag känner att jag behöver bättre bromsar än de Shimano BR-M425 som sitter på. De räcker inte riktigt till med +90kg nedför berget...
Funderar på att köpa Zee-bromsar och en större Hope Floating-skiva 203mm fram och kanske behålla 180mm i bak.
Är det ngn av er andra som bytt bromsar på era RM:s?
jofahjalm sa:Bottnar däcket i kronan på gaffeln? Om inte så är det inte värt det...
konken sa:Jag tror det är trådlösa bromsar på den modellen som tillägg för hardcoreåkare. Så när man bromsar är det slumpmässigt om det är fram eller bakbromsen som tar.
Noobonbike sa:
Patos sa:Är det någon som har testat att klämma dit ett par 27,5x3,0 på en Blizzard 27+? Det känns som om det kan bli trångt, framförallt bak, men jag är väldigt sugen Suomis dubbdäck Fat Freddie...
Den är absolut prisvärd för 14500 kr och funkar väl nästan upp till 195 cm, lite beroende på användningsområde.Nilsp sa:Några tankar om hur årets modeller står sig. Just nu så får man Blizzard 50-29 för ca 14500kr, är det bra (instegs)cykel för pengarna? Jag som inte är så vass på geometri, hur står den sig där? Funkar den för 194cm á 100kg?
https://www.cykelkraft.se/rock-machine-blizzard-trl-50-29-matt-svart-gron-morkgra
Ett byte av framgaffel kostar ju betydligt mindre än 10k, speciellt om du hittar en beggad gaffel. Givetvis innan besök hos tandläkaren då. Om min cykel skulle behöva ersättas ligger TRL 90 + gaffelbyte nära till hands.Nilsp sa:Tack Sixten!
Tro man kan säga att det jag söker är en snäll stigcykel. Sällan mina däck lämnar marken och när de väl gör det så är dropsen inte högre än 50cm. Även om min ambition är att kunna köra högre dropsen och börja hoppa lite.
Det jag hade en oro för utöver att den ev. är för liten är om framgaffeln kommer palla mina 100 pannor när cykeln väl får lite air time ;-)
Har sneglat mot Escarpe VR 29, men nu är det nästan 10000kr skillnad och det är svårt för mig att motivera för mig själv...
Bubas sa:Patos sa:Är det någon som har testat att klämma dit ett par 27,5x3,0 på en Blizzard 27+? Det känns som om det kan bli trångt, framförallt bak, men jag är väldigt sugen Suomis dubbdäck Fat Freddie...
Nobby nic 3,0 är inget problem iaf. Har för mig dom mäter 76mm.
Pettaman sa:Köpte mig en Blizzard 50-27+ 2018 som nu fått punka (revor i bakdäcket). Så jag tänkte att jag skulle montera bort gamla däcket, vilket var snudd på omöjligt. Är som att däcket var limmat på fälgen, men det var slang i och inga spår efter TL lim. Har nog aldrig fått slita så mkt att får bort ett däck och då har jag meckat ganska många cyklar. Men tillslut gick det och döm av min förvåning när jag fick hem utbytesdäcket, https://www.cykelkraft.se/dack-schwalbe-584-65-smart-sam-performance, och gav mig på att montera detta. Det är helt kört att få dit, däckskanten går inte att få upp och in emot innerkanten på fälg sidan utan den ligger nästan fast i mitten skåran i fälgen. Tänkte att jag sätter in slangen och kollar om det går lättare med luft i slangen, men då är det faktum att det inte går att få dit andra sidan på däcket för att det går inte att få den över fälgen. Har jag köpt fel däck eller vad har jag gjort för fel?
Tacksam för svar!
Pettaman sa:Får åka och köpa mig några bra däckjärn som inte sabbar fälgen och testa mer. Fatta om detta händer i skogen, då är det bara traska hem. Kan ju inte vara meningen att det skall vara så här. Någon som kan rekommendera andra däck än Smart Sam som är lättare att kränga på? 2.6 eller 2.8 spelar ingen roll.